Hagyományos nyeregbilincs egyéb cuccok

17 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.0]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2011.09.)
  • Listaár: 400 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK



1-15 (17 vélemény)
Rendezés

szucszoli89 avatar
149 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Akinek alacsonyak az igényei, aki leginkább csak parasztbike-al jár a sarki kiskocsmába, annak valószínűleg nem kell ennél jobb szerkezet a nyereg rögzítésére.

Hátrány

Nem mindig egyszerű fölrakni,
nehézkes a megfelelő szög beállítása,
Sok alkatrészből álló, elvault szerkezet, amit bivalymódra meg kell húzni, hogy ne mozduljon el jobbra-balra.

Csatolt képek
Hagyományos nyeregbilincs egyéb cuccok
Hagyományos nyeregbilincs egyéb cuccok
Hagyományos nyeregbilincs egyéb cuccok
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

llaszlo avatar
73 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny

Nagyon olcsó. Nálam itt ki is merülnek a pozitívumok.

Hátrány

Mivel acélból van így nehéz. A beállítása és a meghúzása is körülményes. Ha lehet, akkor el kell kerülni az ilyet.

Erre ajánlom

Leginkább senkinek és semmire. Max városi felhasználásra, semmi komolyra.

Csatolt képek
Hagyományos nyeregbilincs  2013 egyéb cuccok
Szerinted hasznos?

Petiii avatar
106 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Nagyon olcsó

-Erős, jól tart, persze csak akkor, ha finoman használják, ütéseket nem igazán bírja

-Átlagos használatnál tartós

Hátrány

-Korrózió könnyen meg tud jelenni rajta

-Ütéseket nem igazán bírja

-Nem túl jól néz ki

Erre ajánlom

Városi bringázáshoz, vagy túrázgatni megfelelő, de komolyabb használatra vegyél komolyabbat.

Csatolt képek
Hagyományos nyeregbilincs  2008 egyéb cuccok
Szerinted hasznos?

Rober-to avatar
232 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 1998, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Olcsó

Hátrány

Nehéz

Nem stabil konstrukció.

Nehezen szerelhető.

Könnyen kilazul a Hagyományos nyeregbilincs.

Tapasztalat

Régi kerékpárokon, alap gépeken vannak ilyen nyeregcsőfejek. Sok értelmük nincs. Nehezen hozzáférhetőek a csavarok, ráadásul általában nem is 15-ös kulcs való hozzájuk, mint a kerekekhez.

Utálom az ilyen féle nyeregcsőfejeket.

Egyfolytában lelazulnak, kikopnak, aztán mindig utána kell húzni.

 

Erre ajánlom

Ha nagyon olcsó nyeregcsövet akarsz, akkor ilyet vegyél.

MTB-re egyáltalán nem ajánlom.

Csatolt képek
Hagyományos nyeregbilincs  1998 egyéb cuccok
Hagyományos nyeregbilincs  1998 egyéb cuccok
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

RuSSeLL avatar
218 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

könnyen állítható, használható minőségú és az ár amit kiadsz érte azt a minőséget is takarja.

bármilyen nyeregcsőre fel lehet rakni, ami maga csak egy cső, széjjel lehet feszíteni és ezzel lehet állítani a szélességet is

Hátrány

ha komolyabb nem érdekel, akkor tökéletes a Hagyományos nyeregbilincs, de egyébként szinte 80%-ban ha sokszor szereled akkor tönkremegy/megtépődik a menet/elnyalódik a fog

Csatolt képek
Hagyományos nyeregbilincs egyéb cuccok
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

CashGetLow avatar
69 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Tartósan tartja a nyerget.
  • Nem lazul, nem kell félni lazulástól. 
  • Erős anyagból van, nem kell félni attól, hogy kicsit jobban meghúzva az anyát megszabjuk a menetet stb.
  • Egyszerű szerkezet, régebbi kerékpárokon csak ilyen szerkezettel találkozunk.
  • Forintos dolog

 

Hátrány
  • A festés könnyedén lejön és ott ugyan ilyen hamar elkezd rozsdásodni, de szerencsére hosszútávon sem okoz ez gondot az esztétikain kívül.
  • Beállítása útközben kényes, szinte lehetetlen. Két kulcs is szükséges hozzá, illetve ha szűkebb a nyereg nehezebben hozzáférhető. 
Tapasztalat

Egyszer kellett beállítanom sok-sok évvel ezelőtt a nyerget, azóta még mindig ugyan úgy van. Sem utána állítani, sem utána húzni nem kellett, pedig már dobtam el a vasat párszor és az ülés is kapott jókora ütéseket. 

Erre ajánlom

Nyereg tartására, ha nincs integrált a nyeregcsövön. 

Csatolt képek
Hagyományos nyeregbilincs  2002 egyéb cuccok
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kbmpi avatar
143 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • stabilan tart, erős.
  • egyszerű kivitel
  • tűrhető kinézet, úgy sem látszik..
  • Nem sérti föl a nyeregpálcát.
  • Olcsó.
Hátrány
  • Két 13-as kulcs is kell hozzá... ha csak egy van kéznél, nem fogod tudni jól meghúzni a nyerget.
  • Korrodál
Tapasztalat
  • Ez egy remekbeszabott termék. Olcsó, ára 150 és350 forint közt szóródik, helytől függően. Kiválóan tart bármilyen nyerget, nálam pl. egy Acor ASD mittoménmennyit tartott hónapokon át.
  • Kicsit hajlamos a korrózióra, de megbocsájtom neki..
Erre ajánlom

Nyerget tenni reá. Remek kapcsolatot biztosít a nyeregcső és nyeregpálcák közt. Ajánlott vétel.!

Csatolt képek
Hagyományos nyeregbilincs  2012 egyéb cuccok
Hagyományos nyeregbilincs  2012 egyéb cuccok
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

uberrush avatar
20 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

olcsó - csökkenti az aranyér kialakulásának és a végbél sérülésének esélyét

Hátrány

A bordázott rész ha nem megfelelően van rögzítve vagy a nyereg túlságosan előre illetve hátra van állítva hamar lemarródik

Erre ajánlom

Mindenkinek akinek nyereg van a kerékpárján és egyéb módja nincs annak rögzítésére

Fontos hogy olyan típust válasszunk ami körübelűl megfelel a képen láthatónak -- kerüljük az olyan kialakításuakat amiknél a bilincshez csak 1-1 bordázott lemez csatlakozik a csavarral!!!

Ennyiért vettem
300
Szerinted hasznos?

Chris5685 avatar
21 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Nem esik le a nyereg a csőről. Jó esetben.
Hátrány
  • Hihetetlen idegesítő szerelni.
  • Beállítás és meghúzás után biztos hogy az első adandó alkalommal lecsúszik, elfordul, elbillen, széthullik a Hagyományos nyeregbilincs.
Tapasztalat

Azt hiszem ennél borzalmasabb megoldást még nem láttam nyereg rögzítésére. Szemétbe vele, 2500 forint körül kapni olyan nyeregcsövet amibe integrálva van a nyereg rögzítésére szolgáló rész.
update Kénytelen vagyok revideálni az álláspontom, ugyanis megfelelő szerszám (crova+ fix szár) segítségével az egy anyás verziót sikerült használhatóan felszerelnem. Ingyen volt, és rögzíti a nyerget, ezért ár/ érték arányban megérdemel egy 3-ast.

Erre ajánlom

Macskát dobálni.

Ennyiért vettem
volt a biciklin
7 olvasó 71%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

horika avatar
121 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Kevés olcsóbb alkatrésze lehet egy általános kerékpárnak.Tartós megbízható, egyszerű szerkezet.Két villáskulcsal beállítható.

Hátrány

legtöbje egy idő után rozsdásodik.Nem könnyű a nyereg beállítása,elég babra munka.

Tapasztalat

ha a rcézett felület megkopik,akkor vagy kukázni kell,vagy elemi erővel kel meghúzni a csavarját

Erre ajánlom

városi és legfeljebb túra kerékpárra.

4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 1998, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Gyártása nem túl bonyolult, akár kisipari módszerekkel is előállítható, ennek megfelelően ára is alacsony. Egyszerű és igénytelen szerkezet, jó gazda gondjaira bízva az örök élet várományosa.

Hátrány

A nyereg dőlésszögének fokozatmentes állítására nem ad lehetőséget. Erőteljesebben meghúzva a rögzítő csavar hatlapfejű anyái megnyomorodhatnak, maga a csavar elgörbülhet. Az anyákhoz bizonyos szerszámokkal nehéz hozzáférni: a nyeregtest többnyire útjában van az eszköznek. A rögzítő szerkezet bordázott felületeit vigyázatlan bringás könnyen letarolja.

Tapasztalat

Sokan lebecsülik ezt az alkatrészt – jobb esetben megmosolyogják, és úgy tekintenek rá, mint múzeumi ereklyére –, pedig a hagyományos nyeregbilincset korai lenne még leírni. Gyártása egyszerű, komolyabb szerszámozottságot nem igényel, ára alacsony, szolgáltatásainak színvonala kielégítő. Mindezek versenyképessé teszik, még az olyan piacokon is, ahol alumínium ötvözetből, szénszálas anyagokból stb. készült korszerű nyeregcsövek és a hozzájuk tartozó rögzítő szerkezetek kelletik magukat.
A hagyományos bilincs nem sokat változott az idők folyamán. Jószerével a második ipari forradalom óta szakadatlanul ilyen formában gyártják. Acélból készül, többnyire nem a legjobb fajtából. Rozsdásodás ellen gyakorta festékkel védik, esetleg cink- ón-, vagy krómbevonattal. A rögzítőcsavar teste rendesen négyzetes keresztmetszetű. A hatlapfejű anyák laptávolsága hol 12, hol 13 mm, csak hogy ezzel is szaporodjanak gondjaink, illetve a beszerzendő szerszámok mennyisége. A bilincset lecsúszás ellen hajdanában nem biztosította fülecske: szerelésnél, ha a bringás nem vigyázott, a szerkezet lecsúszott nyergestül, és a nyeregcső vége elérte, böködte a nyeregtestet. A helyzet mostanára javult valamelyest, habár egyes példányokon még mindig nincs lecsúszást gátló bigyó.
Ezen az alkatrészen nemigen romlik el semmi, legfeljebb tönkretenni lehet. A hatlapfejű csavarok nem megfelelő módon, nem megfelelő szerszámmal tekergetve gyakorta megnyomorodnak. Szerelésükhöz legjobb a csillagkulcs, vagy a csőkulcs. Utóbbit sajnos e helyen kényelmetlen használni (többnyire útban van a nyeregtest). Az acéllemezből préselt kerékpáros kulcsokkal is gondok lehetnek. A csavarokat eléggé nagy nyomatékkal kell meghúzni. Ha nem így teszünk, akkor nyereg menet közben elfordulhat, és ami még nagyobb baj, orrát fel- vagy leszegi, miközben a rögzítő szerkezet bordás felületei elcsúsznak egymáson. Hasonló eredményt érhet el a bringás, ha a nyereg dőlésszögének beállításakor nem lazítja meg kellőképpen a csavaranyákat, és úgy próbálkozik a nyereg döntögetésével. A bordák letarolása az út végét jelenti: az alkatrésznek mindenképpen, a bringásnak, ha menet közben éri a csapás, és nem tudja valamiképpen orvosolni a bajt. (Bólogató nyergen hosszabb utat megtenni szerintem csak fakírok képesek.)
Igénytelen szerkezet, nem kíván sok törődést: szerelésnél zsírozzuk meg a meneteket, illetve az érintkező részeket, elsősorban azért, hogy útját álljuk a korróziónak, másodsorban, hogy a csavarokat könnyebben meghúzhassuk. Vessünk rá időnként egy-egy pillantást, hogy ha rozsdásodna, vagy a csavarok meglazultak volna, időben beavatkozhassunk.
A hagyományos nyeregbilincs – ha nem piszkál hozzá az ember okkal, ok nélkül, illetve nem esik neki meggondolatlanul – örök életre szól. Úgy emlékszem, egész bringás pályafutásom során talán háromszor kellett nyeregbilincset cserélnem. Mindannyiszor saját gondatlanságom miatt. Túlhúztam, tönkretettem az anyákat, illetve a nyereg állításánál nem lazítottam meg őket eléggé, és a rögzítés bordái elnyíródtak az erőltetéstől.

Erre ajánlom

Hagyományos túra- és városi kerékpárokhoz. Mindazoknak, akik megelégszenek az alapszolgáltatásokkal. Akinek eleve ilyen alkatrész van a gépén, és felmondja a szolgálatot, olcsón megússza a cserét, mert nem kell a rögzítő szerkezettel együtt a nyeregcsőtől is megválnia. Átmeneti megoldásként is szóba jöhet (a megfelelő nyeregcső társaságában).

Ennyiért vettem
Ifjú koromban kb. 35 Ft volt
Csatolt képek
Hagyományos nyeregbilincs  1998 egyéb cuccok
Lebilincselő kép
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

najrorla avatar
79 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

olcsó

ha jól rátéped akkor erősen tartja a nyerget

célnak megfelel

 

Hátrány

ha nem húzod meg eléggé akkor elnyalódik a borda

fokozatosan állítható és a fokok között túl sok különbség van ezért nem mindig lehet úgy belőni mint ahogy tetszene

felszereléskor kicsit szenvedni kell vele

 

Erre ajánlom

ülés rögzítésére

Ennyiért vettem
170
Csatolt képek
Hagyományos nyeregbilincs  2010 egyéb cuccok
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

decorempire avatar
137 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • közepes minőségü,alsókatagóriás termék
  • rendeltetési célnak tökéletesen megfelel egy hétköznapi kerékpárra
  • Jó,erősen tartja a nyeregcsövet
  • olcsó
Hátrány
  • Korrodál
  • A képen látható hogy a csavarok hogyan néznek ki
Tapasztalat
  • Egy egyszerű,igénytelen termék
Erre ajánlom
  • Hétköznapi hobbikerékpárosoknak ajánlom!
Csatolt képek
Hagyományos nyeregbilincs  2010 egyéb cuccok
1.
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Nemfoglalt avatar
72 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Egyszerű mint a faék, egy villáskulccsal könnyen szerelhető.

Stabilan rögzíti a nyerget, ha kellő erővel megtépjük a csavart.

Hátrány

Nem lehet túl gyorsan és egyszerűen beállítani, játszani kell vele, míg jó lesz.

Különösen a nyereg dőlés beállításánál kell figyelni, könnyen le lehet nyalni róla az elfordulást gátló recéket.

Tapasztalat

Átlag, városi és túrázgatós felhasználásra tökéletesen megfelel.

Erre ajánlom

Város, aszfalt, túra, földút.

Ennyiért vettem
Gyári tartozék volt
Csatolt képek
Hagyományos nyeregbilincs  2011 egyéb cuccok
Szerinted hasznos?

Tucana avatar
122 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Olcsó, könnyű felrakni, ha bármelyik alkatrész tönkremegy akkor könnyen beszerezhető mert nagyon sok került eladó sorba, néha szépen fogja az ülést, könnyű, 

Hátrány

Ami az apám kerékpárján van az folyamatosan hátra nyaklik. Néha a beállítása nagyon idegesítő tud lenni.

Tapasztalat

Szinte az összes bicómon ilyen van / volt.

Erre ajánlom

Ha nincs jobb nyeregcsőbilincs.

Ennyiért vettem
Bicókban volt.
Csatolt képek
Hagyományos nyeregbilincs egyéb cuccok
Hagyományos nyeregbilincs egyéb cuccok
Szerinted hasznos?

1-15 (17 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

Acél


 
színválaszték:

Ezüst


 
további információk:
  • Fej nélküli nyeregcsövekhez
  • 1 csavaros nyeregrögzítés

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Hagyományos nyeregbilincs termékkel kapcsolatban: