Bergamont E-Line Trailster C 9.0 ebike / pedelec

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2016 (frissítve: 2017.02.)
  • Listaár: 1.600.000 Ft

HASONLÓ ebike / pedelec TERMÉKEK




Runner avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
  • Jó ár/érték arány
  • Brutál masszív alu váz
  • Kiváló vázgeometria, nagyon jó irányíthatóság
  • Elektromos fullyhoz mérten jó súly
  • Csúcs kategóriás RS teleszkópok
  • 10-42 átfogású, 11 sebességes Sram X1 váltórendszer
  • Bosch legerősebb CX motorja, 500Wh-s nagy akkuval
  • RS Reverb stealth, útállítós nyeregcső
Hátrány
  • A Magura MT4 fékszett egy kicsit kevés egy ilyen bringához
  • Lehetnének Boost rendszerűek a tengelyek
  • Az elektromos kábel belső elvezetésénél egy porvédő tömítés kiesett

 

 

Tapasztalat

Nagyjából 3 hónapot tudtam használni a kerékpárt, utána jött a rossz idő, így elment téli álmot aludni. :) Volt már egy pár pedelec kerékpárom, és normál monti is, így van összehasonlítási alapom. Ez a modell konkrétan a német Bergamont 2016-os csúcsmodellje a pedelec mtb kategórián belül. Az hamar kiderült, hogy ez a bringa nagyon jó vázgeometriával rendelkezik. (A 150mm-es villával, 140mm-es hátsó úttal, 66,5 fokos fejcsőszöggel már átmenetet képez az AM és Enduro között. Nagyon durva lejtőző képességekkel rendelkezik.) Sajnos pedelec bringákon ez a jó geometria sok esetben nem jön össze, a merev vázas kivitelek túlzottan merevek, az össztelósok eltúlzott méretekkel rendelkeznek, és lomha az irányításuk. Itt erről szó nincs, kb azt nyújtja amit el is várnánk egy minőségi, 650b AM/Enduro kerékpártól. Irányításra teljesen ugyan olyan mint egy normál, nem pedelec rendszerű, hasonló felépítésű kerékpár. Bár egy normál bringához mérten jelentős a tömege (21,5kg), ez azonban egyáltalán nem érződik, játékos, stabil, ugratásnál is stabil marad, szóval semmi kivetni valót nem találtam ezen a téren. Az a tipikusan olyan monti, amikor ráülünk és mintha már régóta a miénk lenne. A középmotoros rendszer nagyon jó súlyelosztású, a nagyobb tömeg középen, lent összpontosul, ami így mint egy tőkesúly, kifejezetten nagy stabilitást ad a kerékpárnak, nagyobb sebességnél is. A futóműve pazar, a Rock Shox Pike RCT3 Solo Air villa, alighanem az egyik legjobb villa amivel valaha találkoztam, rendkívül merev, érzékeny a csillapítása, sokféle állítási lehetőséggel, nem véletlenül az egyik legnépszerűbb Enduro villa. Brutális stabilitást tud adni és nagyon precíz irányítást tesz lehetővé. A Rock Shox Monarch RT3 tag is szépen teszi a dolgát, összhangban a Pike villával. Persze itt a beállításokkal el lehet játszani, mire a stílusunknak megfelelően beállítjuk tökéletesen. Gondolom az sem meglepő, hogy a Sram X1 váltás nagyon jó, rendkívül határozott, pontos. A láncot nagyon erősen feszíti, lánccsapkodás semmi nincs, mondjuk ehhez hozzájárul a plusz láncvezető görgő a hajtás felett, a forgáspontnál.

 

Na de hát a lényeg mégiscsak az elektromos rendszere. :) Jó fully montit rengeteg ember próbált már, nem egy új keletű dolog idehaza sem, viszont a komolyabb pedelec montik még azért ritkaság számba mennek a magyar terepeken. Kevés a tapasztalat, és rengeteg butaság kering velük kapcsolatban, kerékpáros és nem kerékpáros körökben egyaránt. Ez a jelentős negatív kritika, ami inkább érzelmi alapon születik, mint gyakorlati tapasztalaton, úgymond megbélyegzi ezeket a kerékpárokat és használóit egyaránt. Most erről oldalakat lehetne írni pro és kontra, de ha röviden akarnám összefoglalni, akkor azt mondanám, hogy a használata baromi élvezetes, új színt visz a kerékpározásba, és a sportértéke ugyan úgy meg tud maradni mintha hagyományos kerékpárral tekernénk. Hogy miért? Nos azért, mert a közhiedelemmel ellentétben nem azért van a pedelec rendszer egy montiban, hogy erőkifejtés nélkül feljussunk a hegyekre, hanem azért, hogy ugyan azzal az erőbefektetéssel, amit a hagyományos hajtású bringánkba is beleraknánk, ki-ki a maga szintjén, messzebbre jussunk. Fura mi? :) Pedig ez tényleg így működik, ez nem egy robogó, amivel felrobogózunk a dombokra, ezt tekerni kell, együtt izzadunk a géppel, és velünk együtt dolgozik a motor, minél erősebben tapossuk, annál több nyomatékot ad a motor a hajtásnak, aztán lefelé is meg kell ülni amikor 50-el csapatjuk az erdőben. Persze kétségtelenül lehet vele úgy is menni, hogy nagyon kíméletes legyen ránk nézve, még a legbrutálisabb emelkedőkön is, de ez esetben elég hamar le lehet meríteni (35-40km), annak meg túl sok értelme nincs, legalább is tapasztalt montisokra nézve. Bár kezdőknek nagy segítség, szóval elég sokrétű a felhasználási lehetősége. Nagyjából úgy kell elképzelni, hogy 40-50%-ot könnyít a terhelésen egy ilyen rendszer, ami azt jelenti, hogy 40-50%-al messzebbre jutunk pedelec-el, mint hagyományos bringával. A motor úgy működik, hogy 4 féle rásegítési fokozat közül választhatunk, Eco, Tour, Sport, Turbo. Az esetek többségében az első két fokozat bőven elég, ezeket váltogatva, néha feljebb kapcsolva, meg lehet tenni durva terepen, kb 1600-1800m szintet és 60-80km-t, akkora erőbefektetéssel mintha a felét tekertük volna le normál bringával. Sík terepen, kevés emelkedővel bőven 100km felett tud. A Sport és Turbo fokozat irdatlan erős, kb az átlagos emberi erő 2-3 szorosát hozzá tudja adni a hajtáshoz, így erre ritkán van szükség. Persze baromi élvezetes, mert ha ezekben a fokozatokban beletaposunk a pedálba, akkor átérezhetjük, hogy milyet tud menni egy profi XC montis. Gyárilag 25km/h-nál korlátozva van a rendszer (a kresz miatt), ami egyébként terepen bőven elég is, mivel fölfelé ez már elég jó sebesség, lefelé meg úgy is kikapcsoljuk a rásegítést és gyorsabban gurulunk. Létezik hozzá utólagos tuning, amivel 40-45km/h-ig besegít a motor. Ez városi közlekedésben hasznos lehet. Felmerülő kérdés szokott még lenni, hogy rásegítés nélkül mennyire nehéz tekerni. Sík úton abszolút el lehet hajtani, még enyhe emelkedőn is, ha nem vagyunk nagyon fáradtak. Inkább a megindítása nehézkesebb, akkor érezni a nagyobb tömegét. Gond akkor lehet ha úgy merül le, hogy még komolyabb emelkedők vannak előttünk. Viszont nagyon hamar kitapasztalható, hogy kb mit bír hatótávra, így elég pontosan lehet tervezni, illetve a töltöttségről és az adott rásegítési fokozatban még megtehető kilométerekről a kijelző pontos visszajelzést ad. A feltöltése kb 2,5 órát vesz igénybe.

 

Említettem pár negatívumot is, nos sajnos az is van, bár nem olyan súlyos és orvosolható. A legnagyobb hiányérzet talán a fék körül lehet, ha úgy rendesen megcsapatjuk lefelé, és nagyokat fékezünk, akkor bizony érzékelhető, hogy ez a Magura MT4 szett kicsit kevés ide. A bringa plusz súlya fékezésnél érződik, ide elkél a 4 dugattyús fékrendszer. Szóval ez utólagos cserére szorul ha vadabbul használjuk a bringát. Persze arról szó nincs, hogy használhatatlan lenne, érzésre valahol a Deore és XT fék között helyezkedik el fékhatásban. Nekem kicsit kevésnek tűnt, de ettől még egy kevésbé csapatós stílusban bringázónak elég is lehet. Az sem lett volna hülyeség ha Boost tengely szabvánnyal készül a bicó, ami a 142 X 12 helyett 148 X 12 lenne hátul és a 100 X 15 helyett 110 X 15 elöl, így beférnének a pluszos külsők is, bár ez annyira nem érdekel, mert szerintem nincs baj egy 2,35 vagy 2,5-el. De a szélesebb tengely mindenképpen nagyobb merevséget jelent. De ez már tényleg szőrszál hasogatás, mert a merevséggel semmi baj nincs. :) Sőt, brutál merev az egész gépezet. Volt előtte 29" fully-m, hát az nyeklett nyaklott ehhez képest, pedig az sem volt azért rossz gép. Illetve van még egy bosszantó dolog, igazából apróság, de engem zavart. A kijelző felől érkező elektromos kábel becsatlakozik az alsó vázcsőbe, ahol van egy gumi porvédő gyárilag. Sajnos ez a kis gumi porvédő igen hamar kiesett, ez a része nem egy átgondolt tervezés. Ezt mondjuk pótolni tudtam egy saját készítésű műanyag kormányvég dugasszal, kicsit átalakítva. Esztétikus is lett, de azért mégiscsak vicces egy 5200 eurós bringán, hogy ilyen dolgokat magunknak kell megoldani. Ennek ellenére én maximum pontozást tudok adni a bringára, elfogultság nélkül, mert az az élmény amit nyújt, számomra messze túlmutat egy hagyományos AM fully montin. A féken kívül nehéz rajta fogást találni, a Sun Ringlé kerékszett, Nobby Nic külsők, a kiegészítők, mint kormány, nyereg, Reverb nyeregcső is tökéletesek ehhez a bringához. Ha megnézem a konkurenciát, hasonló áron általában alacsonyabb felszereltséggel kínálnak pedelec montikat, így itt sem kell szégyenkeznie.

Erre ajánlom

XC, Trail, AM, Enduro, kezdőknek és haladó bringásoknak egyaránt. Nagyon jó erőben lévő versenyzőknek, és kimagasló kondival rendelkező, sokat bringázó hobbi montisoknak csak tartalék akkuval, különben a hatótáv nekik kevés lehet, persze nem is ők a célközönség.

Ennyiért vettem
1600000
Mért tömeg
21500 g
Csatolt képek
Bergamont E-Line Trailster C 9.0  2016 ebike / pedelec
Bergamont E-Line Trailster C 9.0  2016 ebike / pedelec
Bergamont E-Line Trailster C 9.0  2016 ebike / pedelec
24 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

27.5" E-MTB, 6066 Aluminium Super Lite Rohrsatz, T4/T6 wärmebehandelt, zweifach konifiziert, Tapered Headtube, 3D-Dropout, X-Link-System, Federweg: 140mm


villa (teló):

RockShox Pike RCT3 27.5", tapered, 140mm, Luftfeder, externe Zugstufeneinstellung, low-speed Druckstufe, 3-position compression (Open/Pedal/Lock)


 
hátsó rugóstag:

RockShox Monarch RT3, Luftfeder, Zugstufe, Länge x Hub: 200x57mm, Buchsen: 22x8mm


Meghajtás

hajtókar:

BGM Delta Pro, mit Alloy Cover, Länge: 170mm


lánc:

KMC X11E, 11-fach, für Bosch E-Bike


fogaskoszorú:

Sram XG1150, 10-42t


középrész:

Bosch, Isis


hátsó váltó:

Sram X1


 
fokozatok száma:

11


pedál:

Marwi SP-2662


Kerék

felni:

Sun Ringlé Helix TR27, 27.5", Disc, geöst, 32L


első agy:

Sun Ringlé Charger Pro SL, 6-Loch, Disc, 15mm Achse, 32L


hátsó agy:

Sun Ringlé Charger Pro SL, 6-Loch, Disc, 12x142mm Achse, 32L


külső gumi:
Schwalbe Nobby Nic,

SnakeSkin, TL-Easy, Faltreifen, Trailstar, 60-584 / Nobby Nic, SnakeSkin, TL-Easy, Faltreifen, Pace Star, 60-584


belső gumi:
Schwalbe AV19,

Schwalbe SV21B Light 40/62-584


Irányítás

kormány:

Answer Po Taper 750 AM, Riser Lenker, Kröpfung: 8°, Höhe: 12,7mm, Breite: 750mm


markolat:

BGM Race, MTB, Double Density, Schraubgriffe


kormányszár:

Answer XCM, 6°, Länge: 90/100/110 für S-M/L/XL, Klemmdurchmesser: 31.8mm


kormánycsapágy:

Cane Creek 40/15 series, A-Headset, semi-integriert, ZS44/28.6/H8 | ZS56/40 (tapered)


nyereg:

SDG Falcon RL


nyeregcső:

RockShox Reverb Stealth, 2-Bolt Design, 31.6mm, Länge: 385mm, 125mm Hub, Lenkerfernbedienung


Fék

tárcsafék:

Magura MT4, hydraulische Scheibenbremse


 
féktárcsa:

Storm SL Rotor 180/180mm


fékkar:

Magura MT4


tömeg:

21,50 kg


 
további információk:

Bosch Motor Performance CX Line, 250W, 36V, max. 25 km/h Bosch 36 V Li Ion, 500 Wh, Rahmenmontage 500Wh: 40-215km, abhängig von gewähltem Unterstützungsgrad und Streckenbeschaffenheit Eco (+50%), Tour (+120%), Sport (+210%), Turbo (+300%), Schiebehilfe (-5km/h)


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Bergamont E-Line Trailster C 9.0 termékkel kapcsolatban: