Politur Műszerolaj egyéb cuccok

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2012.03.)
  • Listaár: 400 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

richard07 avatar
53 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Megfelelő kenést biztosít a mozgó alkatrészek számára

-Jól adagolható a Politur Műszerolaj

- A kenések között,(ha víz nem éri) ,akkor sok idő tellik el

- kivégzi a rozsdát

Hátrány

Néha a tubuson nem zár jól a kupak és folyik mellette az olaj

Tapasztalat

Én főlleg a váltóknál a rúgóra szoktam tenni belőle, valamint a fékpillangók rugóira. Csapágyra nem ajánlom , arra inkább külön speckó csapágyzsírt érdemes tenni. Kapuknál, ajtóknál is alkalmazható , zsanérra kell csepegtetni belőle és a zárakba.

Erre ajánlom

Alkatrészek kenésére, főlleg a mozgókra.

Csatolt képek
Politur Műszerolaj  2012 egyéb cuccok
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

geotigris9 avatar
25 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, brutálfutárként használtam
Előny
  • Jó ár- érték arány.
  • Aránylag a láncot sokáig "nedvesen" tartja a műszerolaj.
  • Jól adagol-ható a láncszemek közötti csepegtetésre és egyéb helyek olajozására.
  • Sokáig kitart!
  • Minden hová jól befolyik ez a Politur kenőanyag.
  • Jól észrevehető flakon. (piros)
  • A flakont újra lehet hasznosíttani/használni ha utántöltőd.
  • Kis kupak, megakadályozza esetleges eldőlésnél az olaj kifolyását.
  • Nem csak bringás célra használható.
Hátrány
  • Egy kisebb esős tekerés után újra lehet olajozni, mert a víz könnyen lemossa a Politur műszerolajat és a lánc már rozsdásodik is másnapra.
  • Egy idő után az egész flakon oldala olajos lesz. (Nem tökéletes a kiöntő!)
  • A flakon kis kupakját könnyű elhagyni, mert nincs rögzítve a flakonhoz. (Ezt egy pár centis kis műanyaggal, megoldhatták volna!)
  • Nehezen látható a flakonban lévő olaj szintje. (Csak erős fényforrás elé tartva, jól kivehető.)
Tapasztalat

Ajánlott erős tűvel és egy fogó segítségével kiszúrni az adagolót, hogy jobban adagolható legyen a "cucc". 

Általában az olajozáshoz érdemes gumikesztyűt használni, hogy ne legyen olajos kezünk!

Erre ajánlom

Esős időjárási időszakra, nem a legjobb megoldás olajozásra, száraz körülmények között jól használható.

Ennyiért vettem
500,- pénz körül.
Csatolt képek
Politur Műszerolaj egyéb cuccok
"A tesztalany!"
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A műszerolaj jelentősen csökkenti a súrlódó alkatrészek kopását, és bizonyos mértékben védi őket a korróziótól is. Egy-egy alkalommal olyan kevés kell belőle, hogy egyetlen palack tartalma hónapokig elegendő.

Hátrány

Rémesen sokba kerül – 1 liter most kb. 3000 Ft –, és egyre drágább. A csőrös palack nem túlságosan kézreálló, és rövid időn belül olajos, maszatos lesz kívülről is. Ha nem találja el az ember, mekkora lyukat vágjon a csőr hegyén, baj lesz az adagolással. A híg olaj könnyen kifolyik a kenési helyekről; gyakorta kell olajozni.

Tapasztalat

A Politur Műszerolaj nagy finomítási fokú ásványolajok elegye. Valószínűleg korrózió- és kopásgátló stb. adalékokat is tartalmaz (az alapanyag rendszerint eleve ilyen adalékokkal kerül forgalomba), biztonsági adatlapja azonban erről nem tesz említést. A műszerolaj a könnyű olajokat képviseli, viszkozitása szobahőmérsékleten csak kb. harmincszor nagyobb, mint a vízé.

A műszerolaj, illetve a könnyű olajok felhasználási területe a bringa esetében meglehetősen szűkre szabott. A bovdenházakat és a teleszkópos szerkezeteket, mindenekelőtt az első villa becsúszó szárait célszerű híg olajjal kenni: a nagy felületen érintkező alkatrészeket a nehéz olaj erősebben fékezné, különösen hidegben. Meleg időben, illetve száraz, poros környezetben a lánc kenéséhez is alkalmasabb a könnyű olaj: kevesebb por ragad rá, mint a sűrű kencékre.

Műszerolajjal, illetve könnyű olajokkal célszerű kenni például a lakatok zárszerkezetét is, habár erre a célra alkalmasabb (és persze jóval drágább) szereket is kínálnak, pl. a száraz PTFE permetet.

A könnyű olajok hátránya, hogy lassan mozgó, illetve nagy terhelésnek kitett alkatrészek esetén nem sokáig maradnak meg a kenési helyen, a súrlódó felületek között. Ehhez jön még, hogy tömítőképességük igen gyenge, hamar elkoszolódnak, és porral keveredve könnyen lemosódnak.

Noé előtt jószerével minden vérbeli bringás műszerolajat használt, ámbár voltak még a pályán versenytársak, pl. a csontból párolt finom olaj. A hőskorban én magam is vásároltam a kis üvegcséket, nyomogattam a bádog olajozót. Manapság már nemigen veszek műszerolajat, mégis találkozok vele olykor-olykor, és nem csak a boltokban. Öreg motorosok, barátok és ismerősök, többnyire ezt használják, és gyakran vagyok tanúja, amint előkerülnek polcok és ládák rejtekéből a múltat idéző olajos flakonok.

A műszerolaj még sokáig itt lesz velünk, várható azonban, hogy előbb-utóbb kikopik a bringások kelléktárából. Helyét fokozatosan átveszik a pótszerek: az adalékokkal kiegészített, szagtalanított-illatosított, palackba töltött, kézzel-gázzal hajtott csodakencék és -permetek. Én magam is inkább ezeket a varázsszereket használom. Áruk (azonos mennyiséggel számolva) nagyjából annyi, mint a műszerolajé, hatásfokuk pedig nem egyszer lényegesen jobb.

Erre ajánlom

Elsősorban a bovdenházak és a teleszkópos szerkezetek, mindenekelőtt az első villa becsúszó szárainak kenéséhez. Váltók, fékkarok, váltókarok forgáspontjainak súrlódásmentesítésére. Tavasztól őszig, illetve száraz, poros környezetben a lánc kenésére.

Csavarlazítóként is használható: petróleummal vagy hasonló kőolajpárlattal fele-fele arányban elkeverve remekül működik, de önmagában is megállja a helyét.

Ennyiért vettem
250
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

NyilasMisi avatar
92 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny

Megfeleő viszkonzitás

Jó kenőképesség

Sokáig megmarad

Rengeteg ideig elég

Jól adagolható

Hátrány

Viszonylag drága, de jobban megéri mint a spray. Nehezen beszerezhető és más műszer olajok nem bizos, hogy ugyan így teljesítenek mint a Politur.

Tapasztalat

125ml

Erre ajánlom

Láncok, bowdenek kenésére.

Ennyiért vettem
490
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
 
színválaszték:

Piros


tömeg:

106 g


 
további információk:

Kiszerelés:

  • 125 ml

Alkalmazási terület:

  • Varrógép,kerékpár és egyéb kenést igénylő finommechanikai szerkezetek olajozására.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Politur Műszerolaj termékkel kapcsolatban: