Jól néz ki ez az UMF DH össztelós váz, 1.5 fejcső, átütőtengely, érezhetően 200mm feletti rugóút -némely váznál kevesebbet moccan érezhetően mint a gyárilag megadott érték- Ezzei tt vége is.
Fejcsőszög nagyon meredek, rugózási karakterisztika nem a legjobb, csapágycsere nehézkes, a gyári csapágyokból kiperegnek a porvédők, majd behal a csapágy, láncterelőt komplikált feltenni rá, Túl hosszú láncvilla, meredek fejcsőszög -> furán kanyarodik.
Erősen farnehéz, a rugózási "rendszer" miatt ugrálni vele kicsit nehéz mert elnyeli a kidobó ívét.
Ennyiért megfontolandó az UMF Duncan 2 megvétele, árát megéri, de a rugózás és a fejcsőszög miatt néha lesznek rossz élmények vele,
Csapágycsere nehézkes mert igen szűk a vázban a persely, új csapágy beleütésekor jelentősen megszorul a csapágy futása, de menet közben nem érezni. Fejcsőszöget módosító fejcsapággyal az egyik fő probléma kiküszöbölhető. Rugózása talán egy jobb taggal jobban belőhető. (első pár centi nagyon puha, majd felkeményedik a következő centiken, majd ezután "átbillenve" lineárisan végigmozogja az útját, álló helyben végighintáztatható az újta, a gumibak koppanásáig. Bár ez rugócsavarással, vagy cserével elkerülhető.
Hobby DH