Banshee Scream DH/FR össztelós váz

11 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2005
  • Listaár: 410.000 Ft

HASONLÓ DH/FR össztelós váz TERMÉKEK




KBalazs avatar
23 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Először is Easton aluból kézzel hegesztették ami már önmagában nagy előny. Nagy falvastagságú, túlbiztosított megoldások mindenütt (a legrégebbi első szériásról ez nem mondható el), hatalmas cnc-zett lengőkar elemek, link és háttsó papucs illetve monoblokkház teszi iszonyat merevvé a szerkezetet. A fejcső valami eszméletlen vastagra van hagyva,  előtte és azóta sem láttam még olyat más vázon.  A-head 1,1/8-os kormánycsapágy való bele, amit könnyű beszerezni. A robosztus felépítés mind az első mind a hátsó háromszögnél megjelenik és látszik is, hogy figyelmesen lett összerakva. Ezért kijelenthető, hogy a váz szinte elpusztíthatatlan, csak a akkor lehet benne kárt tenni, ha valamilyen irreális terhelést kap.
Hátul átütős a váz, 12x150-es méretekkel ami szintén a merevséget növeli, ráadásul 3 féle állásba helyezhető a tengely (némelyik változaton 135x10-es csúszópapucs van) tehát akár így növelhető a tengelytáv. A váltópapucs is külön lecsavarozható, teljesen külön egységet képez a váztól ami nagyszerű és ha eltörne, könnyen újragyártható.
A monoblokk elég magas pozícióban helyezkedik el emiatt szinte lehetetlen felütni azt, és a lánctányért sem sűrűn. Kanyarban viszonylag stabil de inkább freeridera mint downhillre ajánlanám a geometria miatt. Hátul viszonylag szépen mozog, kb. úgy ahogy egy normál himbakaros felfüggesztéstől várnánk. ISCG old láncfeszítő felfüggesztés is van rajta.
Szerintem igencsak szép, a festés a minták és feliratok szép betűtípussal igényesen vannak kivitelezve és nem nagyon lehet őket leütni mivel vastag porfesték réteget kapott; nagyon ellenálló a behatásokkal szemben, ellenben mondjuk az új Speci BigHit vázamtól amin már egy apró kőfelverődéstől lepattan a festék.
A váz kiállása is nagyon tetszetős, tehát úgy szép ahogy van, csak duplavállas villát kell belerakni, lehetőleg Marzocchi Monstert vagy Shivert mert azokkal mutat igazán szépen.
Emellett azt hinné az ember hogy igazi ritkaság pedig van belőle egy pár az országban annak ellenére hogy még szerintem most sincs hivatalos forgalmazója nálunk :D Ja és emelt felső vállú teló kell hozzá (legalább is nekem a boxxerhez az kellett).

Hátrány

Az enyémen a hátsó tárcsafék rögzítésnél valamiért kimartak egy kb 5-8 mm vastag részt, amire azóta sem jöttem rá hogy miért volt hasznos a gyár szempontjából. De kihézagoltam és utána már nem volt vele baj. Szerintem egy kicsit túl magasra került a monoblokk ház de ez már csak a mostani szemmel tűnik soknak, mivel akkor ez volt a standard, és nyilván egy freeride vázról beszélünk, így már kicsit érthetőbb a dolog. Elég hosszú a fejcső, a falvastagságához képest túlzottan is, erre jön az a-head csapágy, hát nehéz bele villát találni mert rövid nyakúak vannak mostanság. 68-as monoblokk ház... semmi értelme, és kelletlenül keskeny. 30-as nyeregcső, szintúgy nem értem miért kellett pont ilyen bele. Némelyik s-esnél nem fér be a tag és kocogtatja a vázat, ezt sem értem hogy nem vette észre a gyár, de egy kisebb taggal orvosolható.
Viszont ezek csak apró kellemetlenségek, mindegyik megoldható és utána mint ha nem is lennének. A súlyát is vehetném ide, de ez nem az a kategória ahol a súly számítana.

Tapasztalat

Baromi erős, nagyon szép és emellett nagyon szerethető az apró kis hibái ellenére is, minden másodpercet imádtam amíg nálam volt. Ha FSR-rendszerű lenne és nagyobb méretben is találna az ember akkor közelítene a tökéleteshez, de így is elismerésre méltó. Már régóta nem gyártják ezért csak a használtakra lehet vadászni. Használtam a Dh-tól a trekkingig (igen jól olvastad :D) mindenre de igazából csak a FR kategória ami neki való, a súlyát azért nem is írtam hátránynak mert cserébe iszonyat merev és elpusztíthatatlan és 22 kilóra ki lehet hozni ami meg még elfogadható. Persze ezt nagyon alaposan meg lehet faragni nekem double track,rugós dhx 3, hussefelt, 66 vf2 eta kombóval jött ki ennyire. Egy jobb fajta levegős taggal, könnyű cuccokkal 20 alá lehet kerülni elég szépen.

Erre ajánlom

"Egy igazi built for USA romboló" ami teljesen fedi a valóságot, mert nagy ugrásokra való meg a Josh Bender féle állatkodásra (neki egyébként volt ilyen váza ). Tehát csak Freeride semmi más.

Ennyiért vettem
sok :D
Csatolt képek
Banshee Scream  2006 DH/FR össztelós váz
Banshee-Boxxer-VanR
Banshee Scream  2006 DH/FR össztelós váz
Banshee-Boxxer-VanR
Banshee Scream  2006 DH/FR össztelós váz
Banshee-66-DHX 3.0
15 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Banshee Scream beállítás
2 válasz
utolsó: 2011. máj.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Banshee Scream termékkel kapcsolatban: