Schwalbe AV13 belső gumi

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2011.07.)
  • Listaár: 1.400 Ft

HASONLÓ belső gumi TERMÉKEK



1-7 (7 vélemény)
Rendezés

jkoti02 avatar
31 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Habar inkabb a kulso gumin mulik, de nem kaptam defektet eddig vele (3 honapig Kellys snake, 1 honapja cst 1594)
  • A fent felsorolt 2 gumi max megengedett nyomasa 4,5 bar volt, en 4-4,2 baron hasznaltam oket es soha nem kellett utanafujni. Ezzel ki is erdemelte nalam az 5 repat ez a Schwalbe belső gumi
  • Ekkora nyomason eddig nem sikerult felutni :D
  • A szelepen van anya, igy konnyu pumpalni, nem ficankol el a szelep :D
Hátrány

Az AV13 egyetlen hatranya az ara. Mondhatnam hogy ennyiert masik kettot veszek, de valoszinu azok nem ilyen minoseguek :)

Tapasztalat

Aszfalton hasznalom 3,5-4 bar nyomason az AV13 -at, jelenleg Cst 1594 kopennyel. Hat mit lehet ide irni? :D Fentebb leirtam mindent, hatranynak irhattam volna a sulyat... ha erdekelne :) Most tartaleknak ketto ugyanilyet vettem a hosszabb utakra, ha valaha megint belsot kell vennem biztos hogy ilyet fogok!

 

Szerk.: az 5 bart is megtartja az AV13, nem ereszt vissza, mindenképpen ajánlani tudom, elégedett vagyok vele.

 

Szerk(2).: 2500 km után is elégedett vagyok, két olyan defektem volt amit a Slime nem javított. Az egyik egy félcentis vágás, a másiknál meg állóhelyben kiszúrta valami hülyegyerek. Foltozni szépen lehet, a Slime tökéletesen javítja a kisebb szúrásokat, a levegőt még mindíg jól tartja ez a Schwalbe belső gumi 4.5 bar körül. A hátsóban nem is cseréltem belsőt a 2500 km alatt.

Erre ajánlom

Abroncs es kopeny koze gyuresre, pumpalasra, tekeresre :)

Ennyiért vettem
1890 forint
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

badis avatar
40 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jól tartja a levegőt az AV13,max havonta egyszer elég picit pumpálni.Strapa bíró.Rögzíthető szelepszár.

Hátrány

Eléggé nehéz darab az AV13,de legalább nagyrésze gumi az alapanyaga.Gagyi szelepsapka.

Tapasztalat

Előtte kenda belső volt,a 3. defekt után kuka volt.Ezzel még eggy defekt se volt.JO MINŐSÉG!

Erre ajánlom
Mindenre,mindenkinek aki nem grammmániás.
Ennyiért vettem
1990ft.
Csatolt képek
Schwalbe AV13  2011 belső gumi
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gabbee1 avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Széles tartományban használható (1.5-2.5).

-Végig menetes és nagyon hosszú szelepszár. Legtöbb felnivel nem lehet gond.

-4.5 Bar.

-Nyomást szépen tartja a Schwalbe AV13.

Hátrány

-Nehéz.

-Drága.

-Gagyi, átlátszó szelepsapka.

Tapasztalat

-Szerintem én maradok ennél a belsőnél. Nekem tökéletesen bevált.

 

Erre ajánlom

-Túra, akár erdőben is.

Ennyiért vettem
1592
Mért tömeg
190 g
Csatolt képek
Schwalbe AV13 belső gumi
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

NyilasMisi avatar
92 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny

Defekt még nem volt vele kenda külsővel

Nagyon jó, rugalmas anyagból van a Schwalbe AV13

Míg más gumit hetente, kéthetente pumpálok, ez egy hónapig is simán bírja

Tökéletes szelepszár, dupla és szimpla falú felnihez is tökéletes

Nagy szélességi tartományban használható (1,5-2,5)

Hátrány

Kicsit drága

Az átlátszó szelepsapka vonza a hülyegyerekeket, ezért lelopják

Gramm mániásoknak nem való az AV13

Tapasztalat

Igazából egy city bikeba vettem, aminek a kenda belsője nem bírta a terhelést. Gondoltam kipróbálok valami márkásat, majd eldől mi lesz belőle.

Erre ajánlom

Dupla falú felnihez

Ennyiért vettem
1690
Csatolt képek
Schwalbe AV13  2012 belső gumi
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Eléggé tartós. Jól megmarad benne a levegő. Szépen foltozható. A szelepház menetes (a dupla falú kerékabroncsok többségéhez kényelmes ilyet használni).

Hátrány

Teljesítményéhez viszonyítva drága. Eléggé vaskos (ha valakinek számít a súly).

Tapasztalat

Bár elfogult vagyok vele szemben, minősége, tartóssága kivívta elismerésemet. Anyaga rugalmas, felülete sima. Eléggé vastag falú, a levegőt lassacskán ereszti, és defekt esetén is jobban tömíti a léket, mint egy vékony falú tömlő. Cserébe persze nehéz egy kicsit, bár engem az ilyesmi nem zavar. A nagyobb (4 bar fölötti) nyomás nemigen tetszik neki, pár nap után még terhelés nélkül is visszaereszt kicsit, de azután 2–3 hétig is „eláll” benne a levegő. Levegőtartó képessége persze romlik az öregedéssel. Hozzá kell tennem, hogy nálam csak nagy ritkán áll a bringa, próbálom a tömlőnyomást is nagyjából azonos szinten tartani, ezért elég gyakran pumpálok. A széles (2,10”) köpenyekhez a 3,5 bar körüli nyomás, különösen hosszabb utakra, már kevés nekem. Vastag oldalfalú köpenyeket használok nagy nyomáson (no meg óvatos is vagyok), ezért a felütéses defektet csak hírből ismerem. Hasadt, szétdurrant gumival találkoztam, de nem saját tapasztalat okán. Ami pedig a szúrt defekteket illeti: több helyen is taglaltam, a tömlő nem sokat tehet. Ha a köpeny léket kap, rendesen a belső is megadja magát.

Két ilyen Schwalbe belsőt nyúztam az elmúlt években, az egyik nemrég múlt ki. A szelepház környékén keletkezett valami bibi: nem javítható. Az utolsó mohikán egyelőre jól van, ámbár neki sem sok esélye van, hogy megérje a tisztes öregkort. Nyolcezer kilométernél többet nemigen gurult nálam belső. Legtöbbjük ennél tovább is bírná, de folt hátán folt tömlőkkel nem szeretek közlekedni: az agyonragasztott, formáját vesztett belső nem fut valami jól.

Nemigen volt bajom vele, mégsem tudtam megszeretni ezt a fajta tömlőt. Az én értékelésem szerint alulmarad a Continetallal szemben, sőt a Kenda is megszorongatja. Nehéz lenne megfogalmazni, mi nem tetszik, mert a színvonalát kifogás nem érheti. Sokáig törtem a fejem, aztán rájöttem. Nem arról van szó, hogy gyengén teljesít, inkább csak nem nyújtja azt a többletet, amit az áráért elvárnék. Ezen kívül a Continental vagy a Kenda éppen a hazai (mármint magyar) viszonyokra van szabva, a Schwalbe lélektelen precizitása, kifinomultsága viszont nem ide való. A nyugat- és közép-európai denaturált, dezodorált utakon bizonyára a legjobbat nyújtja, a magyarországi út- és terepviszonyok között azonban sínylődik, nem tudja a formáját hozni.

Erre ajánlom

Jól terhelhető, szinte mindent tud, ezért jóformán minden feladatra befogható. Versenyeken, szélsőséges körülmények között természetesen ne számítsunk rá, mert nem oda való. Városi használatra, jó minőségű utakon, tökéletes. Túrákhoz is eszményi lenne, de hol találunk neki való utakat? Terepen nem érdemes ilyet használni: egyrészt túl drága és kényes, másrészt (ne feledje senki, hogy részrehajló vagyok) alulmarad a Continentallal és a Kendával szemben. Ez a kettő terepen valahogy jobban otthon érzi magát, és én is jobban érzem magam a társaságukban.

Ennyiért vettem
1500
Csatolt képek
Schwalbe AV13  2010 belső gumi
Az utolsó
Schwalbe AV13  2010 belső gumi
Fecske
Schwalbe AV13  2010 belső gumi
emlékére
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Rober-to avatar
232 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Schwalbe, ami elvileg márkás gumi. Gyakorlatilag majd kiderül...

Jó vastag és ólomnehéz. Szerintem nem nagyon fogok vele defektet kapni.

Adnak hozzá kis katalógust. (De minek? Inkább adnák 100 Ft-tal olcsóbban!)

Hátrány

K.... nehéz. 190 gr a gyári adat, ehelyett 200 gr. szelepsapka nélkül! Tehát kb. 12 grammal nehezebb, mint amit a gyár megad.

Nagyon drága.

 

Tapasztalat

Már volt gondom Schwalbe belsővel, tehát óvatosan írok csak. Majd használat közben még módosítom a véleményemet ha úgy adódik.

Igazából fogalmam sincs miért vettem meg. Talán, hogy azért mégis csak márkás gumi legyen a bicóban. De ennyi pénzért 2 kevésbé márkás gumit vehettem volna. Azért vettem talán, hogy adjak még egy esélyt a Schwalbenak, hogy bizonyítsa, hogy ez a gumi bír majd itt 4-5 évet.

Erre ajánlom

Edzésre, hogy ne szálljon fel a bicikli pehely súlyától.

Inkább mire nem ajánlom:

Tempós, mászós túrákra, versenyre, kézben való kerékpárcipeléshez.

Ennyiért vettem
1300
Mért tömeg
200 g
Csatolt képek
Schwalbe AV13  2011 belső gumi
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hhhhh avatar
147 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Jelenleg egy Rithey Motovader külsővel használom és szeretik egymást, nincs gond velük, defektet se kaptam még vele.
  • Elég tartósnak bizonyul az anyaga.
  • A szelepen van egy kis anyacsavar, amivel hozzá lehet fogni a felnihez, így pumpáláskor nem tud elmozdulni.
Hátrány

Hátránya nincs.

Ennyiért vettem
1700
Mért tömeg
190 g
Csatolt képek
Schwalbe AV13  2011 belső gumi
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-7 (7 vélemény)
Rendezés
 
méret:
  • 26x1,50"
  • 26x1,75"
  • 26x2,00"
  • 26x2,10"
  • 26x2,25"
  • 26x2,35"
  • 26x2,50"

 
szeleptípus:

Autó


 
tömeg (g):

190 (26x1,50")


Schwalbe logó

Schwalbe márka bemutatás

A Schwalbe név mögött álló Bohle cég 1922 óta él, és azóta is családi vállalkozásként működik, jelenleg a harmadik generációval az élen. Az abroncsok termelése Indonéziában történik, a koreai Hung-A gumigyárral partnerségben, a központ pedig Németországban található.

A Schwalbe kerékpárgumijai a világon mindenhol megtalálhatóak, az USA-tól Ausztrálián és Japánon át Dél-Afrikáig, ráadásul Európában piacvezető a márka.

Mi lehet ennek az oka? Az egyik: Fanatizmus a gumigyártás iránt. A Schwalbe teljes mértékben a kerékpárgumikra koncentrál, ami mellett pár éve kerekes székekhez is kínálnak gumit. A másik: A gyártó gumijai nem kaphatóak akárhol, csakis és kizárólag szaküzletekben. A cég álláspontja szerint a segítség a gumiválasztáshoz és a jó kiszolgálás alapszükséglet, ezt a két tényezőt pedig csak a szaküzletek tudják megadni.

A gyár termékeinek egyik erőssége a Puncture Protection defektvédelem, mely az alapmodelleknél egy átszúrás elleni gumibetétet jelent, mely akár egy rajzszöggel is megbirkózik, a komolyabb modelleknél pedig egy speciális, vékony, könnyű, de átszúrhatatlan betétet a gumi szerkezetében. A márka minden belsőgumija 24 órás nyomástartási vizsgálaton esik át, mielőtt a polcokra kerülne.

A Schwalbe jelentése fecske, mely Koreában a szerencse jelképe, a cég számára pedig azt jelképezi, hogy a kerékpározás egy csodálatos formája a személyes helyváltoztatásnak: gyors, könnyű, természet közeli, barátságos és ingyenes.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Schwalbe AV13 termékkel kapcsolatban: