- Rendeltetési célját maradéktalanul ellátja
- A rögzítőcsavart leszámítva műanyag, elég elenálló
- Nagylátószögű, demború tükörlap
- Menet közben még rossz minőségű úton sem rezeg
- A domború tükörlapnak köszönhetően nagy a befogott terület
- Könnyen és gyorsan szerelhető
- Ami előny, az egyben hátrány is. Nagyon műanyag
- A kónusz csavarjának a feje könnyen nyíródik
- Ismeretlen okból de néha elállítódik
- Újabban kezdik megkérni az árát... :(
- A domború tükör sajátosságait szokni kell. A benne látott távoli és kicsi autó nem biztos, hogy olyan távol van, mint hiszed... :D
Egy 2014-es elég kellemetlen élmény hatására határoztam el, hogy a következő szezonra ha törik, ha szakad, de veszek egy tükröt.
Egy cirka 50 Km-es és fárasztó kerekezésből csorogtam hazafelé, amikor egy idős hölgyet szerettem volna kikerülni, aki a kerékpárúton húzta a banyatankját. Ekkor hátulról gumicsikorgással, és "Mi a k#&@a anyádat jösz ki elém, de barom!" felkiáltással centikre tőlem és a mamitól vagy 40-nel húzott el két jól megtermett bringástárs(?)...
Nos ez után döntöttem a tükör beszerzése mellett, mert a kaméleon szemek hosszú távon nem jelentettek megoldást, így kezdtem el tükröt vadászni.
Sokféle méretű és kialakítású tükröt találtam. Volt közöttük 600 Ft-os Tesco-gazdaságos is és többezres hosszúszárú is. Közös volt bennük a kis lapméret és a hagyományos síküveg tükörlap.
Valahogy egyik sem nyerte el a bizalmam.
Egyik bringab&@i kollégám ajánlotta ezt a CatEye-t. Rákerestem és szimpatikus lett, hogy a tükörlap domború és nem üveg, hanem polikarbonát.
A Hervis-ben találtam is belőle, sajnos épp nem volt akciós, így kicsit drágán sikerült beszerezni.
Kormányszarvba szántam, de otthon szembesültem vele, hogy a pár nappal előtte beszerzett szarv csövének az átmérője túl nagy és nem tudom annyira megtépni a tükör csavarját, hogy megszoruljon a csőben. Így a kormánycső végébe került, sajnos nem a legideálisabb helyre...
Ha felfelé van fordítva szépen hátra látok vele, de ekkor le kell mondanom a szarvról. ha lefelé van fordítva a tükör, akkor a szarvat kényelmesen tudom használni, de a tükröt kevésbé.
Mivel a szarvra mindenképp szükségem van, így kompromisszumként lefelé fordítottam, így ha nem is a legkényelmesebben, de fel tudom mérni a mögöttes forgalmat.
Érdekes jelenség, hogy nagyobb - értsd kb. 25 Km/h felett - sebességnél. leginkább gyengébb minőségű úton, a tökör hajlamos elmászni, elforogni. De nem hátrafelé, mint ahogyan azt várnám, hanem előre... :D
Még alig 50 közös Km van a hátunk mögött, így a hosszabb távú tapasztalatokkal majd később jövök.
Bármilyen területre, ahol fokozottan figyelni kell a mögöttes forgalomra.
(ez alól kivételt képezhet a szoba és a spining kerékpár, esetleg a versenykörülmények)