A BTwin520 váz+villa geometriája. Középcsapágy magassága 30 cm, tehát a pedál alsó állásban kb 12 cm magasan van a talajtól. (Akinek már dobta meg a hátsó kereket padka, bucka, szűk kanyar, az tudja mekkora a bukta ilyenkor)
A 100mm XCR villa. Azonnal a legkeményebbre állítottam, és még nem használtam a lockout-ot.
A 3*9 hajtáslánc, a 22-32 áttétellel a meredekebb emelkedők is könnyen vehetők. A 42-11 még nem volt kipróbálva, alatta 2 fokozattal is megy a 35-38 km/h. Az Acera-Sram hátsó rendszer kifogástalanul működik. A lánc patentszemes, így bontás nélkül rendszeresen tisztítható.
A nyereg baromira kemény. Hozzászokás után tökéletes.
A kerekek, bírják a kemény terepet, meg kapott padkát is párszor, de se 8-as, se semmi. Az agyak csapágyazása precíz, nem szorul, nem lötyög, a gumiharangos labirit-tömítés óvja a víztől, portól.
A HutchinsonPhyton gumik terepen nagyon bevállnak, a középső mintázat kialakítása miatt (egymás mögé nyúlnak a bütykök) aszfalton nem zúg és könnyen fut.
A pedál is maradt a gyári, amíg nem lötyögősödik ki marad. És még a kacsacsőr papucs-klipsz is használható.
A hidraulikus fékek működnek. Ha meg kell állni megállok. Terepen sziklás köves lejtőn precízen szabályozható a tempó.
És nem utolsó sorban a bicikli forgalmazója: A Decathlon szerelője a már „félkészre” szerelt gépet, kb 15-20 perc alatt beállította és azóta sem kellett újra szabályozni. (Az azért hozzátartozik az igazsághoz, hogy az első 50-100 m-en az először befeszülő bowdenek minimális beszabályozást igényelnek. Ha tudjuk, hogy melyik csavart merre kell csavargatni, nem ördöngösség)
A hajtómű (valami MirandaBeta) lánc (SramPC951) váltó (Microshift) hármas körül valami nem stimmel. Középsőről a nagyra néha nem ugrik fel. Terhelésnél a középsőről az kicsire nem megy le. Ha meg végre sikerül, felkapja a láncot. Már minden beállítás kipróbálva, különböző lánckenés, lánchossz változtatás megvolt. Én a hajtóműre gyanakszom, majd ha kopás miatt csere lesz, világosodik a helyzet.
A BTwin gyári lánczsírt azonnal cseréni kell. Nem is zsír, hanem valami ragacs.
A HutchinsonPhyton gumi nem kimondottan defekt-álló.
upgrade 3100 km 2016.08.09.: a hajtómű első váltóval egyenlőre béke van. Kivettem egy szemet, 2-300 km után mosom, láncfűrész olajjal kenem. És nem kiállva váltok a kicsi kerékre.
Először egy sportos vázra terveztem építeni egy XCR100mm 3*8hajtás, tárcsafékes gépet. Közben összefutottam egy Decathlon BTwin500 géppel és a mindössze 89000HUF-os árával. És ez egy JÓ gép volt.
Elindult az agyhangya: az építgetés kb 170-200-nél állhat meg. Az álomgép paramétereit a BTwin520 bőven felülmúlta és az ára 135000HUF. Ja a matrica nem az álommatrica lesz, és az önbecsülés is elmarad. Viszont azonnal lesz egy jó gépem.
Kiegészítőként csak kitámasztót, és sárvédőt kellett venni (világításom maradt az előző gépemről).
1200 km hajtottam bele 2015.09.20-óta (a telet időjárás és betegségek miatt kihagytam). Nincs csere, átépítés, jelentős kopás, láncnyúlás stb. Majd nyárra teszek rá pl. SchwalbeHurrican külsőt.
upgrade 3100 km 2016.08.09.: Nem volt még szervízben, gariban sem. Nem kellett alkatrészt cserélni. NEM kattog, recseg, nyekereg. Kicsit kellett után állítani bowdeneken, féknyergen, nyeregszorításon. A nyári városi-országúti szezonra Deestone 26"1.75 sima felületűt tettem fel (vélemény van róla).
upgrade 8000 km 2018.04.20. Még mindig nem volt szervizben. Lánc + fogaskoszorú csere ugyanarra SRAM PC951 + PG950 (itt is csak az történt, hogy az 5-ös keréken futott kb 6000 km-t és pont az szétkopott). Gumi csere Schwalbe Hurrican 26" 2.00-ra. (Egy ilyet használtam 8 éven át egy másik bringán)
Upgrade 18000 km 2020.07.09. Megint elkopott a hajtásrendszer. Full csere: SRAM PC971 lánc, PG950 11-32 koszorú, Acera m3000SGS hátsó váltó + SL váltókar és Acera M3000_22x36 hajtómű és Shimano UN55 monoblokk (a régi UN26-nak semmi baja nincs, de láncvonal probléma miatt kellet nyugdíjazni). Prímán működik a rendszer, Pilistetőn (nem az aszfalton) lett kipróbálva. Ja 2019.01-ben bontottam szét az SR XCR villát, semmi kosz, sár piszok. Átzsíroztam, azóta is hibátlan.
Upgrade 34000 km 2024.04.13. Eltörött a váz a felső vázcső - nyeregcsőnél. Ennyi, vége. A használható alkatrészek majd megjelennek a bolhapiacon, a vázra szóló élettartam garanciára meg majd kíváncsi leszek a D-ban :) Megvan már az utódja -CUBE Attention 29, erről majd később, most még 0 km-es.
XC minden terepre, versenyre, DH-re nem. Túrázásra, városi utakra szintén tökéletes. Ahogy nézem a szerelési lehetőségeket, a csomagtartó felejtős, én hátizsák párti vagyok. Hosszabb országútra a magas építése miatt nem ajánlanám, ellenszélben küzdeni kell!
upgrade 8000 km: Az én bringám nem a nyitóképen lévő Rockrider 520-as, egyel előbbi 2015-ös kiadás.