Most nem kezdeném el leírni az adatait hogy -30°C és +120°C között használható, meg vízállóság meg teherviselő képesség, alacsony súrlódás meg kiváló korrózióvédelem stb.... Egy modern zsírnak ez a dolga. Inkább a vele "együttélés" tapasztalatait osztanám meg.
1/. Nagyon jó vele dolgozni. Mérsékelten lágy, sima, barna színű zsír. Fecskendőbe beszoktam tölteni és onnan kiválóan lehet adagolni.
2/. Semmi káros anyag nincs benne így semmi kesztyű vagy bármi védőfelszerelés nem kell hozzá. A kézről könnyen letörölhető nem ivódik a bőrbe.
3/. 250g ami igen komoly mennyiség egy kerékpár karbantartásához. Az egész család kerékpárját lehet vele évekig kenni.
4/. Könnyen beszerezhető (Tesco autós részleg) és viccesen olcsó. Ráadásul az árához képest nem csekély mennyiség.
Szavatossága 3 év. Az életbe el nem használom ennyi idő alatt. Bár amennyibe került nem igazán szempont. Veszek majd másikat.
Sokan a hátrányaként említik hogy poros, nyílt helyeken gyorsan beveszi a koszt. Nem tudom hogy ez miért hátrány? Minden zsír ezt teszi. Állagának köszönhetően fura lenne ha nem gyűjtené a homokot meg minden más külső szennyeződést. Nem is erre van kitalálva. Zárt rendszerekben viszont kiválóan teljesít. Ezt állíthatom mert van egy összehasonlítási alapom. Az egyik pedálomat MOTOREX BIKE-al zsíroztam be jó 2 évvel ezelőtt. Mivel elfogyott a zsír a másik pedált ezzel a MOL Liton LT 2 EP zsírral kezeltem le. Azóta mindkét pedál kicsit meglogósodott ezért szétszedtem hogy megpucolom, golyót cserélek ha kell, hézagolom stb. Meglepő volt a két zsír állagát összehasonlítani. Mindkettő zsír egész jó állapotban volt. Viszont a MOTOREX BIKE kicsit besűrűsödött, ragadósabbá vált kissé. A MOL Liton LT 2 EP színe besötétedett de az állaga nem igazán változott. Ez ezért érdekes mert a MOTOREX BIKE zsír 100g-ja (ilyen kiszerelésben kapni) 2000 Ft míg a MOL Liton LT 2 EP 250g-ja 550 Ft volt. Hogy jobban kiélezzem a dolgot ha a MOTOREX BIKE 250g lenne akkor 5000 Ft-ba kerülne a MOL Liton LT 2 EP 550 Ft-val szemben. Számomra egy tanulsággal szolgált ez az összehasonlítás. Ha valamit specifikusan kerékpárhoz árulnak akkor nem tudják hogy mit kérjenek érte.
Minden ami zárt rendszerben működik. Kormánycsapágy, hajtóműcsapágy, pedálcsapágy, kerékagy-csapágyak. Teleszkóphoz még nem próbáltam..... Szerintem oda más komponensű zsír kell. Majd utána nézek.....