Sturmey Archer S2 Duomatic agyváltó

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév: 2013 (frissítve: 2013.04.)
  • Listaár: 17.000 Ft

HASONLÓ agyváltó TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

kgbr avatar
3 vélemény
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Egysebis kinézet, és karbantartási igény(telenség) mellett mégis csak van egy hegymeneti fokozat.

Nincs bowden, se váltókar

Hátrány

Csak kettő sebesség, meg kell gondolni a fogszámot hátra.

Tapasztalat

Neuzer Skid fixi-be építettem be, 622-es kerékmérettel 46/19 áttétellel a legkényelmesebb, így lassú fokozatban még erőlködés, kiállás nélkül fel tudok tekerni a hidakra, enyhébb dombokra, gyors fokozatban pedig lehet egy kényelmes 25 km/h körüli sebességet tartani. Volt fent 20-as is hátul, azt egy kicsit lassúnak találtam, hamar leforgott a gyorsban, igaz lassúban a falra is felment.  A fogaskerék seeger gyűrűs rögzítésű, pár perc kicserélni, én vettem mindjárt 4 méretet hozzá, hogy be tudjam lőni az áttételt. Nagyon tetszik, hogy  a láncváltóhoz képest semmi dolog vele, néha lánctisztítás, kenés, és kész. Az egysebis lánc vastagabb, erősebb mint a láncváltósnál, tovább bírja, nem megy keresztben soha. Utóbbin, 1500-2000 km-nél már elnyúlt a lánc, cseréltem, minden 3.-4. láncnál a lánckerekeket is kellett.

Ebben most kb 5000 van, és még nyoma nincs kopásnak... Maga a hajtási ellenállása is kisebb, mint a láncváltónak.

A működési elvből fakadóan a logikussal pont ellentétes a váltó érzékenysége, ha gyorsan mész, és kiállsz egy úthiba miatt, vagy döntesz kanyarban, a pillanatnyi leállás alatt szinte biztos hogy visszavált lassúmenetbe, és hátrarúgással kell kezdeni az újratekerést, míg lassú menetben pont nehezen vált gyorsból lassúba, ez okozhat kellemetlenséget, ha nem figyel az ember, és már az emelkedőn akar visszapakolni. Némi megszokás után már nem zavaró, megéri ez a kis kompromisszum az előnyeiért cserébe.

A gyári zsírtöltet nem túl kiadós, érdemes megvenni a körmöskulcsot, amivel a lánckerék oldaláról meg lehet bontani, és  fél évente újrazsírozni a csapágyakat. Különösen a nagyobbik golyóskosár van kitéve az időjárásnak, ami a második sebességben a fordulatszám különbséget biztosítja az agy és a lánckerék között, erre csak egy műanyag karima van kívülről pattintva, a légy is berepül, nem hogy az eső meg a sár. Magát a váltó szerkezetét nem ajánlott zsírozni, mert télen ledermedhet a zsír, ide láncspayt használok vastagon.

Erre ajánlom

Fix útvonalú munkába járásra, illetve nem túl változatos terepviszonyokra nagyon  jól be lehet lőni a hátsó fogaskerék cseréjével az áttételt (600 Ft darabja), úgy elég a 2 sebesség, és el lehet felejteni a láncváltó nyűgjeit, sőt egyáltalán a kézzel váltást. Könnyű megszokni, és megszeretni. Nyilván hegyi túrázásra, vagy komoly országúti távokra, változatos terepen kevésbé alkalmas.

Ennyiért vettem
17000
Mért tömeg
920 g
16 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mintor avatar
9 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

 

Nincsenek bovdenek, letisztult, minimal style bringa építhető vele, mégis megmarad a sebesség változtatás lehetősége.

Hátrány

1 kg. gramm hajhász gyilkos.

Tapasztalat

Négy éve használom, hiba nélkül. 46/19 áttétellel városban tökéletes, kisebb emelkedőkön is alkalmas, ha vállal az ember egy kis izzadást, akkor a teljes pesti területen jó (a gödöllőre vezető emelkedő azért húzós, oda nem lehet feltekerni), de a budai oldal felejtős. A gyorsítós oldalon (váltva) akár 40-45 km/h is kitaposható. Ok, kell egy kis hátszél.

Erre ajánlom

Single speed kinézetű dual speed bringára.

Ennyiért vettem
16000
Mért tömeg
910 g
14 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

korcs avatar
20 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Letisztult , szerelékmentes kerékpárokat lehet építeni a segítségével
- Karbantartás mentes
- Városban ideális

Hátrány

- A régebbi rendszereknél előforduló típushiba egy lelazuló rögzítőcsavar az agyban (könnyen javítható vagy cserével kontraanyával vagy csavarrögzítővel)
- Váltást szokni kell, mivel hátratekeréssel vált (túlváltás, véletlen váltás).
- Farnehéz lesz tőle a kerékpár, így hajlamosabb a felütésre

Tapasztalat

Miután sikerült normálisan összeszerelni és a lelazuló csavar hibáját orvosolni tökéletesen működik, karbantartásmentesen. Nekem (eltekintve a kezdeti bosszankodásokat) bevállt az S2 Duomatic. 

Figyelem! Soha ne zsírozd, mivel a zsír télen merevedésre hajlamos így nagymértékben akadályozhatja az agyváltó működését (az enyémet szervízben zsírozták, ami télen problémát is okozott). 

Erre ajánlom

Ingázó, munkába járós gépekbe, városi harcosokba ajánlom.

Ennyiért vettem
17000
Mért tömeg
925 g
Csatolt képek
Sturmey Archer S2 Duomatic  2011 agyváltó
beépítve
Sturmey Archer S2 Duomatic  2011 agyváltó
S2
40 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
 
agytest anyaga:

6061 Alumínium


 
villasaru távolság (mm):

116mm


 
küllőfuratszám:
  • 32
  • 36

 
fokozatok száma:

2


 
áttételi arány:

138%


 
fék:

V-fék (szabadonfutós változat)


 
szín:
  • Fekete
  • Arany
  • Ezüst
  • Kék
  • Piros

tömeg:

930g


 
további információk:

a lánc (hajtómű) hátratekerésével váltható a sebesség


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sturmey Archer S2 Duomatic termékkel kapcsolatban: