Rubena Slug Self Sealant belső gumi

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[2]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.07.)
  • Listaár: 1.300 Ft

HASONLÓ belső gumi TERMÉKEK



1-5 (5 vélemény)
Rendezés

rutyok avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Belső gumi

Hátrány

Semmit nem tömít el. Csak felesleges súlytöbblet.

Tapasztalat

Napi szinten kaptam vele a defekteket (királydinnye). Semmit nem tömített el viszont minden tele lett a zöld trutyival ami benne van. Ettől még ragasztani is nehezebb lett. Előtte Slime folyadékot használtam az 3 évig tömített rendesen. Slime-al nem volt defektem. Csak gumi cserénél láttam hogy tele van a belső lukakkal. Azért vettem meg mert olcsóbb volt. Rosszul tettem.

Erre ajánlom

Semmire!

Ennyiért vettem
1600
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

turul0522 avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Előny?...nevetséges,hogy 2ből 2 rossz !!!!

Hátrány

Az ,hogy a szelepen nincs anya csak gumirozott sz....

2db-ot vettem próbának...mindkettő ereszt a szelepnél :D

szóval köszi. ilyet ne vegyen senki.

Ennyiért vettem
1600
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tekla73 avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Eddigi tapasztalatom szerint egyetlen előnye az ára!

Hátrány

Egy defektem volt ezzel a Slug Self Sealant gumival igazából nem tudtam minek kell hogy történjen.Tömíteni nem tömített csak miután kivettem a külsőből.Fepumpáltam és már tömített is de visszatenni nem mertem mert egz a cucc nem kötött meg még egy nap eltelte után sem.

Tapasztalat

Szerintem ez nem azt nyújtja amit várnánk tőle.Talán a tudat hogy van egy ilyen folyadékos belsőnk az megnyugtat. :)  Én azért biztos ami biztos foltot is viszek magammal a tartalék belső mellett ami persze ugyan ez a fajta belső. :)

Erre ajánlom

Mire ajánlom?Használni amíg bírja!

Ennyiért vettem
1230
Csatolt képek
Rubena Slug Self Sealant  2012 belső gumi
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Foxus avatar
32 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny

Viszonylag olcsó a konkurens társakkal szemben ez a Rubena belső gumi, és ezzel be is fejezem a pozitív értékelést.

Hátrány

Másodmagammal  jártunk  pórul ezzel a Slug Self Sealant töltött belsővel. A konkurens társakkal szemben ez a tömítőanyag sohasem köt meg a defekt helyén, csak a légnyomás tartja a sérülés helyén a tömítőanyagot. Akácosban való tekerés alkalmával úgy jártam,  hogy három tüskét kapott be a kerék. Előszőr úgy tűnt hogy minden rendben, kihúztam a tüskét, tömített egy darabig. Majd fél óra mulva lapos kerékkel nézegettem a tájat. Megpróbáltuk felpumpálni, de az összes lyukon keresztül süvített a levegő kifele. Az egyik sporttárstól tudtam kérni egy nagyobb teljesítményű pumpát, mellyel fogvicsorgatott tempóval sikerült felpumpálni 4-5 bár-ra, és láss csodát, újból tömített. Persze csak hazáig, mert azonnal kidobtam. A sporttársam egy defektnél, csak kompresszorral tudta visszaállítani a megfelelő nyomást a tömítettséghez. Utána ő is kihajította.

Tapasztalat

Használtam már Joe's, Oko stop,Slime, mind kiválló termék. Ha nem akartok bosszúságot ezeket vegyétek inkább. Ebből a Joe's semennyire sem rázza a bringát. A többinél meg figyelni kell hogy ne töltsük túl a gmit. Külső cserénél is újra tudjuk használni őket.

Erre ajánlom

Kerékpározásra semmiképpen! Talán Facsemetét karóhoz rögzíteni, ha már esetleg van ilyen othon.

Ennyiért vettem
1500
9 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A Rubena Slug Self Sealant belső gumi nem drágább, mint egy jobb minőségű, defektvédelem nélküli tömlő. Ellenben jóval olcsóbb, mint egy tömlő és a hozzá való defektjavító folyadék. Egy pár ilyen tömlő csak mintegy 200 grammal növeli a bringa tömegét. Esélyt ad arra, hogy egy defekt után még továbbhajthassunk a célig, szerelés és foltozás nélkül. A defektvédő nyálka, ha már nem működőképes, vízzel kimosható, így a belső gumi továbbra is használható marad – mondja a gyártó. (Meglehet, de ki fog ilyesmivel próbálkozni? Nagyobb eséllyel közölnek rólam aktképet valamelyik bulvárlapban.)

Hátrány

Maga a tömlő (Rubena Slug Self Sealant) átlagos minőségű. A szelepház sajnos gumírozott, ezért a dupla falú kerékabroncsok némelyikével kényelmetlen használni: szorul, könnyű visszanyomni az abroncsba stb. A kívül menetes, rögzítő anyával szerelt változat nekem nagyon hiányzik! A defektvédő folyadék csak kb. két évig fejti ki áldásos hatását. Aki úgy hiszi, ezután gondtalanul kerekezhet, alighanem csalódni fog. A köpenyek, tömlők rendszeres ellenőrzését a védelem ellenére sem mellőzhetjük, és a hagyományos foltozást is valószínűleg csak elodázni lehet.

Tapasztalat

A defektjavító folyadékkal gyárilag feltöltött belsőgumi nálunk még újdonságszámba megy. Eddig, magas ára miatt, nem terjedhetett el, ez év tavaszán azonban a Rubena és a Slime piacra dobta olcsó, valóban megfizethető, folyékony defektjavítóval feltöltött tömlőjét. Sokat még nem lehet tudni róla, csak amennyit a gyártók megszellőztetettek. A leírások szerint a tömlő fala belül „gél alapú bevonattal rendelkezik”, és „a bevonat organikus rostokból, polimerekből, kötő-, sűrítő- és szilárdító anyagokból áll…” Sherlock Holmes álruháját kellett felöltenem, hogy kiderítsek ezzel kapcsolatban valami használható adatot. Íme! A gél vízből, glikolból, szappanszerű anyagból, illetve mesterséges latexből álló szuszpenzió, egyfajta vizes gumioldat. Az organikus rostok és polimerek kifejezés térhálós szerkezetbe rendeződött gumiszerű anyagokat takar. A kötő-, sűrítő-, szilárdító és egyéb összetevők mibenlétét félig-meddig homály fedi. Többek között kovaföldről, korrózió ellen védő, baktériumok és gombák működését gátló anyagról, egyéb rémségekről van szó.

Számunkra azonban nem ez a lényeg. Lássuk a Slug Self Sealant gumit! Közönséges, szemmel láthatóan átlagos minőségű tömlő (Rubena klasszikus), a szelepház ráadásul gumírozott. Kicsit teltebb a fogása, kicsit nehezebb a szokásosnál; a szelepnél látni a zöldes trutyi nyomát, ha valaki még kételkedne a töltelékben. A gyártó zsírkőporral meghintette az egészet, adott hozzá műanyag szelepsapkát, szépen becsomagolta. A doboz viszont a kelleténél jóval nagyobb… hogy elférjen rajta a sok szép ábra, a többnyelvű szerelési útmutató, no meg némi hírverés. Aki több nyelvet is bír, élvezheti a különböző tartalmú fordításokat. Összevetvén a szöveget azzal, amit a dobozban találtunk, rögtön eszünkbe juthat: rövid időn belül jelentősen emelkedni fog a tömjén ára! Ami a külcsínt illeti, ez minden!

A szerelése semmiben sem tér el a szokásostól. Kár is lenne ezzel foglalkozni, amikor mindenkit az érdekel, hogy válik be ez a Rubena belső gumi a gyakorlatban. Májusban jutottam hozzá a belsőkhöz, és júniusig „kellett várnom” az első defektre. Akkor, egy vihar által megtépázott akácosban, mindjárt két tüskét is összeszedtem. Ráadásul mindkettő az első köpenybe fúródott bele. (Ezt megelőzően, az elmúlt közel egy év alatt, mindössze két defektem volt.) Hazafelé tartva az égvilágon semmit sem vettem észre, másnap reggelre azonban az első gumi megpuhult, mégpedig olyan mértékben, hogy a józan ész szerint nem lett volna tanácsos vele gurulni. Úgy látszik, a nagy nyomás (4,5 bar) és a két lyuk megtette a magáét. Ellenőriztem a köpenyeket, kipiszkáltam a tüskéket, vizes ronggyal letöröltem a kiszivárgott zöldes nyálkát, de nem foltoztam meg a belsőt, hanem csak úgy felfújtam. Nagyjából egy hónapig próbálgattam, de nem vettem észre jelentős változást. A belső majdnem úgy tartotta a nyomást, mint korábban. Úgy látszik, csakugyan működik a védelem.

Az elmondottaknak az a szépséghibája, hogy csupán egyetlen esetre vonatkoznak. Nincsen még elegendő tapasztalatom, hogy általánosíthatnék. Nem győződhettem meg róla, hogy a védelem mindenkor, vagy legalább az esetek jó részében ugyanígy működik. Bizonyos, hogy ennek a rendszernek is vannak a gyengéi. A gyártó például 3 milliméternél nagyobb lyukra nem vállal garanciát. A gumigyártók egyike-másika még ennél is óvatosabban fogalmaz, ha a defektvédelemről van szó. Érdemes ezzel kapcsolatban idézni egy ausztrál cég termékismertetőjéből: „Ha bekövetkezik a defekt, az anyag levegőn megszilárduló tömítést képez, késleltetve a levegő kiáramlását, több időt biztosítva a kerékpárosnak a biztonságos javításig”. Vagyis kimondva-kimondatlanul elismeri, hogy a módszer nem tökéletes, tegyünk foltot a lyukra! Én is ehhez tartottam magam, és végül megfoltoztam a Slug Self Sealant belsőt.

A védett belsőgumi alig súlyosabb, mint a klasszikus tömlő (durván 100 gramm a különbség). A nagyobb súlynak, és az ide-oda lötyögő katyvasznak nyilván van némi hatása az irányításra stb. is. Én bizony nem vettem észre változást: ha nem tudok róla, hogy mi van a gumikban (és a gyártók nem hangsúlyozzák, hogy 80 km/h fölött! nem ajánlott ilyen tömlőkkel gurulni), nem is figyeltem volna rá.

Nagyjából azt kaptam, amit vártam, és nem is veszítettem az üzleten, kissé mégis csalódott vagyok. A köpenyeimre (Kenda Klaw XT) nem jellemző, hogy gyűjtenék a defekteket. Boldogultam eddig is védelem nélkül, s ha úgy adódik, ezután is megleszek nélküle. Meglehet, idővel változik majd a véleményem, és hozsannát zengek, ha kihúz a csávából egy-két melegebb helyzetben. A próba mindenesetre megérte! Akik állandóan defektekkel küzdenek, bizonyára jobban tudják majd értékelni az általa nyújtott kényelmet és biztonságot.

Végül álljon itt bölcsességem foglalata: pumpa, tartalék tömlő, gumijavító készlet ezután is mindig lesz nálam!

 

Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2011-07-18, 22:04)

Még csak két nap telt el véleményem megírása óta, s máris kellemetlen hírekről kell tudósítanom. Hegyvidéken túráztam, ahol éjszaka a hőmérséklet 10 °C környékére szállt alá. A belsőkben levő nyálka besűrűsödött, és reggel, indulás után, a kerekek jó ideig érezhetően imbolyogtak az egyenetlen súlyeloszlás miatt. Ennek kapcsán jutott eszembe, hogy a hőmérséklet csökkenésével alighanem a védelem hatásfokának romlásával is számolni kell, mi több, a nyálka, vizes oldat lévén, meg is fagyhat. Rossz hír a télen kerekezőknek!

A korábbi defekt nyomán megfoltozott belső is megadta magát, a foltok leváltak. Valószínűleg nem sikerült jól megtisztítani a felületet a nyálkától, s az okozta a bajt. A kiszivárgott trutyiból akkor jutott az egész szerelvényre: nyilván vízzel kellett volna gumit és abroncsot alaposan lemosni. Tábori körülmények között nem gond, de mit csinálok harc közben, pocsék időben, vaksötétben, a semmi közepén?

Sajnos ez még nem minden. A pumpálásnál kiderült, hogy a szelep hozzáragadt a szelepüléshez, a kis kézi pumpa elsőre nem is boldogult vele. Szerelés és tisztítás közben persze újabb trutyik láttak napvilágot, annak ellenére, hogy a kereket úgy forgattam, hogy a szelepház felső helyzetben legyen. Ezek után megtépázott bizalommal várom a holnapot, mert mi van, ha nem sikerült jól a tisztogatás, és a szelep ereszti a levegőt?

Az elmondottakat nem a gyártó hibájának tudom be, hanem a rendszer fogyatékosságainak. Ezekkel talán együtt lehet élni, ha mindenáron kell az ilyen fajta defektvédelem. A termék használati értékét természetesen csökkenti, ezért egy-egy répát megvontam tőle. Döntésemet nagy mértékben befolyásolta, hogy a gyártó elmulasztotta a vásárlókat tájékoztatni a kockázatokról és mellékhatásokról.

Szerkesztés vége

Szerkesztés (előző szerkesztés 2011-07-18, 22:04)

Újabb defekt; ezúttal egy rajzszög, az első gumi szedte össze. A tömlő nagyjából 4 perc alatt elengedte a levegőt. Kora este történt a dolog, szerelni sötétben nem volt kedvem. Megkerestem hát a szöget (a feje elmaradt menet közben), bicskával nagy nehezen kipiszkáltam a köpenyből, és felpumpáltam a tömlőt (a szelep megint ragadt kicsit). Hat percen belül menetre kész! Kiképző őrmesterem elégedett lett volna ezzel az eredménnyel.

Az elmúlt hetek hűvösebb időjárása miatt a nyálka sűrűsödését többször is volt alkalmam tapasztalni. Semmi esetre sem vészes: hosszabb állás után meg kell törnie, azután már folyik rendesen. Számítani kell rá, és akkor semmi gondot nem okoz.

A foltok korábbi leválásán okulva most gondosabban foltoztam. Nincs is semmi baj a ragasztás körül. Meglehet, hogy nem is a trutyi tehet a dologról, hanem a tömlő anyaga. Korábban használt Rubena klasszikus belsőimet is többször szidtam a foltok leválása miatt.

Most már csak a tél elmúltával jelentkezem új hírekkel:

hogyan áll

zimankóban a csiganyál…

Szerkesztés vége

Szerkesztés (előző szerkesztés: 2011-09-14, 12:42)

Immár fél éve működik a nyálka. Eddig összesen 5 defekttel kellett megküzdenie. A tapasztalatok alapján már lehet egyre s másra következtetni.

Ha a tüske stb. benne marad a lyukban, akkor a következő történik. Ha nem mocorog a tüske stb., akkor jó ideig észre sem venni a defektet (3 eset). Ha mocorog, akkor a tömlő elereszti a levegőt, előbb vagy utóbb teljesen megpuhul (1 eset). Ha egyszerre több, nagyobb lék is van a gumin, akkor a belső lassacskán leereszt, függetlenül a tüskéktől (1 eset).

Ha a tüske stb. nem marad benne a lyukban (pl. kihúzzuk), akkor a következőkre számíthatunk. Aprócska lék esetén a nyálka hatásosan tömít, és csak kevés levegő szökik a belsőből (2 eset). Nagyobb lék esetén a tömlő leereszt, a kisüvítő levegő miatt a nyálka nem tud foltozni, de pumpálás közben már rendesen végzi a feladatát (1 eset). Két alkalommal leeresztett gumiból húztam ki tüskét, rajzszöget, a nyálka ez esetben is foltozott.

A defekt kezelése: tövist stb. kipiszkál, kereket néhányszor körbeforgat, szükség esetén szelepházat 4–5 vagy 7–8 óra állásba igazít és pumpál, tömlőt telephelyen megfoltoz. Foltozásra nincsen feltétlenül szükség. Két lyukat próbaképpen szabadon hagytam, a levegő azonban így sem szökik.

A szelepházat, a szelepülést és a szelepet mentesítsük a nyálkától, amennyire lehet. Még a szelepvédő sapka is ráragadhat a szelepházra. Nálam a szilikonzsír segített, finoman megkentem az érintett részeket, zsíros felületre nem tud ragadni a trutyi.

Az anyag fagytűrő! Propilén-glikolt és szorbitol adalékot tartalmaz, amivel nagyon alacsony fagyáspont érhető el. Persze nem számít, lehet-e lappföldi télben kerekezni, ha a kémiai reakciók alacsony hőmérsékleten leállnak, és a nyálka nem működik. Tapasztalatom szerint már az őszi hűvös idő is visszafogja a foltozás sebességét, igaz, nem lényegesen. Úgy számítom, keményebb fagyban hosszú percekig köt majd a nyálka.

Tekintettel a fentiekre, visszaadom elvett teljesítmény répáját. A gyártóra azonban továbbra is neheztelek: elég nagy az a doboz, ráírhatná, mire is számíthat a bringás!

Szerkesztés vége

Szerkesztés (előző szerkesztés: 2011-10-26, 12:01)

Lassan elfogy a szerveren a betűkészlet, annyit fecsegtem már a Rubena csigagumijáról. Szándékom szerint ez az utolsó hozzászólásom ebben a témában.

A hideg egyértelműen ellensége a zöld iszap működésének, mint azt a napokban volt alkalmam tapasztalni. Nem fagy meg a lötty, de csak igen lassan, és rossz hatásfokkal működik. Aprócska lyukkal talán boldogul, kicsit nagyobbal már nem. Besűrűsödik a nyálka, kialakul a tömítés, de a nagyobb nyomást és a rendes igénybevételt nem bírja.

Az első fagyos defektnél (−3 °C) a gumi néhány perc alatt leeresztett. Végigcsináltam az ilyenkor szokásos ceremóniát, és látszólag minden rendben is volt, nyeregbe pattanva azonban a gumi rövidesen ismét megpuhult. Még egy próba: az eredmény hasonló. Ezek után leszereltem a kereket, a gumikat: a tömlőn nagyobbacska lyuk, körülötte jókora zöld tócsa. Egy másik helyen szintén defekt nyoma: a kifolyt nyálka összeragasztotta a tömlőt a köpennyel. Onnan nem jutott ki levegő, amíg szét nem választottam a két gumit, azután azonban már ott is foltoznom kellett. Komolyabb fagyban, ezek szerint, a defektvédelemre kevésbé számíthatunk.

Nagyobb lék esetén – legyen tél vagy nyár –  mindenképpen javaslom a tömlő foltozását. Nem méricskéltem, guminál ez amúgy is nehéz ügy, szerintem azonban már a két milliméter körüli lyuk is okot ad az aggodalomra.

Szerkesztés vége

Itt a vége, fuss el véle (előző szerkesztés: 2011-12-02, 21:26)
Csiganyálas tömlőm nem egészen egy év szolgálat után megszűnt kezelni a defekteket. Ezen időszak tapasztalatainak birtokában nagyon tömören így írnám meg Rubena Slug Self Sealant belső gumi véleményemet.
Előny
– Esélyt ad arra, hogy egy defekt után még továbbhajthassunk a célig, szerelés és foltozás nélkül. Kisebb lékeket rendszerint nem is kell foltozni.

Hátrány
– A gyártó által nagyvonalúan megajánlott két év védelem bizonytalan, mint az abai vacsora. Különben is, mire a csigatömlő végül a bringáshoz kerül, a szavatossági időből eltelhet néhány hónap.
– A hőmérséklet csökkenésével a védelem hatásfoka is mérséklődik, keményebb fagyban gyakorlatilag meg is szűnik.
– A lötty ugyan korrózió ellen védő adalékokat is tartalmaz, az elektrokémiai folyamatoknak azonban ez nem állja útját, sőt a vizes oldat elektrolitként maga is hozzájárul az ilyen fajta ártalmakhoz. A zöld iszappal érintkező különböző fémek esetén rendszerint a vas húzza a rövidebbet. Jelen esetben a küllők és küllőanyák vannak kitéve veszélynek. Ha a nedvesség bejut valamiképpen a kordszálak közé (sérült, repedezett köpenyeknél könnyen megesik), az a szövetváz korhadását is előidézheti.
– A nagyobb lékeket (≥ 2 mm) ajánlott megfoltozni. A művelet előtt nagyon gondosan kell megtisztítani a tömlő felületét – vigyázni kell, hogy eközben ne kerüljön napvilágra újabb zöldség –, különben a folt leválhat.
– A szelep minden elővigyázatosság ellenére hozzáragadhat a szelepüléshez. Hasonlóképpen a szelepvédő sapka a szelepházhoz.
– A nagyobb tömegnek, és az ide-oda lötyögő katyvasznak lehet némi hatása az irányításra, elsősorban könnyebb, fürgébb bringa esetében.
Tapasztalat
Aki úgy hiszi, csiganyálas gumival gondtalanul kerekezhet, csalódni fog. A köpenyek és tömlők stb. rendszeres ellenőrzését a védelem ellenére sem mellőzhetjük, és a hagyományos foltozást is csak az esetek egy részében lehet elodázni.
Szerkesztés vége

Erre ajánlom

Leginkább akkor vesszük hasznát, ha sietős az utunk, és egy defekttel egybekötött gumiszerelés éppen nem jönne jól. Megúszhatunk, elodázhatunk vele egy vagy több szerelést pocsék, esős időben vagy sötét éjszakában.

Ennyiért vettem
5 EUR (bevezető ár)
Csatolt képek
Rubena Slug Self Sealant  2011 belső gumi
Csússz, csiga, csússz!
Rubena Slug Self Sealant  2011 belső gumi
Csiga csemege
Rubena Slug Self Sealant  2011 belső gumi
Esemény után
63 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-5 (5 vélemény)
Rendezés
 
méret:
  • 20x1,50-2,10"
  • 24x1,50-2,10"
  • 26x1,90-2,10"
  • 26x2,10-2,50"
  • 28x1,75"
  • 28x1,1/2x1,5/8"

 
szeleptípus:
  • autó

  • presta

  • normál


 
tömeg (g):

26x1,90-2,10", 271 g (Autó szeleppel)


 
további információk:
  • 0,9 mm falvastagság

Slug Self Sealant (SSS)

  • A tömlő belső fala egy preventív, gél alapú bevonattal rendelkezik. A bevonat organikus rostokból, polimerekből, kötő-, sűrítő- és szilárdító anyagokból áll, amely 3 mm méretig eltömíti a lyukakat, így biztosít nagyobb védelmet a defekt ellen.

Rubena logó

Rubena márka bemutatás

A mai Rubena 1999-ben alakult két különálló cseh cég a Rubena, és a Gumokov egyesüléséből.

A Rubena városában, Náchod-ban nagy hagyománya van a gumiiparnak, már 1908-ban gyártott kenőanyagokat és tömítéseket Josef Kudrnáè. 1928-ban partnerével kerékpár külsők és belsők gyártásába kezdtek, 1929-ben pedig legyártották az első cseh autó abroncsot és belsőt. A második világháború után a céget államosították, és 1947-ben a Rubena nevet kapta. 1960-ban kezdték a befecskendezéses préselési technológiával készülő technikai gumik gyártását. 1989-ben a cég visszanyerte függetlenségét az államtól, 1996-ban pedig a CGS társaság része lett.

A Gumokov cég Hradec Králové-ben alakult 1928-ban, eredendően a Hakauf család tulajdonaként. 1930-ban a Gumovka nevet vette fel. A termelés a második világháború alatt sem szakadt meg. A háború után azonban az eredeti tulajdonosok nem tértek haza, így államosították a céget, és összeolvasztották a náchodi céggel. 1953-ban ismét önállóvá vált, majd 1990-ig külön is működött. 1900-ben az államosítások során megalakult a Gumokov, amely 1997-ben szintén a CGS csoport tagja lett. 2 évvel később összeolvasztották a Rubena-val.

A Rubena 2007-ben indított egy, a kormányzat által is támogatott, komoly fejlesztési programot, melynek célja, hogy a vállalat erősödni tudjon a rugalmasság terén, és felvehesse a küzdelmet a világpiacon.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Rubena Slug Self Sealant termékkel kapcsolatban: