- Nagyon jó minőségű a Bike Positive Norma felniszalag, ugyanakkor aránylag olcsó.
- Rugalmasabb, tartósabb a PVC szalagoknál.
- Nehezen lehet hozzájutni.
- Méretek tekintetében nem kényeztet el bennünket a forgalmazó.
- Ha bármilyen okból formáját veszti a szalag, meggyűrődik stb. (és nem intézkedik a bicajos rögvest a baj elhárítását illetően), végérvényesen úgy is marad.
Manapság rendkívül nehéz Bike Positive Norma felniszalagot szerezni. Ha nagyon erősködik az ember, huszonhatos kerékhez 20 mm széles pántot találhat, másfélét azonban leginkább csak a Holdon.
Anyaga poliuretán. Színe áttetsző sárga. (A forgalmazó szerint kék színű pánt is létezik.) Az anyag hat bar nyomást biztonsággal elvisel. A szalag csak nagyobb nyomás alatt préselődik be a küllőlyukakba.
Idehaza jelenleg csupán 20 és 26 hüvelyk átmérőjű kerekekhez kínálnak ilyen szalagot, és szélesség tekintetében sincs nagy választék. Húszas kerékhez például csak 406 × 32 mm méretű szalagot lehet beszerezni. Terepjáró esetén háromféle méret kapható: 559 × 12 mm, 559 × 20 mm, 559 × 32 mm. A szeleplyuk (9 mm) autószelephez illeszkedik. A szalag két végét rövid szakaszon átlapolták, hegesztéssel rögzítették egymáshoz. Ezen a szakaszon alakították ki a szelepház átbújtatására szolgáló lyukat is.
A sárga Bike Positive Norma szalag nagyon jó minőségű. Eléggé vékony, sima tapintású, nem kifejezetten lágy, mégis könnyen hajlítható. Szerelésnél könnyen enged, a szakadás kockázata nélkül átbuktatható az abroncs peremén – a hegesztés is kitart –, azután visszanyeri eredeti méretét, és szépen eligazodik. Hidegben sem keményedik meg túlságosan. Öregedése nyilván lassú folyamat, bár végzetét ő sem kerülheti el. Rugalmassága idővel csökken, színe alighanem megváltozik stb.
Nálam nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, de erről egyértelműen a kerékabroncs tehet. Az abroncs vályújának középvonalában futó mélyedés szerencsétlen kialakítása miatt a gumiszerelés minden alkalommal gondot okozott. Bármennyire is vigyáztam, a gumiköpeny pereme kimozdította helyéből a tömlővédő szalagot. A pánt félrecsúszott, meggyűrődött, szegélye felhajlott stb. Egy idő után formáját vesztette, nem lehetett többé pontosan középre igazítani. Más pántlikákkal sem jártam jobban: nem vált be a PVC, sőt a ragacsos poliészter szalag sem. A szélesség sem sokat számított. A 18, a 20 és 22 mm széles pántlika ugyanúgy végezte. Egyik előbb, másik utóbb. A sikertelenségért, ismétlem, az elfuserált kerékabroncs, pontosabban a nem megfelelően kialakított középső ágy okolható. A szalaggal valójában nem volt semmi bajom. Ha sikerült megfelelően helyére illeszteni, nem dörzsölte, vágta vagy csipegette a gumit. Sajnos a köpeny pereme menet közben sem hagyta pihenni a szalagokat, így aztán a Norma áldásait sem sokáig élvezhettem.
Állhatatosságom azonban e szerencsétlen sorozat után végül mégis elnyerte jutalmát. (Nem oly felemás módon, mint a mesében: „tiéd királyságom, s vele a leányom”.) A bajra sikerült gyógyírt találnom. Ez azonban már egy másik történet. A maga helyén talán majd elmondom.
A szóban forgó sárga szalag (megfelelő szélességű) terepjárók dupla falú kerékabroncsaihoz, illetve kis nyomású tömlőihez való.
A 406 × 32 méretű szalag nyilván húszas kerekű bicajok abroncsaihoz jó. Az olyan széles abroncs, amihez 32 mm szélességű tömlővédő szalag kell, azonban igencsak ritka. Összecsukható tábori kerékpárok gurulnak talán ilyen széles kerekeken?

