Shimano Nexus Inter-7 agyváltó

9 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.02.)
  • Listaár: 40.000 Ft

HASONLÓ agyváltó TERMÉKEK



1-9 (9 vélemény)
Rendezés

csébriel avatar
16 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Pontos váltás
  • Nagyon finoman vált
  • Szinte hangtalan
  • Álló helyzetben is lehet váltani
  • Nem zörög csattog
  • Nincs keresztbe váltás
Hátrány

nincs

Tapasztalat

Egy jó éve használom,denagyon meg vagyok vele elégedve.Eddig még nem kellett hozzányúlni.Én használtan vettem a bringával együtt,a Shimano Nexus SG-7C18 váltót.Az áttételi tartományok jók.Bár hosszab hegyi menethez nem jó a kicsi áttétele.

Erre ajánlom

Keróra

Ennyiért vettem
Bringán volt
Csatolt képek
Shimano Nexus Inter-7 agyváltó
Shimano Nexus Inter-7 agyváltó
62 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hrkr avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Állóhelyzetben akár több fokozatot is lehet váltani (gondolom minden agyváltóval lehet, és ez tetszik nekem), könnyű is megszokni. Profin összerakott váltó.

 

Hátrány

Víz alá merítés után nyikorog a Nexus Inter-7 :-)   Viccet félretéve szerintem nincs.

Tapasztalat

SG 7R46-os van nekem, használtan vettem. Eleinte mintha túl nagy lett volna az ugrás a 3-4-5 fokozatok között, de mostmár nem érzek ilyet. Szintén fura volt eleinte, hogy a markolatváltó a sima láncváltóshoz képest visszafelé működik. Ez nem hátrány, hanem megszokás.

Már szedtem szét, mert mély vízbe mentem (elmerült), és ki kellett takarítani;  szerintem aki egy kontraféket szét bír szedni és jól összerakni, az ezt is bátran szétszedheti, van róla leírás a neten, mindent leírnak, hogy mire kell figyelni. Hogy alkatrész van-e hozzá azt nem tudom, én csak kipucoltam, de belső "vasak" láttán szerintem nincs rá szükség..

Erre ajánlom

Városi használatra, Balaton megkerülésre, meg azoknak, akiknek nagyon elegük van a hajtás szerelgetéséből.

 

Csatolt képek
Shimano Nexus Inter-7  2010 agyváltó
Made in Japan - ez is ritka
51 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kbmpi avatar
143 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Pillekönnyen, gyorsasn vált, pedig nem mai darab a Shimano Nexus Inter-7!

(egy kb. 1992-94 körüli Schauff San Marinon szolgál 7s shimano agyváltó..)

Az áttét széles tartományban variálható a sprintertől a VTO szintig (Vertical Take-Off, függőlegesen emelkedsz,szállsz föl ;) )

Hátrány

Még nem tudom, nem gyilkolom

Tapasztalat

Édesanyámnak vettem egy Jóminőségű Chromoly vázas Schauff városi bringát, amin ez a szerelék van, Altus fékekkel, és piszok jól funkcionál minden darab. Jó a kontra, remekül vált, és szerintem nem olyan nehéz, ahhoz képest, hogy agyváltó..

Erre ajánlom

Városira, esetleg diszkrét "egysebisre" (hehe) meg úgy mindenre, ha jól be tudod szerezni kerékszettben, bringán..

Csatolt képek
Shimano Nexus Inter-7 agyváltó
33 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

benedekco avatar
28 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Álló helyzetben való váltási lehetőség. Gyors, pontos váltás, nincs félreváltás. Egyszer beállítod a Nexus Inter-7-et és évekig hozzá se kell nyúlni.  Számomra, és ismerőseim számára általában a 7 sebesség minden igényt kielégít. Igénytelen jószág, a lánc is kevesebb karbantartást igényel és jóval is tovább bírja. A kontrafékes változat is elegendő fékteljesítményt nyújt. Van lehetőség görgőféket használni

Hátrány

Ha esetleg gond lenne vele. Amivel eddig normális használatnál nem találkoztam. Akkor macera a szerelése. Ha az ember rutinos szerelő, akkor is okozhat meglepetéseket. Kevés helyen értenek hozzá itthon, így több idő a szervizelése és az esetleges alkatrészbeszerzés is elnyúlhat.

Tapasztalat

Rengetek i7 volt már alattam. Általában mindegyikkel meg voltam elégedve. Szeretem ezt a megoldást. Sok régi lehasznált darabot pörgettem, tényleg nem fog rajta az idő (a mai darabokkal nem tudom mi a helyzet).

Erre ajánlom

Alapvetően városi bringákra. De egy aszfaltos Alpok túrát is meg lehet vele csinálni. A versenyzőket leszámítva nem igazán tudok olyan területet ahova ne volna elég a 7 sebi... sőt, az Alföldre még a 3 is sok.

57 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

attila227 avatar
37 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Shimano.

Teljesen zárt,karbantartás mentes,állítólag örök életű.

Hátrány

Kevés a fokozat, városban is előfordulhat emelkedő.A kontrafék semmire se jó.

Külön vásárolva nagyon drága.

Tapasztalat

A feleségemnek néha kevés az áttétele,valószínű hogy a hátsó fogaskereket cserélni fogom nagyobbra.A szabadonfutóst ajánlom.

Erre ajánlom

Városi bringába,de inkább csak biciklivel eggyütt mert külön horror az ára.

Ennyiért vettem
Bicón volt.
Csatolt képek
Shimano Nexus Inter-7  2009 agyváltó
Shimano Nexus Inter-7  2009 agyváltó
36 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

syraly avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 91%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Mind a 7 sebességet jól veszi

Ennyi sebesség hegyen kívül mindenhol elég lehet.

Semmi karbantartást nem igényel.

Simán, pontosan vált.

Hátrány

Nexus Inter-7  SG7C21 Japan - !!Kontrafék !! hát az egy borzalom, be kellene tiltani!

Terhelés alatt lefelé nem nagyon vált (kb 50%, hogy levált), azért felfele megy (90%), szóval ha biztosra akrok menni, terhelés nélkül váltok.

nehéz

 

Tapasztalat

A pontozásban csak a váltót értékeltem (5), ha a kontra féket is belevenném akkor (3) lenne az osztályzata.

A váltó nagyon  bejön, gyors, pontos, sima, szerintem a következő bringám is agyváltós lesz, persze kontra nélkül. Most is gondolkozok, hogy felrakok egy bónusz hátsó féket.

Ezt egy kb. 10 éves KTM lifestar 7 bringával vettem, semmit nem állítottam, csak tekertem 800 km-t, és teszi a dolgát.

Erre ajánlom

Városban mindenképpen

Ennyiért vettem
25000 (bringával együtt)
Csatolt képek
Shimano Nexus Inter-7  2002 agyváltó
Shimano Nexus Inter-7  2002 agyváltó
Shimano Nexus Inter-7  2002 agyváltó
33 olvasó 91%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Geri96 avatar
9 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 99%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A 7 sebesség bőven elég. Sőt, jelenleg 5 sebességes. Több nem is kell.

Beállítani könnyű, legalábbis könnyebb mint a láncváltót. Utána állítani nem kell.

A váltás nagyon finom. Terhelés alatt nem szeret váltani. A váltókar pontos, jól adagolható, könnyű tekergetni ( Revoshift rendszer ). Karbantartás nincs. Láncot szoktam olajozni havonta.

 

Hátrány

Olyan nincs!

Tapasztalat

Az eddigi legjobb váltóm! A váltás pontos. Álló pedál helyzetben is lehet váltani. Nekem kontrás van ami szintén nagyon jó dolog szerintem. Áttételezése pont lefedi azt amire szükséged van. ( Bár szerintem a Shimano által ajánlott 2:1 es áttétel kicsit pörgős )  Egyenes a láncvonal, nem zörög, nincs olyan hogy keresztbe váltassz.

Erre ajánlom

Mindenre. Viccen kívül tényleg. A gramm mániásokat leszámítva, nem értem miért nem használják szélesebb körben.

Ennyiért vettem
30000
Csatolt képek
Shimano Nexus Inter-7  2011 agyváltó
101 olvasó 99%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

irgumburgum viktor avatar
6 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 99%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, brutálfutárként használtam
Előny
gondozas mentes, preciz valtas, egyszerü allithatosag, idöjaras allo, szép, massziv, tartos, több komponenst helyettesit, egyenletes fokozat elosztas, megbizhato, korrekt garancialis feltételek
Hátrány
nehéz(ha ez valakit érdekel az xc versenyzökön kivül), maceras kerék csere, kevés a hozzaértö szerelö(bar nem nagyon van ra szükség)
Tapasztalat
elsem tudom képzelni miért nem terjedt el jobban mashol is annyira mint itt Koppenhagaban, az ara olocsobb mint egy középkategorias lancvalto+agy+sor-é, hétköznapi hasznalatra pedig mindenképp praktikusabb és idötallob(a lanc élettartalom többszöröse a lancvaltosokéhoz képest)
Erre ajánlom
turazoknak, hétköznapi közlekedöknek
Ennyiért vettem
kb.: 20000
108 olvasó 99%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Mr. Wolf avatar
Mr. Wolf
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, brutálfutárként használtam
Előny
Nagyon megbízható konstrukció. 15 hónap alatt 26.000km városban, esőben, hóban fagyban, probléma nélkül (I'am a messenger). Gyorsan és minden körülmény közt vált (alacsony pedálfordulatnál és álló helyzetben is, ami városban nagyon praktikus). Nagyon dinamikusan lehet vele közlekedni a városi forgalomban. Pl.: ha nagy tempóról kell hirtelen közel 0-ra fékezned és újraindulnod akkor simán vissza tudsz váltani azonnal 2-3-4 fokozatot is, láncváltóssal ez nem kivitelezhető. Nem koszolódik, kopik, mert a váltás és a bowdenezés is zárt rendszerben fut. Az egyenes láncvonal miatt jobb a hajtás hatásfoka és kevésbé kopik a lánc, fogaskerék, lánctányér. Ja, egy átlagos sor+lánc nekem kb. 2 hónapot bírt a városi dszuvában (3-4000km)... A belső részeit nem kellett még szétszednem, a csapágyazása (kónuszos)is meglepően tartós és jól működik a Shimano agyakhoz képest (a Deore elsőagyam fele ennyit bírt). A fokozatkiosztása jól eltalált (az enyém 8-as, nem 7-es)simán fel tudok vele menni a Kapy úton, és teherautó mögött is mentem már 70-et. 46-19/20 illetve 38-16/17 áttétellel ajánlom használni. A Merida Speedereket szerelik 46-16-al, de azt megtapsolom, aki kihajtja annak a végét...
Hátrány
Sokan fikázzák, hogy nehéz és többnyire komfort biciklikbe szerelik, így elég "nagyapás" lett a kialakult kép róla. Erre azt mondom, hogy kondíció kérdése, hogy nehéz valami vagy nem. Ha elég erős vagy, akkor meg tök mindegy, hogy mi van alattad :-) Versenyzésre meg élsportra persze mást kell használni, de egy mtb maratonra el mernék vele indulni.
Tapasztalat
Körhátszelet mindenkinek!!!!!
Erre ajánlom
Mindenkinek, akinek számít a megbízhatóság és a tartós alkatrészeket szereti, valamint sokat használja a kerékpárját és nincs ideje/ kedve / szakértelme rendszeresen tisztogatni, bütykölni és állítgatni a láncváltós rendszerét.
146 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-9 (9 vélemény)
Rendezés
 
agytest anyaga:

Alumínium


 
küllőfuratszám:
  • 32
  • 36

 
fokozatok száma:

7


 
áttételi arány:

244%


 
fék:
  • görgős agyfék
  • felnifék
  • Kontrafék

 
szín:
  • fekete
  • ezüst

 
további információk:
  • Gyors váltás a kerékpározás kényelméért
  • Jobb váltásteljesítmény a karmok javított kapcsolódása miatt
  • Megbízható A kontraféknél alkalmazott műszaki fejlesztések (TI) jobb fékteljesítményt eredményeznek
  • Áttételskála: 244 %
  • Tömeg: 1 592 g (SG-C3000-7R), 1 963 g (SG-C3000-7C) Színválaszték: Fekete, ezüst (SG-C3000-7R)

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Nexus Inter-7-t lecserélném, mit ajánlotok helyette?
1 válasz
utolsó: 2013. márc.
Mi pattoghat a Shimano Nexus Inter-7 agyváltóban?
6 válasz
utolsó: 2011. szept.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Nexus Inter-7 termékkel kapcsolatban: