Btwin Rockrider 520 mtb

8 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév:
    2018
    (frissítve: 2018.04.)
  • Listaár: 89.990 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




bádogember avatar
18 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A BTwin520 váz+villa magasított geometriája. Középcsapágy magassága 30 cm, tehát a pedál alsó állásban kb 12 cm magasan van a talajtól. (Akinek már dobta meg a hátsó kereket  padka, bucka, szűk kanyar, az tudja mekkora a bukta ilyenkor)
A 100mm XCR villa. Teszi a dolgát. Azonnal a legkeményebbre állítottam, és még nem használtam a lockout-ot.
A 3*9 hajtáslánc, a 22-32 áttétellel a meredekebb emelkedők is könnyen vehetők. A 42-11 még nem volt kipróbálva, alatta 2 fokozattal is megy a 35-38 km/h. Az Acera-Sram hátsó rendszer kifogástalanul működik. A lánc patentszemes, így bontás nélkül rendszeresen tisztítható.
A nyereg baromira kemény. Hozzászokás után tökéletes. A 30mm nyeregszárnak + merev (talán túl merev) váznak köszönhetően DH-ben pontosan irányítható.
A 32 lyukas Rigida felnik stabilak, meg lett kínálva párszor terepen is meg kapott padkát is párszor, de se 8-as, se semmi. Az agyak csapágyazása precíz, nem szorul, nem lötyög, a gumiharangos labirit-tömítés óvja a víztől, portól.
A HutchinsonPhyton gumik terepen nagyon bevállnak, a középső mintázat kialakítása miatt (egymás mögé nyúlnak a bütykök) aszfalton nem zúg és könnyen fut.
A pedál is maradt a gyári, amíg nem lötyögősödik ki marad. És még a kacsacsőr papucs-klipsz is használható.
A hidraulikus fékek működnek. Ha meg kell állni megállok. Terepen sziklás köves lejtőn precízen szabályozható a tempó.
És nem utolsó sorban a  bicikli forgalmazója: A Decathlon szerelője a már „félkészre” szerelt gépet, kb 15-20 perc alatt beállította és azóta sem kellett újra szabályozni. (Az azért hozzátartozik az igazsághoz, hogy az első 50-100 m-en az először befeszülő bowdenek minimális beszabályozást igényelnek. Ha tudjuk, hogy melyik csavart merre kell csavargatni, nem ördöngösség)

Hátrány

A hajtómű (valami MirandaBeta) lánc (SramPC951) váltó (Microshift) hármas körül valami nem stimmel. Középsőről a nagyra néha nem ugrik fel. Terhelésnél a középsőről az kicsire nem megy le. Ha meg végre sikerül, felkapja a láncot. Már minden beállítás kipróbálva, különböző lánckenés, lánchossz változtatás megvolt. Én a hajtóműre gyanakszom, majd ha kopás miatt csere lesz, világosodik a helyzet.
A BTwin gyári lánczsírt azonnal cseréni kell. Nem is zsír, hanem valami ragacs.
A HutchinsonPhyton gumi nem kimondottan defekt-álló.
upgrade 3100 km 2016.08.09.: a hajtómű első váltóval egyenlőre béke van. Kivettem egy szemet, 2-300 km után mosom, láncfűrész olajjal kenem. És nem kiállva váltok a kicsi kerékre.

Tapasztalat

Először egy sportos vázra (Merida, Gepida) terveztem építeni egy SuntourXCM100mm 3*8hajtás, tárcsafékes gépet. Közben összefutottam egy Decathlon BTwin500 narancssárga géppel és a mindössze 89000HUF-os árával. És ez egy JÓ gép volt.
Elindult az agyhangya: az építgetés kb 170-200-nél állhat meg. Az álomgép paramétereit a  BTwin520 bőven felülmúlta és az ára 135000HUF.  Ja a matrica nem az álommatrica lesz, és az önbecsülés is elmarad. Viszont azonnal lesz egy jó gépem.
Kiegészítőként csak kitámasztót, és sárvédőt kellett venni (világításom maradt az előző gépemről).
1200 km hajtottam bele 2015.09.20-óta (a telet időjárás és betegségek miatt kihagytam). Nincs csere, átépítés, jelentős kopás, láncnyúlás stb. Majd nyárra teszek rá pl. SchwalbeHurrican külsőt.
upgrade 3100 km 2016.08.09.: Nem volt még szervízben, gariban sem. Nem kellett alkatrészt cserélni.  NEM kattog, recseg, nyekereg. Kicsit kellett után állítani bowdeneken, féknyergen, nyeregszorításon. A nyári városi-országúti szezonra Deestone 26"1.75 sima felületűt tettem fel (vélemény van róla). Ja, egy hibája van, a matrica, lesajnáló tekintetek: - fúj áruházi... és  Decathlonos...

 

upgrade 8000 km 2018.04.20. Még mindig nem volt szervizben. Lánc + fogaskoszorú csere ugyanarra SRAM PC951 + PG950 (itt is csak az történt, hogy az 5-ös keréken futott kb 6000 km-t és pont az szétkopott). Gumi csere Schwalbe Hurrican 26" 2.00-ra. (Egy ilyet használtam 8 éven át egy másik bringán)

 

Upgrade 18000 km 2020.07.09. Megint elkopott a hajtásrendszer. Full csere: SRAM PC971 lánc, PG950 11-32 koszorú, Acera m3000SGS hátsó váltó + SL váltókar és Acera M3000_22x36 hajtómű és Shimano UN55 monoblokk (a régi UN26-nak semmi baja nincs, de láncvonal probléma miatt kellet nyugdíjazni). Prímán működik a rendszer, Pilistetőn (nem az aszfalton) lett kipróbálva. Ja 2019.01-ben bontottam szét az SR XCR villát, semmi kosz, sár piszok. Átzsíroztam, azóta is hibátlan.

Erre ajánlom

XC minden terepre, versenyre, DH-re nem (János-hegyre Normafára gondolok). Túrázásra, városi utakra szintén tökéletes. Ahogy nézem a szerelési lehetőségeket, a csomagtartó felejtős, én hátizsák párti vagyok. Hosszabb országútra a magas építése miatt nem ajánlanám, ellenszélben küzdeni kell!

upgrade 8000 km: Az én bringám nem a nyitóképen lévő Rockrider 520-as, egyel előbbi 2015-ös kiadás.

Ennyiért vettem
130000
Mért tömeg
13500 g
Csatolt képek
Btwin Rockrider 520  2015 mtb
Btwin Rockrider 520  2015 mtb
Btwin Rockrider 520  2015 mtb
74 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • S
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:
  • Sötétkék
  • Fekete
  • Neonzöld
  • Szürke

villa (teló):

Rockrider XCR Lockout by SR Suntour 100 mm


Meghajtás

lánc:

Sram PC951


fogaskoszorú:

Sram PG 950 11 X 3


első váltó:

Shimano X50


hátsó váltó:
Shimano Acera
pedál:

Miranda Beta Black 22x32x42 Alumínium Pedál


Kerék

felni:

AERO TRAIL Evo kerék dupla falú alumínium


első agy:

Formula DC19


hátsó agy:

Formula DC22


külső gumi:

BTWIN ALL TERRAIN DRY 27,5” x 2,0


Irányítás

kormány:

Rockrider Sport 600 mm


kormányszár:

Rockrider Sport


Fék

tárcsafék:

Tektro Auriga


fékkar:

Tektro Auriga


Kiegészítők

 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Kulacstartó
  • Nyeregtáska
  • Hátsó csomagtartó
  • Gyerekülés

tömeg:

14,35 kg


Btwin logó

Btwin márka bemutatás

b'Twin - My cycling life

Bár a kerékpározás már bő 100 éves múltra tekint vissza, mind a mai napig egy modern sportnak számít, kecsegtető jövővel, ami egyaránt jó a környezetnek, és az embereknek. A b’Twin célja, hogy olyan bringákat gyártson, amely megadja az alapot a lelkesedésednek, anélkül, hogy bármi végett is aggódnod kellene.

A b’Twin kínálatában főleg belépő szintű kerékpárok találhatóak, de néhány modelljük a felső szinteket ostromolja. A palettára jellemző a jó ár-érték arány. A márkanév alatt megtalálhatóak mtb, trekking, városi, freeride, bmx, országúti és gyermek kerékpárok is, ráadásul akár utóbbi kettő ötvözete is, ami a versenysport ízére már gyermekként ráérző kis bringásoknak lehet jó hír.

A b’Twin a komplett kerékpárokon kívül kiegészítők, alkatrészek forgalmazásával is foglalkozik, beleértve a gumikat, világítást, ruházatot, sárvédőket, de akad a cég által fejlesztett, gyermekkerékpárokra szerelhető praktikus vezetőrúd is, mely a bringáspalánták két kerékhez szoktatásában lehet hasznos segítség.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Hol lehet venni Btwin Rockrider 520 C1-hez első agyat?
11 válasz
utolsó: 2019. jún.
Btwin Rockrider 520 vagy valami más?
4 válasz
utolsó: 2019. máj.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Btwin Rockrider 520 termékkel kapcsolatban: