noname váltógörgő egyéb cuccok

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév: 2013 (frissítve: 2013.08.)
  • Listaár: 130 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK



1-7 (7 vélemény)
Rendezés

TheBird avatar
6 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  • olcsó
  • kis igénybevétel mellett viszonylag megbízható
Hátrány
  • kopik / reped / törik (merev, nem kopásálló műanyagból készült)
  • kialakítása nem túl igényes (lötyög mindenfele, ebből kifolyólag a koszt is beengedi a tengelyhez ami NEM perselyezett, a műanyagon forog a rendszer így nem meglepő, hogy ott is kopik és egy idő után akár elakadást is produkál)
Tapasztalat

Helyi bringaboltban erre esett a választásom, mert nem voltam hajlandó kifizetni azt az árrést, amit ott a shimano görgőkre kiszámoltak, viszont sürgősen kellett egy váltógörgő.

Én szerelem a bringáimat és szeretem ha töviről hegyire egyben vannak, épp ezért nem tudnám elnézni hosszú távon ezt a görgőt rajtuk. Kicsivel többért mérföldekkel jobbat kapni. A boltba járós bicómon egy ilyen üzemel egyenlőre gond nélkül fél éve kb., arra megfelel természetesen, mert nincs nyúzva és maga a keró se ér sokkal többet, de nem kell túl komolyan venni ezt a görgőt, ezért az árért nem szabad csodát várni.

Erre ajánlom

Vészmegoldásnak, javítószettbe utolsó utáni megoldásnak vagy abszolút gazdaságos "nem sajnálom" bringára. Hosszú távra vagy komolyabb gurulóra viszont inkább szánd rá azt a plusz párszáz forintot, és vegyél rendeset, akár a legolcsóbb perselyezett shimanot.

Ennyiért vettem
~650 Ft
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szucszoli89 avatar
149 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Mivelhogy noname, ezért nem várhatunk tőle csodát.
Jól gördül, nem akad tekerés közben.

Hátrány

Ha berakom a helyére és meghúzom a csavart, akkor is jobbra-balra kotyog, úgyhogy nem tudom... lehet, hogy ez rossz hatással van a váltásra, de ezt nehéz megmondani, főleg ha egy leharcolt váltója és megnyúlt lánca van az embernek.

Tapasztalat

A kopása nem sokban gyorsabb, mint egy Shimano-é.

Erre ajánlom

Spórolás céljából.

Csatolt képek
noname váltógörgő  2011 egyéb cuccok
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Minősége elfogadható.
  • Olcsóbb, mint a váltóhoz való eredeti görgő.
  • A fém alkatrészeket cink bevonat védi a rozsda ellen.
Hátrány
  • Nincs 15 fogú változat.
  • A műanyagban nincs üvegszál erősítés.
  • Bizonyos típusú váltókhoz elvben kétféle (külön feszítő-, illetve vezetőgörgő) kellene, a kínálatban azonban csak egyféle görgő szerepel.
Tapasztalat

Névtelen váltógörgőből nem csupán 10 fogú kapható, hanem 13 fogú is. Az első a „normál” hátsó váltók tartozéka, a másodikat a MegaRange fogaskoszorúkhoz tervezett váltókhoz kínálják. Színválaszték elvben van (fekete és piros), a valóságban azonban csak gyászos színű korongokkal találkoztam. Általában párosával csomagolják őket; mindegyikhez adnak porvédő tárcsákat, perselyt, illetve rögzítő csavart.
A korongok anyaga poliamid. A kisebb, 10 fogú görgők tömörek, mindkét oldaluk enyhén domborított. A nagyobb, 13 fogú görgők könnyített kivitelben, öt küllővel készülnek. Egyik oldaluk lapos, a másik enyhén domború. A fém alkatrészek anyaga cinkkel bevont acél.
Shimano Tourney hátsó váltóm görgői két év használat után kissé megkoptak. Miért ne cserélném ki őket, gondoltam. Nem kerül sokba, s a szerelés sem embert próbáló feladat. Rögvest be is szereztem kettőt a 13 fogú pótgörgőből.
Korábban nem figyeltem ilyesmire, szerelés közben azonban kiderült, a feszítőgörgő nem ugyanaz, mint a vezetőgörgő. Előbbi mindkét oldalán domború, utóbbi egyik oldala – ez néz a fogaskoszorú felé – lapos. Nosza, elő a pótgörgőkkel: mindkettő sík-domború. Vagyis a névtelen termelő csak vezetőgörgőt gyárt. (A görgő nekiütközne a legnagyobb lánckeréknek, ezért kell az egyik oldalát kilapítani.) Nyilván nem jelent semmi hátrányt feszítőgörgőként is vezetőt használni, de mégis… A Shimano sem véletlenül gyárt kétfélét, gondoltam.
Abbahagytam a munkát, és elmentem egy szerelőműhelybe tanácsot kérni. Kiderült, ezen a téren (is) meglehetős összevisszaság uralkodik. Az Acera hátsó váltó görgői például egyformák, annak ellenére, hogy ez a szerkezet is rendelkezik MegaRange képességekkel. Az Acera görgők 13 fogúak, mindkét oldaluk lapított. Az Altus vezetőgörgője 13, feszítőgörgője 15 fogú. (Parasztvakítás – mondta a Mester. A görgők rögzítő csavarja is lehet különböző: jobbára M5-ös, de van M4-es is – tette még hozzá vidáman.) A többire nem is voltam kíváncsi…
Ha az ember kézbe veszi az alkatrészeket, először is a minőségben mutatkozó különbséget észleli. Még a sokak által lebecsült Tourney görgői is üvegszál erősítéssel készülnek. A siklócsapágy acél perselyének felülete üvegkeményre edzett. A rögzítő csavar csak részben, a végén menetes. A névtelen görgő ellenben színtiszta műanyag, és megmunkálása sem a legtökéletesebb. (A működést ez bizonyára nem befolyásolja, a szememet azonban bántja.) A névtelen persely cinkkel bevont közönséges acél, a rögzítő csavar pedig végig menetes. Nem nagy dolog – a gyártó nem ügyelt a részletekre –, de kicsit lehangoló.
Végül úgy döntöttem, mégis felszerelem a névtelen görgőket. Jó minőségű, tömör zsírral megkentem a perselyeket és a csavarokat, feltöltöttem a porvédő tárcsák belsejét stb. Aztán irány a pálya!
Nagyjából egy hónapi használat után leszereltem a névtelen görgőket, letisztítottam, és megvizsgáltam őket. A fogak élét leforgácsolta a lánc, de egyébként, észrevehető mértékben, nem koptak meg. Élettartamuk, hacsak nem törnek el valami balesetben, nyilván több év, sok-sok kilométer. Víz, por stb. a csapágyakba nem tudott behatolni. A működésükkel (váltás stb.) nem volt semmi bajom, bár kissé lötyögősebbnek mutatkoztak az eredeti görgőknél.
Rendeltetésüknek megfelelnek, ledorongolnom őket nem lenne méltányos. Gazdaságos minőségűek – ez volt az egyetlen komolyabb kifogásom ellenük. Eltettem őket tartaléknak, a régi, kicsit kopott görgőket pedig vissza a bicajra.

Erre ajánlom

Szükségből, pótalkatrészként. Ha eleve ugyanilyen van a bicajon, akkor mindegy…
Igényesebb bicajosoknak nem való.

Ennyiért vettem
750 (párban)
Csatolt képek
noname váltógörgő  2012 egyéb cuccok
Görgőzés
noname váltógörgő  2012 egyéb cuccok
Vezetőgörgő (vázlat)
13 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zoli6 avatar
48 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Elég sokat kibírnak nálam ezek a váltógörgők

Karbantartás ügyileg csak a rá ragadt olaj+kosz maradványokat szedem le 

Olcsó

Hátrány

Kotyogós tud lenni, de olcsósága miatt lehet cserélni akár fél évente is!  De nálam azért legalább 1évet mindig kibírtak! 

Tapasztalat

Régi olcsó bicajaimba ilyenek voltak, és idő után mindig cseréltem, és így használható volt a bicaj, Jelenleg 1éve már nem kellett cseréljek, igaz nem is megyek olyan rengeteget vele már, nyáron másodlagos bicaj, télen elsődlegesként szerepel!  Szerintem 2évet simán ki fog bírni kopás ügyileg!  

Erre ajánlom

Városba ide-oda szaladgálós bicajok váltószerkezetébe!  Kíméletes bicajozáshoz! 

Ennyiért vettem
150Ft körül
Csatolt képek
noname váltógörgő egyéb cuccok
1éves fogazással
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Timer avatar
26 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Használható
  • Nagyon olcsó, ezért megéri
  • Inkább rövidebb távokra
  • Célnak abszolút megfelel
Hátrány
  • Nem túl jó minőség
  • Bármikor törhet
  • Kicsit "gagyi" műanyag
Tapasztalat

Ajánlom, mert működőképes és a célnak megfelel. Nem a legjobb minőség, cserébe olcsó.

Csatolt képek
noname váltógörgő  2013 egyéb cuccok
Szerinted hasznos?

Petiii avatar
106 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Nagyon olcsó

-csapágyazása egész jó, finoman fut

-Igénytelen, karbantartást nem igazán igényel, ha kéne is, akkor is nagyon egyszerű a karbantartása

Hátrány

-Könnyen reped, törik, de hát ennyi pénzért nem is vártam tőle többet, meg hát nem is kíméltem.

Csatolt képek
noname váltógörgő  2010 egyéb cuccok
Szerinted hasznos?

Vilmos23 avatar
376 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Sima csúszócsapágyas kivitel.

Olcsó ár nagyon olcsó 150Ft volt a 2 darab.

Karbantartást nem igényel.

A görgőfogak jó ki vannak alakítva szépen szalad rajta a lánc.

Árához képest a kopása meglepően jó.Akár 4000km-t is elszalad.

Szerelése nem bonyolult,pici időt igényel.

Hátrány

Hátránya? Ilyen olcsó pénzért most mit hánytorgassak rajta.

Tapasztalat

Éveket képes kihúzni illetve attól függ ki mennyit nyistöli.

Erre ajánlom

városi használat nem több

Ennyiért vettem
150
Csatolt képek
noname váltógörgő  2012 egyéb cuccok
Szerinted hasznos?

1-7 (7 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

műanyag


 
színválaszték:

fekete


 
további információk:
  • Normál méret
  • 10 fog
  • 40 mm átmérő

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
AEST CNC Aluminium váltógörgővel van valakinek tapasztalata?
3 válasz
utolsó: 2015. márc.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű noname váltógörgő termékkel kapcsolatban: