Olcsó;
Könnyű;
Rendeltetési céljának megfelel;
Könyen felszerelhető;
Nem mozdul el.
Nekem télen eltört és elhagytam a lámpámat, ezért vettem egy másikat és acél szalaggal rögzítettem hogy ne történjen meg újra.
Lámpa rögzítésére.
Olcsó;
Könnyű;
Rendeltetési céljának megfelel;
Könyen felszerelhető;
Nem mozdul el.
Nekem télen eltört és elhagytam a lámpámat, ezért vettem egy másikat és acél szalaggal rögzítettem hogy ne történjen meg újra.
Lámpa rögzítésére.
Személy szerint egy veszprémi kerékpárosboltban vettem. Nekem írtózatosan bevált. Egy Aldiban vásárolt Cree ledes zseblámpát szoktam rápattintani.
Talán annyi hátránya lehet hogy rázosabb utakon talán a lámpát nem tudja megtartani. De én általában aszfalton tekerek.
Vettem egy Richuang P35-ös lámpát, melyhez az eladó adott egy műanyag racsnis, 360 fokban fordítható tartót. Eleinte gondoltam, hogy az jó lesz, de az első felszerelés és teszt után dobtam a kukába. Rezgett az egész össze vissza, forgott jobbra-balra, katasztrófa volt az egész. Ezután muszáj volt valami normális tartó, azonban csak ilyen gagyikat találtam, így további keresgélés után találtam rá a képen láthatóra, de horibilis áron akarták adni (1 000 Ft). Ezután jött az ebay, ahol 99 centért tudtam rendelni Kínából. Míg megjött a csomag, addig viszont maradt a jó öreg szigetelőszalag.
- 360°-os állíthatóság
- könnyű szerkezet
- egyszerű, ám erős "zár"
- jó az ára
- szinte minden kormányra felmegy
- rengeteg zseblámpa belemegy
- jól tart, nem csúszkál, nem lötyög
- ha fejreállítod a bicót, és ez a legmagasabb része akár talpnak is jó
- műanyag
- könnyen túlhúzható a csavar és akkor reped, törik
- a tengelyizé, amin a felső rész mozog rozsdál (persze lehet h csak felszíni korrózió)
2 db van a bicón, mind 2 ellátja a feladatát, a folymatos rázkódás sem lazít rajta semmit, persze időnként (sztem max félévente 1x) nem árt ránézni, hogy szorosan fogjon. Megéri az árát, és jobb mint azt sokan gondolnák.
Vegyétek bátran!
lámpát tartani, szerelésnél kormányon jó talpnak.
A szerkezet újmagyar nyelven megfogalmazott ismertetője betű szerint a következő.
„A legtöbb zseblámpát egy mozdulattal fel lehet rögzíteni a biciklire e átalakító segítségével. 25-28 mm átmérőjű vastag zseblámpát képes befogadni. A kormányra erősíthető alsó rész 18mm-35mm tartományban rögzíthető. A lámpa egy egyszerű, de erősen tartó műanyag házba ki/be pattintható, a két-fél egymástól 360fokban elforgatható és beállítható racsnis megoldásban. A lámpát és a tartót is óvni kell a szélsőséges rázkódásoktól, a bicikli eldőléséből adódó törésektől. 100%-ban esőálló.”
Saját tapasztalataimat, magyar nyelven, az alábbiakban foglalnám össze.
A rögzítő szerkezet két fő részből, szegeccsel összefogott kengyelből és bilincsből áll. Előbbi a lámpához, utóbbi a kormányrúdhoz illeszkedik. A kengyel viszonylag puha, a bilincs viszont eléggé kemény műanyag. Egyik rész a másikhoz képest elfordítható, mégpedig 15 fokos lépésekben. Fokozatmentes beállításra nincs mód: az egymással érintkező felületek fogazottak („racsnis megoldás”).
A megadott méretek nagyjában-egészében helyesek. A kengyel többet kibír, a mondottnál kissé vaskosabb lámpa is beleerőltethető, a törékenyebb bilinccsel azonban vigyázni kell. A bilincset rögzítő hosszú csavar acélból készül, a műanyagba ágyazott anya alumíniumból. A bilincshez, alátét gyanánt, jár még egy gumiszalag is.
A bilincs felszerelése a kormányrúdra aránylag egyszerű, a lámpát rögzíteni azonban nem ilyen könnyű. Háromféle mécsessel is próbálkoztam (átmérőjük rendre 25, 29, illetve 30 mm), de egyiket sem sikerült egy mozdulattal „felrögzítenem” a biciklire. A feladat megoldásához szükséges mindkét kéz, különösen hideg időben, amikor a műanyag megmerevedik. Válságos helyzetben a káromkodás és a szilikonzsír is segíthet.
Az „erősen tartó műanyag ház” csak álló helyzetben tart erősen. Menet közben, rázós utakon, a lámpa bizony mocorog, és nagy ritkán, rendszerint a legváratlanabb pillanatban, fejest is ugrik a kormányrúdról. A lámpához mellékelt csuklópánttal, esetleg egy erősebb gumigyűrűvel ez a baj könnyen orvosolható. A bukás és a borulás szintén baljóslatú esemény: a lámpa jó eséllyel kiugrik a helyéről – ha nincs lehorgonyozva el is repülhet –, és a keményebb műanyagból készült bilincs is eltörhet. Szerencsére a lámpa halálával, illetve a bilincs törésével még nem kellett szembesülnöm.
Mint már említettem, a rögzítő kengyel jobbra-balra elfordítható, de csak 15 fokos lépésekben. Ilyen módon nem mindig lehet elérni, hogy a lámpa pontosan az első kerék elé világítson. A függőleges állítás nem így működik: a bilincs tetszőleges szögben elforgatható a kormányrúdon.
A szerkentyű az idézett leírás szerint „100%-ban esőálló”. Badarság! Valami vagy esőálló vagy nem. (Látott már valaki – példának okáért – „50%-ban esőálló” alkatrészt?) A csapot és a hosszú csavart különben is védeni, kenni kell, különben megfogja őket a rozsda.
Ha nincs jobb, hengeres testű lámpánk ezzel a szerkezettel is rögzíthető a kormányrúdra.
29-34 mm átmérőjű lámpatesthez használható.
24-30 mm átmérőjű csőre szerelhető fel.
Tipp: Ha használod akkor érdemes a lámpára egy csuklópántot tenni és (vagy ha eleve van rajta) azt ráhúzni a kormányra, így ha mégis kiesne belőle a lámpa, akkor nem a földre esik!
Könnyű és olcsó ("nem kár érte") lámpákhoz ajánlom.
29-34 mm átmérőjű lámpatesthez használható.
24-30 mm átmérőjű csőre szerelhető fel.
Plasztik
Fekete
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Lámpatartó konzol |
2 válasz
utolsó: 2021. okt.
|