Merida Stormbringer DH/FR össztelós váz

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2001
  • Listaár: 260.000 Ft

HASONLÓ DH/FR össztelós váz TERMÉKEK




Bender avatar
Bender
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Tapasztalat
Fú..hát újra itt...ide mindig visszatérek,ugyanis Stormbringer tulajdonos vagyok,tehát mindig vannak fejlemények a vázzal kapcsolatban :) A következő problémás dolgot azok számára írom le,akiknek ilyen vázuk van és még régi rugóstagot(DNM,Shock Works,stb.) használnak.Mert ugyebár ezek egy idő után fel fogják modani a szolgálatot és utána... Szóval.Az a helyzet,hogy a gyári DNM tagom végleg felmondta a szolgálatot a Kilátó Dh-n.Sajnos a döntőben már igencsak problémás taggal tudtam lemenni.A versenyt követően megpróbáltam megjavítani a tagot.Aki ért a rugóstagok berheléséhez,annak azt mondom,hogy megér 1 próbát.Elég macerás a dolog(sok idő,türelem,stb.) de nem lehetetlen helyrehozni a problémát.Az én gondom a következő volt: a szelep tekerentyűje fullra ki volt tekerve,de amikor megpróbáltam visszatekerni,megszorúlt.Kivettem az egész szelepet és úgy próbáltam meg megjavítani.Úgy sem bírtam a szorulást megszüntetni.Visszaraktam úgy ahogy volt,de mivel a régi DNM tag formai kialakítása miatt igen lapos kulcs kell a betekeréséhez...nekem elöször nem volt ilyen,így a szelepet nem tudtam teljesen betekerni,ergo a szelep "el volt zárva" így az olaj nem tudott a túlfolyóba átáramlani...egy nagyobb ugrás,és olyankor a túlnyomás miatt felrobbanhat az egész.Magyarul szerelhettem szét újra,mert ez így ugyebár nem maradhat.Végül sikerült a szorulást megjavítani,és a szelepet újra a régi helyzetbe hozni...következett az olajcsere...no igen...látszólag egyszerűnek tűnik...fáradt olaj ki,új olaj,olaj kád,bele a tagot,alatta összeszerelni,elötte 0.05 bar nyomás túlfolyóba...valóságban egy kissé pöcsölős meló...aztán a fölös olaj kiengedése,stb...csak érzéssel lehet csinálni.Viszont minden egyes ilyen berheléshez ki kell szedni a szelepet.A rajta lévő tömítő gyűrű könnyen elszakadhat,beszerzése macerás lehet,ráadásul a szelep olyan fém ötvözetből van,ami könnyen formálódik a 10es kulcs alatt...a dolog vége az lett,hogy kibasztam az egészet a kukába...és itt jön a LÉNYEG! AZ ÚJ RUGÓSTAG! Azt hinné az ember fia,hogy vesz hozzá vmilyet...gyárilag 215ös szemtávú van benne.Na,1-2 mérettel el lehet térni általában,ez nem gond...itt viszont igenis az! De kezdem a legelején! Elöször is: az első probléma az,hogy a gyártók a régi tagotkat kis rugó átmérővel gyártották...illetve az egész tag kolbász a mostaniakhoz képest.Na már most a vázat is erre tervezték,kis rugóstagokra.Az én DNM rugóm átmérője kb. 45mm volt.Összehasonlításként: a mostani acél Manitou rugók 53mm,a titán 52,a Fox 54mm átmérőjűek.Na már most a vázba simán egy 48mm-nél nagyobb átmérőjű rugó nem fér bele... 2 megoldás van: 1.: keresünk egy vékony rugóstagot,kis rugó átmérővel 2.: nekiállunk egy kis vázátalakításhoz .Mind2 macerás...ráadásul a 2. verzió elkerülhetetlen lesz,de erre még visszatérek.Az első verzióra a megoldás az X-Fusion tagok.Én egy X-Fusion Vector PVA-t újítottam be,és ez még pont belefér a vázba(nekem kicsit vastagabbra sikerült a jobb oldali hegesztési varrat,ami a tag mellett van,így kb.2mm-t le kellett reszelnem belőle,de ez egyedi eset.) Asszem ez a legegyszerübb megoldás.A második verzió sem rossz,de ahhoz már kell némi kéz ügyesség,meg hozzáértés: még egy Manitou 6way-t is bele lehet operálni,de akkor már rendesen reszelni kell a külső hegesztési varratot és a vázat is.A vázat 2 helyen is,1szer oldal irányban ahol a tag van,a másik reszelési pont pedig a váznak az a része,ahol a túlfolyó "mozog".Ugyanis alap helyzetben itt anyira kicsi a hely,hogy ha a váz összeül,akkor lecsapja a túlfolyót.De miután mindenhol tisztességesen körbereszeltük a vázat,onnantól nincs vele gond.Ha okosan csinálja az ember fia,akkor a váz sem gyengül el. A KÖVETKEZŐ PROBLÉMA: Nna a rugóstag már benne a vázban,azt hisszük minden frankó.Igen ám,csak itt a következő probléma: a régi tagok felépítése úgy nézett ki,hogy nagy szemtávolság kis rugóút.Pl.: az én DNM tagom 215mm szemtávú volt és 45mm-t mozgott.Összehasonlításként: egy X-Fusion Dh tag ugyanekkora szemtáv mellett 63mm-t mozog.Nem nagy különbség...na igen,de ezt még szorozzuk be a váz áttételi arányával,ami kb. 4.288! És rögtön kapunk egy 27cm-es hátsó rugóútat,amivel mondjuk semmi gond nem lenne,csak éppen a kerék a vázba már igen tisztességesen beleér...mondjuk úgy,használhatatlanná válik a gép.Azt még meg lehet oldani,hogy a kerék ne érjen a vázhoz,egy alkatrész cserével: a váz részeként található egy fémszínű alumínium rudacska.Ha csinálunk egy ugyan ilyet,csak rövidebb kiadásban,akkor orvosolható a probléma.Viszont akkor a váz a vázzal fog összeérni.Pontosabban a váznak arra a részére gondolok,amely a rugóstag alsó csatlakozási pontja.Na az a váz darab fog összeérni a kék színű alsó csővel.Ha ezt a darabot is újratervezzük/csináltatjuk,akkor már okés lesz a dolog,de azon a véleményen vagyok,hogy a vázat nem akkora terhelésre szánták,amihez a 27cm-res rugóút kell. Mind1,maradjunk távol az állatkodástól.A vázat ígyis-úgyis át kell alakítani.Én egy 200as szemtávú,56mm-t játszó tagot raktam a vázba.Így mindössze a váznak azt az elöbb említett darabját kell egy kicsit "megreszelni",ahová a rugóstag alul kapcsoldóik.Pontosabban egy mély,félkör alakú formát kell kialakítani.Én ezt egy fúró segítségével oldottam meg.Hogy összeér-e,és,hogy mennyit kell reszelni,azt úgy lehet ellenőrizni,hogy a rugóstagról leszedjük a rugót,és úgy rakjuk a vázba,így teljesen össze tudjuk nyomni.Ha így nem érnek össze az elemek,akkor még érdemes néhány mm-t ráhagyni,mert nagy terhelésnél még vmennyit össze fog tudni űlni a váz.Hát röviden ennyi lenne.Tudom,néha zavaros a dolog,de csak így tudtam megfogalmazni a dolgot.Leginkább ezt egy képen lehetne szemléltetni.Ha bárkinek bármi kérdése van,vagy nem ért vmit,vagy vmi baja van a vázának,az nyugodtan fordulhat hozzám segítségért! E-mail címem: gioarmani@freemail.hu
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
UMF Freddy 1 Disc vs Merida Stormbringer, vagy más ajánlatok?
2 válasz
utolsó: 2011. aug.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Stormbringer termékkel kapcsolatban: