noname váltógörgő egyéb cuccok

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév: 2013 (frissítve: 2013.08.)
  • Listaár: 130 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK




XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Minősége elfogadható.
  • Olcsóbb, mint a váltóhoz való eredeti görgő.
  • A fém alkatrészeket cink bevonat védi a rozsda ellen.
Hátrány
  • Nincs 15 fogú változat.
  • A műanyagban nincs üvegszál erősítés.
  • Bizonyos típusú váltókhoz elvben kétféle (külön feszítő-, illetve vezetőgörgő) kellene, a kínálatban azonban csak egyféle görgő szerepel.
Tapasztalat

Névtelen váltógörgőből nem csupán 10 fogú kapható, hanem 13 fogú is. Az első a „normál” hátsó váltók tartozéka, a másodikat a MegaRange fogaskoszorúkhoz tervezett váltókhoz kínálják. Színválaszték elvben van (fekete és piros), a valóságban azonban csak gyászos színű korongokkal találkoztam. Általában párosával csomagolják őket; mindegyikhez adnak porvédő tárcsákat, perselyt, illetve rögzítő csavart.
A korongok anyaga poliamid. A kisebb, 10 fogú görgők tömörek, mindkét oldaluk enyhén domborított. A nagyobb, 13 fogú görgők könnyített kivitelben, öt küllővel készülnek. Egyik oldaluk lapos, a másik enyhén domború. A fém alkatrészek anyaga cinkkel bevont acél.
Shimano Tourney hátsó váltóm görgői két év használat után kissé megkoptak. Miért ne cserélném ki őket, gondoltam. Nem kerül sokba, s a szerelés sem embert próbáló feladat. Rögvest be is szereztem kettőt a 13 fogú pótgörgőből.
Korábban nem figyeltem ilyesmire, szerelés közben azonban kiderült, a feszítőgörgő nem ugyanaz, mint a vezetőgörgő. Előbbi mindkét oldalán domború, utóbbi egyik oldala – ez néz a fogaskoszorú felé – lapos. Nosza, elő a pótgörgőkkel: mindkettő sík-domború. Vagyis a névtelen termelő csak vezetőgörgőt gyárt. (A görgő nekiütközne a legnagyobb lánckeréknek, ezért kell az egyik oldalát kilapítani.) Nyilván nem jelent semmi hátrányt feszítőgörgőként is vezetőt használni, de mégis… A Shimano sem véletlenül gyárt kétfélét, gondoltam.
Abbahagytam a munkát, és elmentem egy szerelőműhelybe tanácsot kérni. Kiderült, ezen a téren (is) meglehetős összevisszaság uralkodik. Az Acera hátsó váltó görgői például egyformák, annak ellenére, hogy ez a szerkezet is rendelkezik MegaRange képességekkel. Az Acera görgők 13 fogúak, mindkét oldaluk lapított. Az Altus vezetőgörgője 13, feszítőgörgője 15 fogú. (Parasztvakítás – mondta a Mester. A görgők rögzítő csavarja is lehet különböző: jobbára M5-ös, de van M4-es is – tette még hozzá vidáman.) A többire nem is voltam kíváncsi…
Ha az ember kézbe veszi az alkatrészeket, először is a minőségben mutatkozó különbséget észleli. Még a sokak által lebecsült Tourney görgői is üvegszál erősítéssel készülnek. A siklócsapágy acél perselyének felülete üvegkeményre edzett. A rögzítő csavar csak részben, a végén menetes. A névtelen görgő ellenben színtiszta műanyag, és megmunkálása sem a legtökéletesebb. (A működést ez bizonyára nem befolyásolja, a szememet azonban bántja.) A névtelen persely cinkkel bevont közönséges acél, a rögzítő csavar pedig végig menetes. Nem nagy dolog – a gyártó nem ügyelt a részletekre –, de kicsit lehangoló.
Végül úgy döntöttem, mégis felszerelem a névtelen görgőket. Jó minőségű, tömör zsírral megkentem a perselyeket és a csavarokat, feltöltöttem a porvédő tárcsák belsejét stb. Aztán irány a pálya!
Nagyjából egy hónapi használat után leszereltem a névtelen görgőket, letisztítottam, és megvizsgáltam őket. A fogak élét leforgácsolta a lánc, de egyébként, észrevehető mértékben, nem koptak meg. Élettartamuk, hacsak nem törnek el valami balesetben, nyilván több év, sok-sok kilométer. Víz, por stb. a csapágyakba nem tudott behatolni. A működésükkel (váltás stb.) nem volt semmi bajom, bár kissé lötyögősebbnek mutatkoztak az eredeti görgőknél.
Rendeltetésüknek megfelelnek, ledorongolnom őket nem lenne méltányos. Gazdaságos minőségűek – ez volt az egyetlen komolyabb kifogásom ellenük. Eltettem őket tartaléknak, a régi, kicsit kopott görgőket pedig vissza a bicajra.

Erre ajánlom

Szükségből, pótalkatrészként. Ha eleve ugyanilyen van a bicajon, akkor mindegy…
Igényesebb bicajosoknak nem való.

Ennyiért vettem
750 (párban)
Csatolt képek
noname váltógörgő  2012 egyéb cuccok
Görgőzés
noname váltógörgő  2012 egyéb cuccok
Vezetőgörgő (vázlat)
13 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
anyag:

műanyag


 
színválaszték:

fekete


 
további információk:
  • Normál méret
  • 10 fog
  • 40 mm átmérő

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
AEST CNC Aluminium váltógörgővel van valakinek tapasztalata?
3 válasz
utolsó: 2015. márc.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű noname váltógörgő termékkel kapcsolatban: