Egysebis kinézet, és karbantartási igény(telenség) mellett mégis csak van egy hegymeneti fokozat.
Nincs bowden, se váltókar
Csak kettő sebesség, meg kell gondolni a fogszámot hátra.
Neuzer Skid fixi-be építettem be, 622-es kerékmérettel 46/19 áttétellel a legkényelmesebb, így lassú fokozatban még erőlködés, kiállás nélkül fel tudok tekerni a hidakra, enyhébb dombokra, gyors fokozatban pedig lehet egy kényelmes 25 km/h körüli sebességet tartani. Volt fent 20-as is hátul, azt egy kicsit lassúnak találtam, hamar leforgott a gyorsban, igaz lassúban a falra is felment. A fogaskerék seeger gyűrűs rögzítésű, pár perc kicserélni, én vettem mindjárt 4 méretet hozzá, hogy be tudjam lőni az áttételt. Nagyon tetszik, hogy a láncváltóhoz képest semmi dolog vele, néha lánctisztítás, kenés, és kész. Az egysebis lánc vastagabb, erősebb mint a láncváltósnál, tovább bírja, nem megy keresztben soha. Utóbbin, 1500-2000 km-nél már elnyúlt a lánc, cseréltem, minden 3.-4. láncnál a lánckerekeket is kellett.
Ebben most kb 5000 van, és még nyoma nincs kopásnak... Maga a hajtási ellenállása is kisebb, mint a láncváltónak.
A működési elvből fakadóan a logikussal pont ellentétes a váltó érzékenysége, ha gyorsan mész, és kiállsz egy úthiba miatt, vagy döntesz kanyarban, a pillanatnyi leállás alatt szinte biztos hogy visszavált lassúmenetbe, és hátrarúgással kell kezdeni az újratekerést, míg lassú menetben pont nehezen vált gyorsból lassúba, ez okozhat kellemetlenséget, ha nem figyel az ember, és már az emelkedőn akar visszapakolni. Némi megszokás után már nem zavaró, megéri ez a kis kompromisszum az előnyeiért cserébe.
A gyári zsírtöltet nem túl kiadós, érdemes megvenni a körmöskulcsot, amivel a lánckerék oldaláról meg lehet bontani, és fél évente újrazsírozni a csapágyakat. Különösen a nagyobbik golyóskosár van kitéve az időjárásnak, ami a második sebességben a fordulatszám különbséget biztosítja az agy és a lánckerék között, erre csak egy műanyag karima van kívülről pattintva, a légy is berepül, nem hogy az eső meg a sár. Magát a váltó szerkezetét nem ajánlott zsírozni, mert télen ledermedhet a zsír, ide láncspayt használok vastagon.
Fix útvonalú munkába járásra, illetve nem túl változatos terepviszonyokra nagyon jól be lehet lőni a hátsó fogaskerék cseréjével az áttételt (600 Ft darabja), úgy elég a 2 sebesség, és el lehet felejteni a láncváltó nyűgjeit, sőt egyáltalán a kézzel váltást. Könnyű megszokni, és megszeretni. Nyilván hegyi túrázásra, vagy komoly országúti távokra, változatos terepen kevésbé alkalmas.