Merida Stormbringer DH/FR össztelós váz

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2001
  • Listaár: 260.000 Ft

HASONLÓ DH/FR össztelós váz TERMÉKEK



1-7 (7 vélemény)
Rendezés

pali kj avatar
pali kj
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
az hogy lehet tuningolni meg minden
Hátrány
az hogy sokan akkora f@szságokat írnak ide h így hegeszd át meg úgy köszörülj bele. a tervező csak tudja h mit akart nem? az tény h reped azon a bizonyos ponton de hát régi vázaknál előfordul ilyen kis gixer
Tapasztalat
szerintem ez a váz soha nem fog 20-22 centinél többet mozogni akárki akármit mond vagy ha mégis daruval kell majd rá feltenni
Erre ajánlom
dh fr
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

RANDOM avatar
RANDOM
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
SZÓVAL MIT IS ÍRJAK ERRÖL A KECSKÉRÖL. EZ A BRINGA EGY NAGYON HÁLÁS ÉS KITARTÓ BRINGA. AZ EGYIK NAGYON JÓ TULAJDONSÁGA AZ AZ HOGY EGY 200MM-ES RUGÓUTTAL RENDELKEZŐ USD-S VILLÁVAL NEM OLYAN GÁZ A TENGELYTÁVJA. SŐŐT SZERINTEM NEGYON KELLEMES. NAGYON FORDULÉKON GÉP ÉS HA KELLŐ KEMÉNYSÉGÜRE VAN ÁLLITVA A ZAG ISZONYAT JÓ A LENGŐKAR LESZORÍTÁSA. A MENETSTABILITÁSROL NEM IS BESZÉLVE MERT AHOZ KÉPEST HOGY 1 LENGŐKAR 1 FORGÁSPONTYA VAN HÁT AHOZ KÉPEST BRUTÁL MEREV A FARA. DE EZ KÖSZÖNHETŐ A HÚZÚRUDAS CSIKICSUKIS MEGOLDÁSNAK IS. AKINEKL VAN ILYEN KECSKÉJE AZ TUGYA MIRÖL BESZÉLEK. AMI VISZONT OLTÁRI NAGY ELŐNYE HOGY NAGYON DE NAGYON LEHET TUDNINGOLNI ÉS GIGANTIKUS RUGÓUTAKAT LEHET BELŐLE KIHOZNI.JA ÉS AMIT MÉG ELFELEJTETTEM MONDANI HOGY NAGYON JÓ A GEOMETRIÁJA. SIMÁN ÉS KÖNNYEN LEHET VELE TEKERNI.
Hátrány
HÁTRÁNY? HÁT TALÁN AZ HOGY NEM LEHET NAHYON NAGY RUGÓSTAGOT BELEAPRITANI.
Tapasztalat
:)
Erre ajánlom
KIFEJEZETTEN DH ÉS FR FELHASZNÁLÁSRA AJÁNLOM. DE A LÉPCSŐUGRÁLÁST IS NAGYON SZERETI. :)KEZDŐKNEK ÉS HALADÓKNAK PROFIKNAK EGYARÁNT KIVÁLLÓ VÁZ
Szerinted hasznos?

Bender avatar
Bender
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Tapasztalat
Fú..hát újra itt...ide mindig visszatérek,ugyanis Stormbringer tulajdonos vagyok,tehát mindig vannak fejlemények a vázzal kapcsolatban :) A következő problémás dolgot azok számára írom le,akiknek ilyen vázuk van és még régi rugóstagot(DNM,Shock Works,stb.) használnak.Mert ugyebár ezek egy idő után fel fogják modani a szolgálatot és utána... Szóval.Az a helyzet,hogy a gyári DNM tagom végleg felmondta a szolgálatot a Kilátó Dh-n.Sajnos a döntőben már igencsak problémás taggal tudtam lemenni.A versenyt követően megpróbáltam megjavítani a tagot.Aki ért a rugóstagok berheléséhez,annak azt mondom,hogy megér 1 próbát.Elég macerás a dolog(sok idő,türelem,stb.) de nem lehetetlen helyrehozni a problémát.Az én gondom a következő volt: a szelep tekerentyűje fullra ki volt tekerve,de amikor megpróbáltam visszatekerni,megszorúlt.Kivettem az egész szelepet és úgy próbáltam meg megjavítani.Úgy sem bírtam a szorulást megszüntetni.Visszaraktam úgy ahogy volt,de mivel a régi DNM tag formai kialakítása miatt igen lapos kulcs kell a betekeréséhez...nekem elöször nem volt ilyen,így a szelepet nem tudtam teljesen betekerni,ergo a szelep "el volt zárva" így az olaj nem tudott a túlfolyóba átáramlani...egy nagyobb ugrás,és olyankor a túlnyomás miatt felrobbanhat az egész.Magyarul szerelhettem szét újra,mert ez így ugyebár nem maradhat.Végül sikerült a szorulást megjavítani,és a szelepet újra a régi helyzetbe hozni...következett az olajcsere...no igen...látszólag egyszerűnek tűnik...fáradt olaj ki,új olaj,olaj kád,bele a tagot,alatta összeszerelni,elötte 0.05 bar nyomás túlfolyóba...valóságban egy kissé pöcsölős meló...aztán a fölös olaj kiengedése,stb...csak érzéssel lehet csinálni.Viszont minden egyes ilyen berheléshez ki kell szedni a szelepet.A rajta lévő tömítő gyűrű könnyen elszakadhat,beszerzése macerás lehet,ráadásul a szelep olyan fém ötvözetből van,ami könnyen formálódik a 10es kulcs alatt...a dolog vége az lett,hogy kibasztam az egészet a kukába...és itt jön a LÉNYEG! AZ ÚJ RUGÓSTAG! Azt hinné az ember fia,hogy vesz hozzá vmilyet...gyárilag 215ös szemtávú van benne.Na,1-2 mérettel el lehet térni általában,ez nem gond...itt viszont igenis az! De kezdem a legelején! Elöször is: az első probléma az,hogy a gyártók a régi tagotkat kis rugó átmérővel gyártották...illetve az egész tag kolbász a mostaniakhoz képest.Na már most a vázat is erre tervezték,kis rugóstagokra.Az én DNM rugóm átmérője kb. 45mm volt.Összehasonlításként: a mostani acél Manitou rugók 53mm,a titán 52,a Fox 54mm átmérőjűek.Na már most a vázba simán egy 48mm-nél nagyobb átmérőjű rugó nem fér bele... 2 megoldás van: 1.: keresünk egy vékony rugóstagot,kis rugó átmérővel 2.: nekiállunk egy kis vázátalakításhoz .Mind2 macerás...ráadásul a 2. verzió elkerülhetetlen lesz,de erre még visszatérek.Az első verzióra a megoldás az X-Fusion tagok.Én egy X-Fusion Vector PVA-t újítottam be,és ez még pont belefér a vázba(nekem kicsit vastagabbra sikerült a jobb oldali hegesztési varrat,ami a tag mellett van,így kb.2mm-t le kellett reszelnem belőle,de ez egyedi eset.) Asszem ez a legegyszerübb megoldás.A második verzió sem rossz,de ahhoz már kell némi kéz ügyesség,meg hozzáértés: még egy Manitou 6way-t is bele lehet operálni,de akkor már rendesen reszelni kell a külső hegesztési varratot és a vázat is.A vázat 2 helyen is,1szer oldal irányban ahol a tag van,a másik reszelési pont pedig a váznak az a része,ahol a túlfolyó "mozog".Ugyanis alap helyzetben itt anyira kicsi a hely,hogy ha a váz összeül,akkor lecsapja a túlfolyót.De miután mindenhol tisztességesen körbereszeltük a vázat,onnantól nincs vele gond.Ha okosan csinálja az ember fia,akkor a váz sem gyengül el. A KÖVETKEZŐ PROBLÉMA: Nna a rugóstag már benne a vázban,azt hisszük minden frankó.Igen ám,csak itt a következő probléma: a régi tagok felépítése úgy nézett ki,hogy nagy szemtávolság kis rugóút.Pl.: az én DNM tagom 215mm szemtávú volt és 45mm-t mozgott.Összehasonlításként: egy X-Fusion Dh tag ugyanekkora szemtáv mellett 63mm-t mozog.Nem nagy különbség...na igen,de ezt még szorozzuk be a váz áttételi arányával,ami kb. 4.288! És rögtön kapunk egy 27cm-es hátsó rugóútat,amivel mondjuk semmi gond nem lenne,csak éppen a kerék a vázba már igen tisztességesen beleér...mondjuk úgy,használhatatlanná válik a gép.Azt még meg lehet oldani,hogy a kerék ne érjen a vázhoz,egy alkatrész cserével: a váz részeként található egy fémszínű alumínium rudacska.Ha csinálunk egy ugyan ilyet,csak rövidebb kiadásban,akkor orvosolható a probléma.Viszont akkor a váz a vázzal fog összeérni.Pontosabban a váznak arra a részére gondolok,amely a rugóstag alsó csatlakozási pontja.Na az a váz darab fog összeérni a kék színű alsó csővel.Ha ezt a darabot is újratervezzük/csináltatjuk,akkor már okés lesz a dolog,de azon a véleményen vagyok,hogy a vázat nem akkora terhelésre szánták,amihez a 27cm-res rugóút kell. Mind1,maradjunk távol az állatkodástól.A vázat ígyis-úgyis át kell alakítani.Én egy 200as szemtávú,56mm-t játszó tagot raktam a vázba.Így mindössze a váznak azt az elöbb említett darabját kell egy kicsit "megreszelni",ahová a rugóstag alul kapcsoldóik.Pontosabban egy mély,félkör alakú formát kell kialakítani.Én ezt egy fúró segítségével oldottam meg.Hogy összeér-e,és,hogy mennyit kell reszelni,azt úgy lehet ellenőrizni,hogy a rugóstagról leszedjük a rugót,és úgy rakjuk a vázba,így teljesen össze tudjuk nyomni.Ha így nem érnek össze az elemek,akkor még érdemes néhány mm-t ráhagyni,mert nagy terhelésnél még vmennyit össze fog tudni űlni a váz.Hát röviden ennyi lenne.Tudom,néha zavaros a dolog,de csak így tudtam megfogalmazni a dolgot.Leginkább ezt egy képen lehetne szemléltetni.Ha bárkinek bármi kérdése van,vagy nem ért vmit,vagy vmi baja van a vázának,az nyugodtan fordulhat hozzám segítségért! E-mail címem: gioarmani@freemail.hu
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bender avatar
Bender
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Tapasztalat
Lenne még 1 hozzáfűzésem az elöttem szóló B Norberthez...nem tudom,h honnan veszed,h a váz 27-29cm-t is mozog,meg h 24es kerékkel 34et is tud...eszement hülyeség...[már bocs :-) ] U.I.: ez nem csak az én véleményem,más topicban már kérték h oda ne írjanak olyan hülyeségeket,mint amiket te írtál ide....
Szerinted hasznos?

JAMES BONDYEAH avatar
JAMES BONDYEAH
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Hmmmmmmm.... hol is kezdjem! Tán annyi hogy egy dh váz ami mozog mást nem tok. A mozgása nagyon finom.
Hátrány
Sorolom: A rugóstag befogója az első 3szögben megreped és azt az egész rendszert újra kell rá terveztetni! (nagyobb merevítésekkel jobb kialakítással) Ezt célszerű szakemberhez elvinni (pl:Máriusz) kb 20.000 ft körül van és utána van egy olyan frankó géped aminek életébe már nem lesz baja! probléma még annyi vele hogy a tárcsafékfelfogató része elég tróger megoldást kapott nehéz felrakni rá a hayes adaptert !(le kellett köszörülni belőle) kicsit csavarodoik ! Én a vázat 80.000 ft-é vettem +30.000 ft új festéssel+heggesztéssel 110.000 ft-ba jött ki! És igy jobb mint újkorában !!!
Tapasztalat
leírtam!
Erre ajánlom
Inkább DH váz nem igazán freeride mivel elég hosszú !
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bender avatar
Bender
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Iszonyat erős,mindent kibír és viszonylag sokat mozog(193mm gyárilag) és jól!
Hátrány
Reped...nem igazán van olyan Stormbringer,ami ne repedne meg.Annyi a mentségére legyen mondva,hogy általában ez a repedés minimális,és a használhatóságát nem befolyásolja(a rugóstag felső csatlakozásánál lévő oldallemezek alsó hegesztései szoktak pár millimétert repedni)A repedés egy idő után megáll,és nem reped tovább.Mint mondtam mindössze néhány milliméterről van szó,amely némely esetben alig látszódik.Meghegeszteni nem érdemes,mivel többszöri ráhegesztés után is úgyanúgy bereped(konstrukciós hiba,ami az erővonalak nem megfelelő bevezetéséből adódik,magyarul "behelyezkedik" a váz.)
Tapasztalat
A gyári cangi nagy,és egyben talán egyetlen hátránya,az első teló...Név szerint az RST Sigmára gondolok.Iszonyat nehéz (4.2kg),így a bringa elejét igen nehéz kihúzni,ami bizony elég nagy hátrány...Most,2005re,az RSTnek sikerült a villa súlyát 3.7kg-ra csökkenteni(ami még így is sok),de amikor ezt a gépet gyártották,akkor bizony még a régi,4.2kg-s villával szerelték... Három hete vásároltam meg a vázat,ami egy gyári cangiból származik.Villa ügyben egy 2004es Boxxer Race-re esett a választás,így elöl sokat mozog(178mm),és a súlya talán a lehető legjobb(2900g).A vázban még mindig a gyári DNM tag dolgozik,és meg kell hagyni,kitűnően végzi a munkáját! Hozzáértő segítségével meg is lett tuningolva,így a gyári 193mm hátsó rugóútból kerek 200mm lett,vmint vadi új 650es rugót kapott.A rugóstag beállításával nem kell sokat pöcsölni,egyszerre indul meg a Boxxerral.A gépet még csak 3 hete használom,de ennek ellenére azt kell,hogy mondjam,tökéletesen működik,és nagyon meg vagyok vele elégedve.A váz most lesz 3 éves,és én vagyok a 3. tulajdonosa,de ennek ellenére semmi baja.Mindössze 2 forgópontot kellett újraperselyeztetni,mivel azok ennyi idő után kikoptak,és kotyogott a segge,de ezt egy jó esztergályos,és egy maró, 2 nap alatt helyrerántotta nekem. Dh/Freeride arcoknak bátran ajánlom! A súlya egy kicsit sok (a váz gyári DNM taggal kerek 5kg) de még így is alkalmas Dh versenyzésre (lásd : Gizmó,Halász Csabi,ők is ezzel mentek!!!) Freerideban pedig hasonló súlyban van a többi váz is (a nagy terhelés miatt ugyebár itt már nem elég a nagyobb csőátmérő,több anyag is kell bele!),úgyhogy ebben a kategóriában ez végképp nem jelenthet problémát! : )
Erre ajánlom
Dh/Freeride
Szerinted hasznos?

BNorbert avatar
BNorbert
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2001, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
sokat mozog, bazi erős, szereti a nagy villát
Hátrány
nagyon erős rugó kell hozzá, és nagy villa is!!
Tapasztalat
sima Monsterrel nem jó, de tuningolttal... :)) nagyon erős szépen mozog és 27-29-et mozog!!!!! 24-es kerékkel 34-et is tud!!!van némi hibája, de orvosolható!!
Erre ajánlom
DH, Benderezés!!
3 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-7 (7 vélemény)
Rendezés
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
UMF Freddy 1 Disc vs Merida Stormbringer, vagy más ajánlatok?
2 válasz
utolsó: 2011. aug.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Stormbringer termékkel kapcsolatban: