Manapság rendkívül nehéz Bike Positive Norma felniszalagot szerezni. Ha nagyon erősködik az ember, huszonhatos kerékhez 20 mm széles pántot találhat, másfélét azonban leginkább csak a Holdon.
Anyaga poliuretán. Színe áttetsző sárga. (A forgalmazó szerint kék színű pánt is létezik.) Az anyag hat bar nyomást biztonsággal elvisel. A szalag csak nagyobb nyomás alatt préselődik be a küllőlyukakba.
Idehaza jelenleg csupán 20 és 26 hüvelyk átmérőjű kerekekhez kínálnak ilyen szalagot, és szélesség tekintetében sincs nagy választék. Húszas kerékhez például csak 406 × 32 mm méretű szalagot lehet beszerezni. Terepjáró esetén háromféle méret kapható: 559 × 12 mm, 559 × 20 mm, 559 × 32 mm. A szeleplyuk (9 mm) autószelephez illeszkedik. A szalag két végét rövid szakaszon átlapolták, hegesztéssel rögzítették egymáshoz. Ezen a szakaszon alakították ki a szelepház átbújtatására szolgáló lyukat is.
A sárga Bike Positive Norma szalag nagyon jó minőségű. Eléggé vékony, sima tapintású, nem kifejezetten lágy, mégis könnyen hajlítható. Szerelésnél könnyen enged, a szakadás kockázata nélkül átbuktatható az abroncs peremén – a hegesztés is kitart –, azután visszanyeri eredeti méretét, és szépen eligazodik. Hidegben sem keményedik meg túlságosan. Öregedése nyilván lassú folyamat, bár végzetét ő sem kerülheti el. Rugalmassága idővel csökken, színe alighanem megváltozik stb.
Nálam nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, de erről egyértelműen a kerékabroncs tehet. Az abroncs vályújának középvonalában futó mélyedés szerencsétlen kialakítása miatt a gumiszerelés minden alkalommal gondot okozott. Bármennyire is vigyáztam, a gumiköpeny pereme kimozdította helyéből a tömlővédő szalagot. A pánt félrecsúszott, meggyűrődött, szegélye felhajlott stb. Egy idő után formáját vesztette, nem lehetett többé pontosan középre igazítani. Más pántlikákkal sem jártam jobban: nem vált be a PVC, sőt a ragacsos poliészter szalag sem. A szélesség sem sokat számított. A 18, a 20 és 22 mm széles pántlika ugyanúgy végezte. Egyik előbb, másik utóbb. A sikertelenségért, ismétlem, az elfuserált kerékabroncs, pontosabban a nem megfelelően kialakított középső ágy okolható. A szalaggal valójában nem volt semmi bajom. Ha sikerült megfelelően helyére illeszteni, nem dörzsölte, vágta vagy csipegette a gumit. Sajnos a köpeny pereme menet közben sem hagyta pihenni a szalagokat, így aztán a Norma áldásait sem sokáig élvezhettem.
Állhatatosságom azonban e szerencsétlen sorozat után végül mégis elnyerte jutalmát. (Nem oly felemás módon, mint a mesében: „tiéd királyságom, s vele a leányom”.) A bajra sikerült gyógyírt találnom. Ez azonban már egy másik történet. A maga helyén talán majd elmondom.