Sturmey Archer S-RF3 agyváltó

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2017 (frissítve: 2017.01.)
  • Listaár: 25.900 Ft

HASONLÓ agyváltó TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

TheUnknownX avatar
106 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- időjárás álló váltás

- szépen és gyorsan vált

- egyszerű beállítás

- állóhelyzetben lehet vele váltani

Hátrány

- szervízelése komplikáltabb, mint egy külső váltónak, de ha rendesen meg akarjuk tisztítani és újra kenni akkor még egy sima hátsóagynál is

- nehéz

- viszonylag nagyok a sebességek közti ugrások

- kicsit nehéz megszokni, hogy terhelés alatt ne váltsak :)

- ha emelkedőn megyek fel és könnyebb fokozatba váltok az a lendületet nagyon meg tudja törni, mivel egy pillanatra (a váltás idejére) abba kell hagyni a tekerést

- egyedi 13/32-es tengely, csak gyári csavarokkal lehet használni, csavarboltban ezt a méretet nem ismerik

Tapasztalat

Még csak pár tesztkört raktam bele (30-40 km), de eddig nagyon meggyőző. SS után nagyon élvezem, hogy van egy könnyebb fokozatom, jól esik néha rendesen pörgetni, illetve az emelkedők is jobban esnek így :) . Most a hosszúhétvégén raktam be a vázba, és igan csak nehezen vettem rá magam, hogy beállítsam, féltem tőle kicsit, de nem kellett volna aggódnom, egy-két youtube videot megnézve megy minden egyszerűen (sajnos a hozzáadott gyártói leírás nagyon gagyi, ha az alapján csinálnám még talán mindig csak szöszmötölnék vele). Ha valaki maga akarná beszerelni akkor egy inline barrel adjuster (sajnos nem vágom a magyar nevét: olyan bowden feszítő, amit a bowdenházba szerelve lehet betenni) jó ha van kéznél a szerelékeken kívül akkor ha azt a csavart használjuk fel tengelyanyaként a hajtásoldalon amelyik hosszabb és engedi kivezetni a váltóláncot, és nincsen bowdenfeszességállító a váltókaron, vagy valahol máshol. Sok videoban lehet látni egy görgőt amin a bowdent vezetik el: ez csak akkor kell ha nem végig bowdenházban vezetnéd el a bowdent, azonban ez nem része a szereléknek. Arra is érdemes odafigyelni, hogyha a HSJ905 bowdenház ütköztető kart akarjuk használni akkor nekem már nem maradt elég menet a tengelyen és a tengelyanyát csak félig tudtam becsavarni, így azonban ne használjuk, balesetveszélyes, lehetőleg legyen lehetőségünk felcsavarni az anyát teljesen (ezért is választottam a másik tengelyanyát).

A sok video közül azt választottam amelyik a 2. sebességben állítja be a váltót. Nagyon szépen működik, viszont figyeljünk az első pár 10 km-en arra, hogy nyúlik a bowden: itt jön be a képbe a már említett bowdenfeszesség állító a bowdenházban.

Ha van esetleg olyan aki szintén ezt a típust használja az legyen már olyan kedves, hogy leírja neki mennyire hangos a váltója, mert az enyém az 1. és a 2. sebességben szépen szól, viszont 3-asban tekerve ciripel, azonban mindhárom sebességbe kapcsolva a racsnihangok gyönyörűek. Tudom, hogy nem halkak az agyváltók, és csak kíváncsi lennék, hogy ez normális-e, egyébként nem zavar, mert szép ütemesen ciripel :) Illetve az áttét: SS-ben a 42-16-ot szerettem, így itt is maradt. Most nem tudom eldöntetni, hogy a megnövekedett súly miatt, de 2. sebességben (direct drive) mintha nehezebb lenne hajtanom, mint régen az SS-t.

Erre ajánlom

Aki egy viszonylag gondozásmentes váltót keres városba, esetleg kisebb light-osabb túrákra.

Ennyiért vettem
kb. 23 ezer Ft
9 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
agytest anyaga:

6061 aluminium


tömeg:

1040 g


 
további információk:

3 sebességes, szabadonfutós agyváltó

Tengely hossza: 163,2mm Tengely átmérő: 13/32" Villasarutávolság: 118,7mm

Szerelék: tartozék Váltóbowdenház: 1480mm hossz Váltókar: SLS-30 T3 Lánckerék: Sturmey, süllyesztett, 19T

Áttételi arányok:

• Teljes áttétel - 177% • 1. sebesség - 75% (-)25% • 2. sebesség - 100% Direct (1 .seb + 33%) • 3. sebesség - 133% (+)33.3% (2.seb + 33%)


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sturmey Archer S-RF3 termékkel kapcsolatban: