Santa Cruz Bullit DH/FR össztelós váz

9 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév: 2003
  • Listaár: 400.000 Ft

HASONLÓ DH/FR össztelós váz TERMÉKEK



1-9 (9 vélemény)
Rendezés

Mikki avatar
9 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Egyszerű kivitel, minőségi hegesztések, nincs rajta olyan pont, ahol a túlzott erőhatások miatt eltörhetne, viszonylag fékfüggetlen, de ezen lehet segíteni egy erősemlegesítő karral.

Nálam egy jó pont, hogy a hátsó felfüggesztés elhelyezése nem szakítja meg a nyeregcsövet, emiatt nem csak jó ránézni, de javítja is a merevséget. Jó helyen vannak rajta merevítések (az alsó és felső cső találkozásánál, pl.), valamint a hátsó háromszög kiképzése is a tervezők felkészültségéről tanúskodik. A lánc a csövek alatt fut, ezáltal nem veri szét őket, a felső csövei pedig igényesen, és strapabíróan vannak összehegesztve (ami az újabb Bullitokról sajnos hiányzik). Nagyon eltalált konstrukció!

Hátrány

A hátulja sajnos nem átütős, így ajánlott valami komolyabb aggyal használni, vagy átalakítani.

A hátsó háromszög a forgáspont csapágyánál egy-egy csavarral van alul rögzítve, ami időnként meglazul, és engedi néhány millimétert oldalra mozdulni a hátulját. Ez nem komoly probléma, csak zavaró (mivel a teljesen laza csavar sem engedi leesni a hátsó háromszöget, csak tönkreteszi a csapágyat). Ezen kívül semmi.

Tapasztalat

Előző nyáron sikerült hozzájutnom egy Bullithoz, 2006-os, ha jól emlékszem. Már régi álmom volt egy ilyen váz, komolyan mondom, nem csalódtam benne, mindenkinek csak ajánlani tudom! Fox Van R taggal használom, kitűnő párosítás! Már csak egy levegős taggal lehetne igazán pöpecre tuningolni! Nagy múltú váz, de még napjainkban is bárhol megállja a helyét!

Erre ajánlom

DH, FR, tudom, most sokan hőbörögni fognak a dh miatt, de hazánkban a két műfaj igencsak összemosódott, és ha külföldi bringaparkozásra gondolsz, ott is tökéletesen teljesít, igaz, nem versenyzésre való váz...

Ennyiért vettem
90000
Csatolt képek
Santa Cruz Bullit  2006 DH/FR össztelós váz
Santa Cruz Bullit  2006 DH/FR össztelós váz
Santa Cruz Bullit  2006 DH/FR össztelós váz
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Brollybike avatar
208 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

A világ egyik legjobb Freeride váza a Santa Cruz Bullit. Az enyém még az amerikában gyártott modellek közé tartozik. Kecses és mutatós darab, de van benne anyag rendesen, plusz nem is jön veled szembe túl gyakran. Profik a hegesztések, és egy forgáspontos létére elég merev a hátsórész. A monoblokk elég magasan van ezért is inkább FR-ra jó a geometria. Jól kezelhető a kanyarokban, és az egyenes nyeregvázcsőnek köszönhetően az üléscső mászáskor is jó magasra kihúzható. Thomson nyeregcsővel kaptam a vázat ez meg aki ismeri a márkát tudja hogy magas minőségű alkatrész. A vázhoz kapott 5th Element rugóstag is rendkívül jó darab agyonállítható, és nagyon szépen mozog.

Hátrány

Matrica festékréteg felett, borsos árú a Bullit. Nem cserélhető a váltófül, mivel a papuccsal egy darabból van megmunkálva. Ettől ugyan jobb a váz-kerékagy kapcsolat, de ha letöröd vagy megszakítod a menetet benne akkor cumi van. A 5th Element rugóstag nem a legkönnyebb darabok közé sorolandó, de ez pl titánrugóval javítható. 

Tapasztalat

Én Marzocchi 66 RC2X-el és 5th Element-tel használom és nekem ez tökéletes párosítás. 

Erre ajánlom

Elsősorban FR területre. 

Ennyiért vettem
180000
Csatolt képek
Santa Cruz Bullit  2005 DH/FR össztelós váz
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Charley Brown avatar
29 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Könnyű, de erős és tartós a Bullit!

Nagyon jó FreeRide és NorthShore célra való geometria.

Nagyon finom mozgás!

Standard alkatrészek valók rá.

Első váltó rakható rá.

 

Hátrány

Sajnos a váltófül tartója gyárilag nem cserélhető, de utólag ez megoldható cserélhetőre kis ügyességgel.

Nincs erősemlegesítő himbakar, ami azért gond, mert az összes 1 forgáspontos (és pl.: Kona Stinky féle himbarandszer megoldások is) felkeményednek fékezéskor (a Specialized FSR és a Giant Regin félék nem), így nem olyan aktív a rugózás fékezéskor. Utólag célszerű beszerezni 1 erősemlegesítő himbakart. pl.: Break Therapy gyárt ilyent, igaz ahoz kell komolyabb agy is, pl.: Hope, Hadley, White Industries, stb. vagy a meglévőt áttalakítani, amit 1 esztergályos meg tud oldani.

Magas középrész magasság és súlypont. Számomra az alacsony súlypont jön be.

Tapasztalat

2007-ben vásároltam. Gyári 5th Element rugóstaggal, majd helyett Fox Vanilla DH rugóstaggal használtam, így a rugóút 178mm (7") helyett megnőt 8"-ra (203mm). Az amerikai Avalanche így tunningolja ezeket a Bullit-okat, amik még Amerikában készültek.

A 5th Element nagyon jó rugóstag, nagyon finoman mozog, de a Fox jobban teccett. A titán rugónak köszönhetően sokkal aktívabb a mozgása, mint acél rugóval. Ezt leginkább köves és gyökeres talajon lehet érezni.

Sokan próbálták lekoppintani a Bullit-ot, de nem igen jött össze nekik (Matrix Shore, Weyless, stb.)

Tyler Klassen is nyomta ilyen vázzal és még sok híres FreeRide-er, lásd: Kranked, New World Disorder, North Shore Extreme, stb. filmek.

Levegőben nagyon jól irányítható, a nagy sebességű kanyarok a magas középrész végett nem verseny DH-ra teszik ideálissá, de nem is arra tervezték, arra ott a V10. A kövek feletti manőverezésnél nem kell attól félni, hogy elakad a lánctányér. Könnyű vele kanyarodni, nagyon fordulékony a váz, ami NorthShore terén fontos.

Kár, hogy a Santa Cruz áttelepült gyártás terén Taiwan-ra és már nem az USA-ban gyártja a vázait. Ez volt az a Bullit, ami még az Amerikai minőséget hűen tükrözte.

Erre ajánlom

FreeRide, NorthShore és olyan mindenes bringához is ideális, amit FreeRide-on kívűl túrázni is használ a tulajdonos. Igazi csillagromboló.

7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

benjibuu avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Erős, szép, van egy jó kiállása, és brutális is. Nagyon szépen mozog, nekem Foc DHX 5.0-van benne, egyszer beállítottam, azóta tökéletesen muzsikál. Én svájcban vettem használtan ( ott is lakom) 200.000 ezer forintért kb. azóta semmi bajom sincs vele, olvastam a hozzászólásokat. Bár az enyém már eléggé új, és bizony taiwani, nem hinném, hogy ezért selejt lenne. Bírja a svájci alpokot. Nekem hátul már átütős, valamit a festék nem pattogzik sem a matrica nem jön le, bár nekem nem a lakk- változat van, hanem ez a matt dolog. Megfordulnak utána az emberek. A santacruz név magáért beszél a UCI DH világkupán is. steve peat, greg minnar, ésígytovább. Nemcsak lefelé lehet vele állatkodni, kihúzom a nyerget, és már mehetek is felfelé, amiért rajta is hagytam az első váltót. 
Hátrány
Talán az ára, bár én boldogan adtam érte ennyit..
Tapasztalat
Lenntebb olvastam hogy hát törött volna-e. Igen. Én láttam töröttet, a haveromét, 2005-ös USA gyártmány. Szóval mindenek emgvan a vége. Dee, az a bicó, 4 éves volt, és mielőtt megvette whistlerben küldték vele.. szóval ^^.. ha megteheted vegyél egy ilyet. akát régebbit is. Ebbe e bicóba nem alap a boxxer. Én szívem szerint bele se tennék duplavállat, arra ottvan a v10, vagy a driver 8. De hát izlések és pofonok, én tiszteletben tartok mindent.
Erre ajánlom
Akárkinek, freeride, all mountain..
Ennyiért vettem
200.000
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

SUPERHERO avatar
SUPERHERO
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
A legjobb freeride váz, amit a Santa Cruz valaha épített. Jól kanyarodik, gyors. Erős Alumínium, precíz hegesztések. Fox dhx 4.0 taggal, egy verhetetlen freeride vázat kapsz. 2005-ösök még Made In USA. Nincs is velük baj.
Hátrány
DH-ra alkalmatlan. Az újak már Made In Taiwan, ami kicsit illuzióromboló a Santa Cruz cégtől.
Tapasztalat
Én nagyon szeretem. 20-at mozgó boxxer-el, vagy 888-al letörést ugrálni, bigjumpokra menni vele. 66-al,totemmel talán még jobb. Dirtre, streetre.
Erre ajánlom
Kizárolag freeride-ra. Downhillre semmiképp. Dirt,street,letörések..egyszóval az extreme freeride minden területére alkalmas. Nem véletlenül hasznaljak az összes krankedben.
Ennyiért vettem
180
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gof avatar
gof
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
nagy rugout, viszonylag olcsó
Hátrány
nincs
Tapasztalat
ez a legjobb legtutibb, aki jó cuccot akar az ilyent vegyen
6 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rob avatar
rob
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 1 évig, vitrin/garázs bicósként használtam
Előny
szép :) az enyém királykék metál. 5th element tag verhetetlen freeride témában, és jól kordában tartja a pogózást. egyenes nyeregvázcső - le tudom tolni a nyeregcsövet tökig, és nem kell elvágnom a 420-as thomsont. az újabbak fejcsőmerevítéssel, és hátul 8" rotor kompatibilitással jönnek, azok jók. a nem cserélhető váltófül egy előnyt hordoz magában: elméletileg merevebb az egész, kevesebb a félreváltás, ilyesmi.
Hátrány
- nem cserélhető váltófül. ha kiszaggatod a menetet, cserélheted az egész hátsórészt... - nekem sram váltó van fenn, szóval az előző hozzászóló problémája nem áll fenn. - boxxerral (ami egy alacsony villa!) is magas (385 mm) a monoblokkháza, és meredek a fejcsőszöge, valamint rövid a tengelytávja. emiatt kevéssé dh, mind inkább freeride váz a bullit. nem mindegy! - nincs átütős papucs. - matrica lakk felett: könnyen lejön. 350 ezerért ez már gáz, nem?
Tapasztalat
azért szeretem. már a szivemhez nőtt. nekem sem volt kifejezetten sokba (kinek mi) mnindenesetre a kisker árnál egy százassal olcsóbban (240 ezer körül) jutottam hozzá egy karcmentes M-eshez. ennyiért nagyon megéri. a rugóstag felfüggesztésen elöl lehet állítani, igy egy kicsit módosul a geometria, de egyenlőre nekem az nem elég, de már készül az új darabka ezt orvoslandó :)
Erre ajánlom
bárkinek, aki 180 mm rugóúttal keres vázat, de nme a dh verseny a fő célterület.
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

freeride69 avatar
freeride69
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Hátrány
180mm-es mozgása miatt,és a hátsó váltóbovden/ház elvezetése miatt elég nagy kanyart kell beletenni hogy bevezessük a bovden a váltóba de így a váz ill. a hátsó lngőkar nagy és aktív mozgása miatt vagy eltöri a kanyar részben a váltóbovdenházat vagy kinyomja azt a váltóból mint nekem a kilátó dh-n.
Tapasztalat
A váltóbovden/ház kiesése elleni tippem:"sramosító"avid roll'o matic vagy ugyanez acorba a lényeg hogy a bovdenházat vigyük le egyenesen egészen a váltópaucson is majd innen vezessük a kis alkatrész segítségével be a bovdent/házat a váltóba.
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

freeride69 avatar
freeride69
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Ezt muszáj itt részleteznem?Szerintem a név magáért beszél.Higgyétek el:nagyon jó.
Hátrány
Nem cserélhető a váltópapucsa bár nem vékony aluból van.Vannak rajta elég nagy feszültségnek kitett részek:váltópapucs és láncvilla találkozása.A technokraták tudják miről beszélek.
Tapasztalat
Nem olyan nehéz mint brutál.Itthon drága,ha ügyes vagy már 200.000ft-tól tudsz venni itthon is ilyet(de nem a forgalmazótól ill. boltból)vagy a netről.Ja a fenti ár csak a vázra értendő.......
Erre ajánlom
:-) Leugrani a bótba sörér.
4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-9 (9 vélemény)
Rendezés
1-3 (3 kérdés)

Kérdések Statisztika
Santa Cruz Bullit DH-ra alkalmas?
1 válasz
utolsó: 2013. nov.
Santa Cruz Bullit-ba belemegy egy fox dhx 5 -os tag??
3 válasz
utolsó: 2013. dec.
Santa Cruz Bullit-nak mekkora a fejcsöve?
5 válasz
utolsó: 2013. jún.
1-3 (3 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Santa Cruz Bullit termékkel kapcsolatban: