Sram P5 agyváltó

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.05.)
  • Listaár: 41.160 Ft

HASONLÓ agyváltó TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

iattilagy avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Elég nagy áttételi tartomány, itthon Pesten mindenre elég

Karbantartást nem nagyon igényel, nagyon ritkán be kell zsírozni

Nagyon strapabíró

Beállítani viszonylag egyszerű

Terhelés alatt nem szabad váltani vele mert akkor zörög

Alkatrész ellátás megoldott, itthon kevésbé, de találni, külföldről rendelve biztosan kapsz

 

Hátrány

Megfelelő lánckereket nehéz rá szerezni, 44-es első tányérral 20-as 3 körmössel lesz kellemes (5. sebesség lefelé, 4. síkra, többi az alá emelkedőre) ami elég ritka.

Tapasztalat

Nekem régi láncos sachs pentasportom van, de ez gyakorlatilag ugyan az csak a vezérlése más.

Ennyiért vettem
4000
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
agytest anyaga:

Alumínium


 
villasaru távolság (mm):

135


 
fokozatok száma:

5


 
áttételi arány:

251%


 
fék:
  • dobfék
  • kontra
  • V-fék (szabadonfutós változat)

 
szín:

matt króm


 
további információk:

5 sebességes Nagy, könnyen leolvasható fokozatkijelző

  • Kényelmes, gyors váltás, könnyű használat
  • Ergonómikus tervezés, megnövelt húzóhatás
  • Rövid váltásközök: arányos elosztású áttételek, optimális sebességfokozatok
  • Könnyebb áttételű első fokozat a meredek emelkedőkhöz, jobb váltásminőség
  • Megnövelt, 251%-os áttételi arány
  • Polírozott alu ház
  • Ajánlott lánctípusok: PC1
  • Ajánlott váltókar (markolat): SLA02

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram P5 termékkel kapcsolatban: