Neuzer hátsó csőtengely egyéb cuccok

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2011.09.)
  • Listaár: 500 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

Vilmos23 avatar
376 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Sima gyorszárral van használva.

Tengelyhossz az olyan 144mm az átmérő 9mm.

Valamivel erősebb mint egy sima tömör tengely

Nagyobb erőhatást is kibír mint egy sima tengely, és nem hajlik gyorsan a Neuzer hátsó csőtengely

Nálam még nem tört el pedig kapja az érzést(városi használat illetve a rengeteg túra)

 

 

Hátrány

Extrém felhasználásra nem ajánlott, mivel nem erre találták ki.

Tapasztalat

Ha az ember vigyáz rá és ésszerű keretek között használja akkor örök élet meg 1 nap.

Megbízható,egyszerű és olcsó alkatrész.

Erre ajánlom

Városi használat illetve túrákra

Csatolt képek
Neuzer hátsó csőtengely egyéb cuccok
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

najrorla avatar
79 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

célnak megfelel

olcsó

könnyen beszerezhető

a konuszok lassan kopnak

ha vigyázol rá sokáig bírja

 

Hátrány

nem ajánlott durvulásra 

ha nem szorítod rá rendesen akkor kikezdi a bordákat rajta

 

Tapasztalat

3 éve használom és teljes mértékben elégedett vagyok vele

Csatolt képek
Neuzer hátsó csőtengely egyéb cuccok
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Üreges szerkezete és erősebb anyaga miatt is szilárdabb, mint a hagyományos tengely. A gyorsszorító jó eséllyel egyben tartja törés esetén is.

Hátrány

Nem csereszabatos a 3/8” átmérőjű hagyományos tengellyel, így a különböző tengelyekhez tartozó menetes szerelvények sem cserélhetők fel. A szerelt tengely kónuszai nélkülözik a porvédő tárcsát. A hiányzó porvédők pótlása, felszerelése nem olyan munka, amit csak úgy össze lehet csapni.

Tapasztalat

A belépő szintet képviselő menetes hátsó agyak esetében a tengely „közönséges” edzett acélból készül, nem eléggé erős. A hajtás oldalán nyilvánvalóan túl van terhelve: a csapágy, a fogaskoszorú miatt, távolabb van a tengelyvégtől, ezért a tengely előbb vagy utóbb meghajlik valami nagyobb bukkanó, gödör stb. kapcsán, és igen nagy erő, pl. ütés hatására el is törhet. Nem lehetetlen, hogy testesebb bringás alatt a nagy súly miatt is hajlik.

Legegyszerűbb megoldás a csere, a jobb minőségű ötvözetből készült, erősebb tengely lenne. Sajnos ilyet jelenleg nemigen lehet beszerezni, hacsak nem a szóban forgó csőtengelyt. Fájdalom, de a kétféle tengely nem csereszabatos. (Felületi kezelésük stb. is különbözik, mindez azonban használati értéküket kevéssé befolyásolja.) Az angolszász hagyományok szerint készülő tömör tengely 3/8” (kb. 9,5 mm) átmérőjű, míg a csőtengelyt metrikus lépték szerint gyártják, átmérője 10 mm. A megkülönböztetés elsősorban azt a célt szolgálja, hogy életünket megkeserítse. Mintegy kárpótlásként a csőtengely jobb minőségű ötvözetből készül, kevésbé rideg, kevésbé hajlamos a törésre. Hosszúsága általában 140 mm, van azonban ennél 5 milliméterrel rövidebb, illetve hosszabb csőtengely is.

Az eddig leírtak alapján kitalálható, milyen feladatra vállalkoztam: a hagyományos tengelyt cseréltem csőtengelyre. A szerelés nem látszott nehéznek, a porvédő tárcsákkal azonban meggyűlt a bajom. A csőtengelyhez illő kónuszokat sajnos nem szerelik fel ilyennel. Mivel a hagyományos kónusz átmérője éppen úgy 17 mm, mint a csőtengelyesé, kézenfekvőnek látszott lehúzni amonnan, feltenni emide. (Vannak, akik megengedhetetlennek tartják az ilyesfajta műveletet, de szükség törvényt bont.) Sértetlenül leszedni, helyükre pöcögtetni, pontosan beállítani egyáltalán nem volt könnyű ezeket a kis vacakokat.

Az új csőtengely megfelel a várakozásnak, habár (érthetően) nem ugráltam vele, hogy tűrőképességének határait kipuhatoljam. Kicsit szokatlan a hátsó kerék rögzítése gyorsszorítóval. Legutóbb talán 10 éve volt dolgom ilyen szerkezettel. Imbuszos szorítót vettem, ez mégis csak jobban hasonlít a régi csavaros rendszerhez, és talán jobban is tart, mint az excenteres.

Erre ajánlom

Itt és most a hagyományos tengely kiváltására ajánlom. Ezzel felszerelkezve kevésbé fenyeget a tengelytörés veszélye. Ha mégis beüt a vész, kisebb a baj: a tengely darabjait jól-rosszul összetartja a gyorsszorító, így azután jó eséllyel elvonszolhatjuk magunkat akár egy műhelyig, akár hazáig.

Csőtengelyt és gyorsszorítót kovácsolt feszítősarus vagy ejtősarus vázhoz érdemes csupán használni, ha a sarun van váltószem. A tengely, illetve a kerék ez esetben kellő biztonsággal rögzíthető, a hajtás ereje nem képes elmozdítani.

A kazettás hátsóagy – habár erre váltani drágább mulatság – valószínűleg jobb megoldás, mint a tengely cseréje. A kazettás rendszernél a terhelés egyenletesebben oszlik meg a tengely két vége között, ennélfogva tengelytörés is ritkábban fordul elő.

Ennyiért vettem
500
Csatolt képek
Neuzer hátsó csőtengely  2011 egyéb cuccok
Cső a tengely
13 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szilágyi zoli avatar
74 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Olcsó, könnyen hozzá lehet jutni.
  • Városi tekerésekre ideális, ott nincs kitéve durvulásnak, nagy erő behatásnak amitől eltörne.
  • Ha rendeltetés szerűen a városban használod akkor nem lesz vele gondod.

 

Hátrány
  • A durvulást nem bírja, de nem is erre lett tervezve.

 

Tapasztalat

Több mint 2 éve használom, 2 évig sima tekerésekre használtam, utánna elkeztem vele a durvulást,(ugratgatam) meg is lett az eredménye, eltört, a gyorszár is meghajlott egy kicsit, de csak később vettem észre hogy eltört még mentem vele vagy 10km-t, mert a gyorszár egyben tartotta, az egyész tengelyt. Majd mikor haza értem akkor vettem észre hogy eltört. De így is örülök hogy ennyit kibírt. De vettem bele egy másik ugyanilyen tengelyt, mert nem akkartam rá sokat költeni. (mert egy másik biciklire gyűjtök.)

Ha csak sima városi tekerésre használod akkor nem lesz vele problémád, azt bírja, de a durvulást azt nem.

 

Erre ajánlom

városi tekerés

Ennyiért vettem
Biciklibe volt
Csatolt képek
Neuzer hátsó csőtengely  2009 egyéb cuccok
7 olvasó 71%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

Cr-Mo


 
színválaszték:

Fekete


 
további információk:

M10×140 mm


Neuzer logó

Neuzer márka bemutatás

„Egyébként: mi is a különleges a bringáinkban? Menjetek egy kört velük, érezni fogjátok!” (Neuzer András)

A magyar Neuzer Kerékpár Kft. – melynek jogelődje 1987-ben alakult meg - Magyarország vezető kerékpárgyártó üzeme és forgalmazója. A saját gyártmányú, Neuzer (régebben Altrix) márkanevű kerékpárok választéka szinte valamennyi felhasználási igényt- hegyi, országúti, trekking, verseny, városi, BMX, illetve gyermek- kielégít. A céget megalakulása óta a cég fő tulajdonosa, Neuzer András vezeti.

A Neuzer kerékpárok többek közt kitűnő ár-érték arányuk folytán komoly piaci elismerést vívtak ki. Az Esztergomban gyártott évi mintegy 100,000 kerékpár közel 50%-a exportra kerül, az Európai Unió számos országába.

A cég kínálatában Altrix márkanéven kerékpáros alkatrész és kiegészítő család is helyet kapott, mely két szintre oszlik: Premium és Basic. A kerékpárok gyártásán kívül a cég a GT és Giant kerékpárok, UVEX, SUN Ringlé, TACX, Michelin, Suntour, Velo, Alligator, Lookin, Polisport, Novatec, és Alhonga termékek kizárólagos magyarországi terjesztőpartnere.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Neuzer hátsó csőtengely termékkel kapcsolatban: