MOL Liton LT 2 EP lítiumbázisú kenőzsír egyéb cuccok

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2012.09.)
  • Listaár: 600 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK



1-5 (5 vélemény)
Rendezés

rcs2003 avatar
78 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

-Olcsó! Sokkal kisebb kiszerelésű kerékpáros zsírokat árulnak sokkal de sokkal több pénzért, kötve hiszem hogy azok bármivel is többet tudnak nyújtani.

-Jó állagú, nem túl puha, nem túl ragadós.

-Szép, borostyánszerű vagy inkább sötét arany, vékony rétegben áttetsző színe van (nem mintha ez számítana, de nekem tetszik :) )

-Jó szaga van :D (sajátos dolog ezen élvezkedni, de vannak kimondottan kellemetlen szagú zsírok a piacon, ezzel viszont ezért is jó dolgozni)

-Sok helyen kapható, én legutóbb az SKF-ben vettem de autós boltokban is jelen van, többféle kiszerelésben.

-Jó kenést bíztosít, számtalan féle felhasználásban bizonyít itthon nap mint nap

-Porvédős csapágyakhoz tökéletes választás, egyébként a többit lásd a hátrányoknál.

-Még a teleszkópom is ezzel kenem belülről (egyszerű rugós Suntour XCM) + némi motorolajat töltök be alulról a villalábakba hogy még könnyebben mozogjanak a becsúszók.

Hátrány

- A szutykot bekeveri a csapágyba, ha az nem zárt eléggé! Szutyok elleni védelemre talán valami ragadósabb zsírt válassz kívülre, hogy még a bejutás előtt megfogja a port.

Tapasztalat

Én a kistégelyes kiszerelést szoktam vásárolni. Régen a Tescoban volt kapható, de már jó ideje kivezették a kínálatból.

Viszonylag gyakran kenem át a kerékpárom mozgós alkatrészeit, csapágyakat, a pedált különösképpen. Utóbbiról szeretnék megosztani egy tapasztalatot a nyitottabb kialakítású csapágyak tekintetében. Szóval, a pedálomnak a belső oldalról nem valami zárt a csapágya. A másik végén a kupakot lepattintva szoktam zsírral felnyomni a belsejét, majd a kupakot visszanyomva a belső oldalon kitódul a régebbi zsír. Na és ez rendre szürkés, piszkos szokott lenni. Tehát ha porvédelem a cél, akkor kívülről érdemes a nyitott részeket valami tapadósabb zsírral megkenni hogy az még bejutás előtt megfogja a port-piszkot. Tartósságábról, szavatosságáról nem tudok nyilatkozni mert sosem vártam még meg hogy belepohosodjon a csapágyba, gyakran újrazsírozok mindent. :)

Erre ajánlom

Bármit kenni ahova zsírra van szükség mozgó alkatrészek, csapágyak időtálló kenéséhez. Nem csak kerékpárhoz, bármihez. Sütni nem érdemes vele! Ahhoz másik zsír kell. Vagy étolaj. :)

Ennyiért vettem
625
Mért tömeg
250 g
Csatolt képek
MOL Liton LT 2 EP lítiumbázisú kenőzsír  2017 egyéb cuccok
250g-os, tégelyes kiszerelés
13 olvasó 77%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

KRM avatar
37 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 91%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 3 hónapig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Állaga, adagolása nagyon jó
Pofátlanul olcsó
Nincs kellemetlen szaga
Én MOL kúton vettem

Hátrány

Nem vettem észre, hogy lenne

Tapasztalat

Én minden alkatrészt ami zsírt igényel ezzel kentem. Mivel a nyeregcsövem festése könnyen sérül, így arra is kentem belőle :))
Írták, hogy Mol kúton nem lehet kapni, hát én ott vettem 700 Ft-ért a tégelyest és már az eladó is tudja, hogy ez lítiumos.
Egy 20 ft-os orvosi fecskendővel adagolom. Finoman, halkan forognak a csapágyak tőle.
Nincs kellemetlen szaga, már aki szereti az ilyen kenő és tisztító szerek szagát.

Erre ajánlom

Csapágyak kenésére elsősorban, de mint feljebb írtam, a nyeregcsövet is ezzel kentem, sőt még a kormányfej átalakítót is.

Ennyiért vettem
700 Ft
11 olvasó 91%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zozoz1 avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Most nem kezdeném el leírni az adatait hogy -30°C és +120°C között használható, meg vízállóság meg teherviselő képesség, alacsony súrlódás meg kiváló korrózióvédelem stb.... Egy modern zsírnak ez a dolga. Inkább a vele "együttélés" tapasztalatait osztanám meg. 

1/. Nagyon jó vele dolgozni. Mérsékelten lágy, sima, barna színű zsír. Fecskendőbe beszoktam tölteni és onnan kiválóan lehet adagolni.  

2/. Semmi káros anyag nincs benne így semmi kesztyű vagy bármi védőfelszerelés nem kell hozzá. A kézről könnyen letörölhető nem ivódik a bőrbe. 

3/. 250g ami igen komoly mennyiség egy kerékpár karbantartásához. Az egész család kerékpárját lehet vele évekig kenni.

4/. Könnyen beszerezhető (Tesco autós részleg) és viccesen olcsó. Ráadásul az árához képest nem csekély mennyiség. 

Hátrány

Szavatossága 3 év. Az életbe el nem használom ennyi idő alatt. Bár amennyibe került nem igazán szempont. Veszek majd másikat. 

Tapasztalat

Sokan a hátrányaként említik hogy poros, nyílt helyeken gyorsan beveszi a koszt. Nem tudom hogy ez miért hátrány? Minden zsír ezt teszi. Állagának köszönhetően fura lenne ha nem gyűjtené a homokot meg minden más külső szennyeződést. Nem is erre van kitalálva. Zárt rendszerekben viszont kiválóan teljesít. Ezt állíthatom mert van egy összehasonlítási alapom. Az egyik pedálomat MOTOREX BIKE-al zsíroztam be jó 2 évvel ezelőtt. Mivel elfogyott a zsír a másik pedált ezzel a MOL Liton LT 2 EP zsírral kezeltem le. Azóta mindkét pedál kicsit meglogósodott ezért szétszedtem hogy megpucolom,  golyót cserélek ha kell, hézagolom stb. Meglepő volt a két zsír állagát összehasonlítani. Mindkettő zsír egész jó állapotban volt. Viszont a MOTOREX BIKE kicsit besűrűsödött, ragadósabbá vált kissé.  A MOL Liton LT 2 EP színe besötétedett de az állaga nem igazán változott. Ez ezért érdekes mert a MOTOREX BIKE zsír 100g-ja (ilyen kiszerelésben kapni) 2000 Ft míg a MOL Liton LT 2 EP 250g-ja 550 Ft volt. Hogy jobban kiélezzem a dolgot ha a MOTOREX BIKE 250g lenne akkor 5000 Ft-ba kerülne a MOL Liton LT 2 EP 550 Ft-val szemben. Számomra egy tanulsággal szolgált ez az összehasonlítás. Ha valamit specifikusan kerékpárhoz árulnak akkor nem tudják hogy mit kérjenek érte.

Erre ajánlom

Minden ami zárt rendszerben működik. Kormánycsapágy,  hajtóműcsapágy, pedálcsapágy, kerékagy-csapágyak. Teleszkóphoz még nem próbáltam..... Szerintem oda más komponensű zsír kell. Majd utána nézek.....

Ennyiért vettem
550 Ft
Csatolt képek
MOL Liton LT 2 EP lítiumbázisú kenőzsír  2012 egyéb cuccok
A zsír
16 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Vilmos23 avatar
376 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon jó minőségű mondható a MOL Liton LT 2 EP lítiumbázisú kenőzsír. Jó vele dolgozni,főként kerékagyak és középrész szírozására szoktam használni.

Hatása időtálló pl elég vele 1 évben egyszer megkenni vele a kerékagyakat és követkető évig nem kell hozzányúlni.

Állaga közepes se nem kemény se nem lágy.Nagyon jó még benne az hogy lassan öregszik és a vízet is jól birja egy darabig.

Télen nyáron jól forog tőle a csapágyazás.

Ár/érték aránya jó nem is volt drága ez a MOL kenőzsír, nem csalódtam benne.

Hátrány

hátránya hogy dolgozni kell vele:D

Erre ajánlom

Kerékpár karbantartására.

Ennyiért vettem
790 volt tescoba
Csatolt képek
MOL Liton LT 2 EP lítiumbázisú kenőzsír  2011 egyéb cuccok
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

NyilasMisi avatar
92 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny

Nagyon jó ár-érték arányú, jó kenőképességű lítiumos zsír. Nem túl sűrű és nem is túl híg ez a MOL kenőanyag. A téli hónapokban nem dermed meg túlságosan, persze nem olyan, mint meleg időben. Egy vagy akár két évig is képes tökéletesen kenni a csapágyakat. Ellenáll az időjárásnak és főként a víznek, de sok múlik a csapágyak tömítettségén is.

250g, ez nagyon hoszzú ideig éleg, mivel az agyak és a kormánycsapágy csak néhány grammot vesz igénybe egy-egy újrazsírozásnál.

Hátrány

MOL benzinkutakon nem lehet kapni (pedig az embere elsőre a MOL kúton keresi a saját márkás terméküket). Tégyelyes kiszerelés (ez nem mindenkinek hátrány).

Tapasztalat

Igen csak jó vétel egy ilyen tégely zsír. Kedvező áron hozzá lehet jutni a tesco üzletekbe (autóápolás osztály, a motorolajok körül) és ha jól tudom ez állandó termék. Ha az ember több célra használja, akkor is évekig elengendő a MOL Liton LT 2 EP lítiumbázisú kenőzsír.

Első és hátsó kerékagyak zsírozása, elhsznált kónuszok és golyók kicserélése hatalmas változást hoz a teljesítményben, érdemes évente elvégezni.

Erre ajánlom

Kerékpárok, autók, kerti gépek és egyéb ezközök forgó, mozgó, kopó alkatrészeinek kenésére, a kopás és a súrlódás csökkentésére.

Ennyiért vettem
419
Mért tömeg
250 g
Csatolt képek
MOL Liton LT 2 EP lítiumbázisú kenőzsír  2012 egyéb cuccok
23 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-5 (5 vélemény)
Rendezés
 
további információk:

Többcélú lítiumbázisú kenőzsír. Összetételének köszönhetően kiváló szivattyúzhatósággal rendelkezik, ezért elsősorban központi kenési rendszerekben ajánlott használata. Jó teherviselő képességgel és vízállósággal rendelkezik. Alacsony súrlódást és kopást, jó korrózióvédelmet biztosít. Normál üzemi hőmérsékleten, nagy terhelésen üzemelő gördülőcsapágyak kenésére használható a közlekedésben, az acél- és építőiparban. Alkalmazható: -30°C és +120°C között (rendszeres utánkenés: +140°C)

  • Alapolajkeverék kinematikai viszkozitása 40°C-on: 180 mm^2/s
  • Cseppenéspont 195 °C
  • Penetráció 25°C-on, 60 törés után: 280 01, mm

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
MOL Liton LT 2 EP lítiumbázisú kenőzsír
4 válasz
utolsó: 2014. dec.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű MOL Liton LT 2 EP lítiumbázisú kenőzsír termékkel kapcsolatban: