Neuzer hátsó csőtengely egyéb cuccok

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2011.09.)
  • Listaár: 500 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK




XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Üreges szerkezete és erősebb anyaga miatt is szilárdabb, mint a hagyományos tengely. A gyorsszorító jó eséllyel egyben tartja törés esetén is.

Hátrány

Nem csereszabatos a 3/8” átmérőjű hagyományos tengellyel, így a különböző tengelyekhez tartozó menetes szerelvények sem cserélhetők fel. A szerelt tengely kónuszai nélkülözik a porvédő tárcsát. A hiányzó porvédők pótlása, felszerelése nem olyan munka, amit csak úgy össze lehet csapni.

Tapasztalat

A belépő szintet képviselő menetes hátsó agyak esetében a tengely „közönséges” edzett acélból készül, nem eléggé erős. A hajtás oldalán nyilvánvalóan túl van terhelve: a csapágy, a fogaskoszorú miatt, távolabb van a tengelyvégtől, ezért a tengely előbb vagy utóbb meghajlik valami nagyobb bukkanó, gödör stb. kapcsán, és igen nagy erő, pl. ütés hatására el is törhet. Nem lehetetlen, hogy testesebb bringás alatt a nagy súly miatt is hajlik.

Legegyszerűbb megoldás a csere, a jobb minőségű ötvözetből készült, erősebb tengely lenne. Sajnos ilyet jelenleg nemigen lehet beszerezni, hacsak nem a szóban forgó csőtengelyt. Fájdalom, de a kétféle tengely nem csereszabatos. (Felületi kezelésük stb. is különbözik, mindez azonban használati értéküket kevéssé befolyásolja.) Az angolszász hagyományok szerint készülő tömör tengely 3/8” (kb. 9,5 mm) átmérőjű, míg a csőtengelyt metrikus lépték szerint gyártják, átmérője 10 mm. A megkülönböztetés elsősorban azt a célt szolgálja, hogy életünket megkeserítse. Mintegy kárpótlásként a csőtengely jobb minőségű ötvözetből készül, kevésbé rideg, kevésbé hajlamos a törésre. Hosszúsága általában 140 mm, van azonban ennél 5 milliméterrel rövidebb, illetve hosszabb csőtengely is.

Az eddig leírtak alapján kitalálható, milyen feladatra vállalkoztam: a hagyományos tengelyt cseréltem csőtengelyre. A szerelés nem látszott nehéznek, a porvédő tárcsákkal azonban meggyűlt a bajom. A csőtengelyhez illő kónuszokat sajnos nem szerelik fel ilyennel. Mivel a hagyományos kónusz átmérője éppen úgy 17 mm, mint a csőtengelyesé, kézenfekvőnek látszott lehúzni amonnan, feltenni emide. (Vannak, akik megengedhetetlennek tartják az ilyesfajta műveletet, de szükség törvényt bont.) Sértetlenül leszedni, helyükre pöcögtetni, pontosan beállítani egyáltalán nem volt könnyű ezeket a kis vacakokat.

Az új csőtengely megfelel a várakozásnak, habár (érthetően) nem ugráltam vele, hogy tűrőképességének határait kipuhatoljam. Kicsit szokatlan a hátsó kerék rögzítése gyorsszorítóval. Legutóbb talán 10 éve volt dolgom ilyen szerkezettel. Imbuszos szorítót vettem, ez mégis csak jobban hasonlít a régi csavaros rendszerhez, és talán jobban is tart, mint az excenteres.

Erre ajánlom

Itt és most a hagyományos tengely kiváltására ajánlom. Ezzel felszerelkezve kevésbé fenyeget a tengelytörés veszélye. Ha mégis beüt a vész, kisebb a baj: a tengely darabjait jól-rosszul összetartja a gyorsszorító, így azután jó eséllyel elvonszolhatjuk magunkat akár egy műhelyig, akár hazáig.

Csőtengelyt és gyorsszorítót kovácsolt feszítősarus vagy ejtősarus vázhoz érdemes csupán használni, ha a sarun van váltószem. A tengely, illetve a kerék ez esetben kellő biztonsággal rögzíthető, a hajtás ereje nem képes elmozdítani.

A kazettás hátsóagy – habár erre váltani drágább mulatság – valószínűleg jobb megoldás, mint a tengely cseréje. A kazettás rendszernél a terhelés egyenletesebben oszlik meg a tengely két vége között, ennélfogva tengelytörés is ritkábban fordul elő.

Ennyiért vettem
500
Csatolt képek
Neuzer hátsó csőtengely  2011 egyéb cuccok
Cső a tengely
13 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
anyag:

Cr-Mo


 
színválaszték:

Fekete


 
további információk:

M10×140 mm


Neuzer logó

Neuzer márka bemutatás

„Egyébként: mi is a különleges a bringáinkban? Menjetek egy kört velük, érezni fogjátok!” (Neuzer András)

A magyar Neuzer Kerékpár Kft. – melynek jogelődje 1987-ben alakult meg - Magyarország vezető kerékpárgyártó üzeme és forgalmazója. A saját gyártmányú, Neuzer (régebben Altrix) márkanevű kerékpárok választéka szinte valamennyi felhasználási igényt- hegyi, országúti, trekking, verseny, városi, BMX, illetve gyermek- kielégít. A céget megalakulása óta a cég fő tulajdonosa, Neuzer András vezeti.

A Neuzer kerékpárok többek közt kitűnő ár-érték arányuk folytán komoly piaci elismerést vívtak ki. Az Esztergomban gyártott évi mintegy 100,000 kerékpár közel 50%-a exportra kerül, az Európai Unió számos országába.

A cég kínálatában Altrix márkanéven kerékpáros alkatrész és kiegészítő család is helyet kapott, mely két szintre oszlik: Premium és Basic. A kerékpárok gyártásán kívül a cég a GT és Giant kerékpárok, UVEX, SUN Ringlé, TACX, Michelin, Suntour, Velo, Alligator, Lookin, Polisport, Novatec, és Alhonga termékek kizárólagos magyarországi terjesztőpartnere.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Neuzer hátsó csőtengely termékkel kapcsolatban: