Mint minden agyváltónál:
- gondozásmentes
- váltás álló helyzetben
- hajtás közben is azonnal vált
- nincs keresztbe váltás, az összes fokozatot tudod használni akár 3x8 akár 3x9
- bármilyen indexált 3 sebességes váltókarral pontosan működik (nekem Shimano Acera bal 3s)
- csendes
- az ára, szerintem 15.000 Ft kötül kellene hogy legyen, mert csak egy kazettával több (ami a 8 vagy 9 fogaskereket fogadja), mint a sima 3 sebis agyváltók
Nos a Nexus 8-asom után kicsit agyváltó hívő lettem (az a városi bringámon van). A nem túl régi másik bringámra (ami jellegét tekintve trekking) is felszereltettem egy agyváltót, nevezetesen ezt a Sturmey Archer-t. Egy balatoni körtúrán sikerült emelkedőn úgy megterhelni az első láncváltómat, hogy egész végig nem tudtam használni, pedig beugrottunk egy biciklis helyre is vele, ahol azt mondták szerintük nem állítódott el. Ennek ellenére nem akarta pakolni a láncot. Kicsit szétnéztem a neten, és sikerült ráakadnom erre a gyöngyszemre, pont erre volt szükségem ahhoz, hogy az első láncváltómtól végleg megszabaduljak. Tökéletesen működik a gyárilag a bringán lévő Shimano Acera 3 sebességes indexált váltókarral. Megmaradt a 8 fogaskerék hátul, de 9-et is képes fogadni. Eddig egy kisebb túrán teszteltem, de tökéletesen működik. A monoblokkot le kellett cserélni, hogy a láncvonal stimmeljen, ezt leszámítva átalakítást nem igényelt (nyilván a kerékbe be kellett fűzni a korábbi hátsó agy helyett). Gurulás közben hajtás nélkül halkabban kattog a racsnija, mint az előző agyé, egyébként pedig nem érzékelhető hang/kattogás/darálás. Egy zárt szobában mint minden agyváltó hajtás közben duruzsol valamennyire, de kültérben ez elvész a menetzaj/környezeti zajok között. Mondanom nem kell, hogy egyhelyben is lehet vele váltani, ami elég kellemes dolog. Az első láncváltóval ellentétben ezt szívesebben és sokkal többet használom, többszörösét váltom vele. Előre természetesen egy egy lánctányéros hajtómű került. Az sem hátrány, hogy itt nincs keresztbeváltás, azaz most 3x8=24 valós sebességem van. Nem mintha mind szükséges lenne, ezt csak mint pozitívumot mondom (láncváltóknál ugye nem illik keresztbeváltani, ergo egy 24 sebességesből jó ha 16-18-at tudsz használni). Az áttételi aránya majdnem pontosan egy 28/38/48-as három lánctányéros első hajtóműével egyezik meg, így célszerű egy kb 38 fogú első hajtóművel szerelni, nekem egy 42 fogú került fel. Ár/értékre azért adok csak 4 répát, mert azért mégis csak egy 3 sebességes agyváltó, nem értem miért ilyen drága (30.000 Ft), tulajdonképpen csak a kazetta az amivel több egy 3 sebis agyváltónál, azt meg 10.000 Ft körül is lehet kapni. Ennek ellenére nem bántam meg, hogy mellette döntöttem, remélem olyan flottul működik majd, mint eddig. Később még majd írok a tapasztalatokról.
Az első láncváltó kiváltására, azaz túrázás,terepezés és városi használatra.