Marzocchi 888 SL ATA duplavállas teleszkóp

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2007 (frissítve: 2010.12.)
  • Listaár: 200.000 Ft

HASONLÓ duplavállas teleszkóp TERMÉKEK




KBalazs avatar
23 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Az összes 888 közül ez a legkönnyebb. A hasonló (35 mm-es) becsúszósakat 2-300 grammal, az újabb (38 mm-es) 3-400 -al veri ebben.  Még most, 8 évvel később is teljesen versenyképes ezen téren.
Aki szereti a minél több állítási lehetőséget az nem fog csalódni, mindenhol lehet valamit állítani: visszaút, nagy sebességű kompresszió, bottom out, keménység, rugóút. A csillapításra nem lehet panasz, egy rc2 patront kapott fixre állított sűrítő dugattyúval (nincs volume adjust mint pl. rc2x-eknél). A húzó és a nyomó fokozat ellenállását lehet rajta szabályozni. Bármelyik villának előnyére válna ez a belsőség, nekem a személyes kedvencem. Alacsony ellenállás, jó beállíthatóság tág határok között.
A bal oldal (ata) legnagyobb előnye az hogy iszonyat könnyű, mivel minden felesleges anyagot eltüntettek amit csak lehetett. Viszont egy elég jól érezhető levegős, kicsit letapadós mozgása van, ami megszokást igényel, viszont tekeréskor nem veszi el az energiát mint ahogy a rugósak szokták.
A külső hatásokat úgy tűri mint bármelyik másik villa, a lábat elég nehéz tönkretenni, mert elég masszív, a villa súlyának nagy részét ez adja. A sarat egy ideig bírja aztán hirtelen nagyon meg tud telni. Amiért rá esett a választásom, sőt egyáltalán a típusra az az hogy szimering szettet szinte bárhol be tudok szerezni hozzá, hiszen teljesen átlagos szabvány méretűek vannak benne.
Több fajta fékkel is próbálgattam a villát, nem vettem észre hogy bármerre is csavargatták volna, egy egész komoly hope, code, stb. fék sem árt meg neki.
Megfelelő időközönként elvégzett olajcserék esetén nem valószínű hogy kikotyogósodik a villa, sőt a becsúszó sem fog megkopni kivéve persze ha napi szinten gyilkolja az ember keményen, éveken át. Mindenki azzal öli meg őket hogy 1-1.5 évente cserél benne olajat és vagy nem tisztítja rendesen, de hát az melyiket ne ölné meg. 3-4 havonta cseréltem az enyémben olajat, átlagos használat mellett, kellett is neki mert addigra mindig volt már benne kosz. Karbantartása elég egyszerű, a csillapítás oldal kb. 2 csavar és szét is jött. Az ata kicsit macerásabb de az sem nagy szám igazából, csak rá kell érezni. Jó szelepekkel és jó tömítésekkel hónapokat elmegy bármiféle légnyomás korrekció nélkül, magyarán nem ereszt.
Mindig is nagy gondot fordítottak a szép és igényes beállító csavarokra, ennél sincs ez másképp, minden jól és kényelmesen tekerhető, az alsó c állítót leszámítva.
További előnye hogy igazán egyedi és igényesen szép a külleme. Szerintem az egyik legszebb a piacon, már már műalkotás szerű.
Az ata miatt kevés olaj kell bele, ez is előny, legalább nem fogy annyi olajcserekor mint a rugósaknál :D
Jah és nem lehet felütni, egyáltalán, soha.
Autómata top out keménység beállítás, ami levegős így nem kell bele top out rugó ami súly spórolás és nem kell félni hogy szétcsapja magát a villa ha elszáll a visszaút, és csörögni sem fog.
Integrált sárvédőtartó, bár sárvédő senkinek sincs hozzá.

Hátrány

-Ata, főleg. De itt nem is kimondottan a légrugós részről beszélek amiről mindenki azt hiszi hogy az az, mert az ata (air travel adjust) magát a felső menetes részt jelenti amivel a rugóutat szabályozza az ember, azzal a fekete tekerővel. Teljesen értelmetlennek találom egy felső kategóriás downhill duplavállason a rugóút állítást. Mégis ki használná 170 mm-en, vagy 180-on, vagy 200 alatt egyáltalán? Csak feleslegesen bonyolítja a konstrukciót, felverve az alapárat a gyártási költséget és a hibalehetőségek számát is. Egy sima levegős kupak kéne csak bele. Jah és nem is levegős út állítás ahogy a neve tartja, hanem mechanikus, de ez már a legkevesebb.
-Az légrugó alsó traktusa a rengeteg tömítéssel és a nagy nyomással amit kénytelen belefújni az ember, megfogja a villát, nagyon kicsi nagyon finom mozgásokat szinte egyáltalán nem tud a villa. 
DE lehet rajta javítani ha figyelmen kívül hagyjuk a gyári nyomás táblázatot ami sajnos nem igazán jól van megadva.
-A nagy sebességű kompresszió állítás sem az igazi sajnos. A bike parkok freeride pályáin vagy bármilyen hosszú, elnyújtott, sima és gyors pályán, vagy betonon kívül máshol nem használható, 1-2 kattintás után egy sziklás köves pályán még puhára belőve is szétráz. Volt hogy tudatlanul rátekertem rendesen, aztán 2 kanyarral később majdnem átestem a kormányon. Szóval jól működik, csak hát túl jól :D Viszont freeride-ra meg inkább ez kell, viszont itthon nem nagyon van ehhez alkalmas pálya.
-Sajnos a gyönyörű íves formája nem illik minden vázba, bár kinek mi.
-A kábelvezető... egyszerűen rossz konstrukció, akinek volt ilyen tudja miről beszélek, akinek még nem, az majd megtudja hogy milyen az mikor menet közben elszabadul a fékvezeték :D
-A papucs / átütőtengely befogatás. Nem rossz de hajlamos mindenki túlhúzni, sőt szét, de ha vigyáz rá az ember akkor nincs vele baj.

Tapasztalat

Sajnos kell hozzá némi intelligencia, hogy be tudja állítani az ember, ezért az emberek többsége nem szereti. Ettől függetlenül nagyon jó kis villa, jól teszi a dolgát. A mozgását úgy lehet helyrerakni ha egyszerűen túl puhára fújja az ember, felütni úgy sem lehet, de legalább jól kimozog majd mindent (nekem ez bevált). Vagy másik lehetőség a rugós bottom out, amitől viszont megtáltosodik, könnyebb megindulás, jobban kimozogja az útját, és nem kell az alsó szeleppel vacakolni sem. Ajánlom mindenkinek ezt az átalakítást. Egy nagyszerű platform villa, az összes előző és azonos évjáratú de más típusú 888 belsője bele illeszthető szóval ha csak belsőséget vesz hozzá másikat az ember úgy variálhatja ahogy szeretné, akár 20-25 féleképp.
Nem a legjobb villa amit próbáltam, de ez nem jelenti azt hogy nem vennék megint ilyet, sőt.

Erre ajánlom

Downhill, megfelelő beállításokkal, vagy rugós bottom outtal.
Gyári állapotában, gyárilag megadott nyomásokkal Freeride / Extrém Freeride

Ennyiért vettem
Olyan sokért hogy már szégyenlem :D
Csatolt képek
Marzocchi 888 SL ATA  2007 duplavállas teleszkóp
Marzocchi 888 SL ATA  2007 duplavállas teleszkóp
Marzocchi 888 SL ATA  2007 duplavállas teleszkóp
Szerinted hasznos?

Marzocchi logó

Marzocchi márka bemutatás

Az olasz motorsport örökségébe olyan nevek tartoznak mint a Ferrari, Lamborghini, Ducati, vagy akár a Marzocchi. A céget 1949-ben hozta létre Stefano and Guglielmo Marzocchi.

A fivérek karrierjüket a Ducati-nál kezdték mint tervezők, de hamar rájöttek, hogy saját útjukat szeretnék járni. A komplett motorkerékpárok tervezése és gyártása után úgy döntöttek, hogy a hidraulikus csillapítások készítése lesz a cég jövője. Az ’50-es évek végén a gyártó olyan márkák beszállítója volt, mint a Ducati, BMW, Cagiva, KTM vagy az Aprilia.

A ’80-as évek végén felvirágzott a hegyikerékpárok piaca. A vásárlóknak igénye támadt az első és hátsó teleszkópokra. Ennek hatására 1989-ben a Marzocchi is bemutatta első teleszkópos villájának prototípusát. A piac fejlődésével a Marzó termékei is fejlődtek, 1995-ben megérkezett a Bomber széria.

2008-ban a cég az autóalkatrészeket gyártó amerikai Tenneco csoport tulajdonába került, és neve Tenneco Marzocchi-ra változott. „Új cég, új kihívás, új kilátások, változatlan küldetés.”

A cég kínálatában egyaránt találhatóak trekking, cross country, all mountain, freeride, dh és dirt jump villák és rugóstagok is, többféle ár és tudásszinten.