Jó minőségű. Használható. Igazán könnyű. Olcsó. Mindjárt kettőt is kapunk belőle. Nem kell attól tartanunk, hogy a kormányrúdba pók költözik.
Elvben bármilyen kormányrúdhoz jó, de egyikhez sem illeszkedik tökéletesen. Nem ül eléggé szilárdan a cső végében.
Gyermekkoromat idézi. Ha jól emlékszem, hasonló lövedék járt dugós puskához, madzagra kötve, s midőn a fegyver eldördült, a dugó kipattant a csőből, fityegvén azután rövidke pórázán.
Csalóka képzelet: kormányvég dugóhoz nem jár madzag. No meg más a mérete is. A kormányrúd végének kalibere nagyjából 19 mm, ehhez kell illeszkednie a dugónak. A dugó gombja (a cső végét lezáró korong) 24 mm átmérőjű, tehát valamivel szélesebb, mint a 22,2 mm-es kormányrúd. Figyeljünk erre, mert a kiálló peremmel esetleg gondjaink lesznek.
A kormányrúdba csúsztatható csövecskéje 14 mm átmérőjű, és mindössze 15 mm hosszú. A csövecskét a rúdban csupán a súrlódás ereje fogja, illetve hajlékony tárcsák, mégpedig 1-1 kisebb (17 mm) és 1-1 nagyobb (20 mm). Ez bizony nem tesz lehetővé sziklaszilárd rögzítést. Ráadásul a vékonyabb falú kormányrudak esetében csak a két nagyobb tárcsa igazán hatásos. Egy szó mint száz, nem illeszkedik tökéletesen ez a dugasz egyik kormányrúdhoz sem.
Hogy mondjak azért valami biztatót is: a dugók anyaga, kivitelezése megfelelő, és azért lehet őket használni. Nem ülnek megingathatatlanul a kormányrúd végében (beragasztásukat ennek ellenére sem javaslom), de nem is esnek ki, mondjuk a rázkódás hatására. És ami a lényeg: feladatukat, azaz a bringás testi épségének védelmét, kifogástalanul látják el. (A szabadon maradt csővégek balesetben csúf sebet tudnak ejteni, amennyiben valaki nem tapasztalta volna.) Ha netán dől a bringa, védik a kormányrúd végét is, tompítják az ütés erejét. A falról is kevésbé jön le a mész és vakolat, ha netán oda támasztjuk gépkecskénket.
Bringásoknak, akik nem akarnak sokat áldozni egy pár dugóra. Használható minden kormányrúdhoz, illetve kormányszarv végébe is jó, ha a megfelelő átmérőjű csőből készült.