Sram PowerLink 8s patentszem egyéb cuccok

14 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.05.)
  • Listaár: 290 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK




XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Egyszerű szerkezet: kevés hibalehetőség. Krómozott a felülete: nem csupán szép, rozsdamentes, de még felismerni is könnyebb a láncszemek között (hacsak a láncunk eleve nem egy fényesebb fajtából való).

Hátrány

Nem minden lánccal csereszabatos a Sram PowerLink 8s patentszem. Ezen kívül? Nehezen tudnám szavakba önteni: semmi baj vele, mégis gyanakszom rá.

Tapasztalat

Összerakása, szétszedése nem ördöngösség, de szükség van kesztyűre vagy egyéb védőeszközre. Markolászni kell jócskán a láncot, mire fel-, illetve leszerelhető. Szerszámra elvben nincs szükség, erőt nem kell kifejteni, de nem árt, ha kéznél van egy kisebb fogó vagy csavarhúzó.

A dolgok természetéből következik, hogy icipicit jobban kiáll, mint a lánc szemei. Nagy ritkán finoman súrolja az első váltó láncterelő lemezeit, és váltás közben ugyanezt teszi a fogaskoszorú lánckerekeivel is. Mivel ez más hangot ad, mint a lánc egyébként, mindegyre azt fülelem, fürkészem, nem hagy-e cserben. Mondanom sem kell: kárt, zavart eddig még nem okozott. Úgy látszik én vagyok túlságosan gyanakvó.

Sram PC-10 lánccal használom, mondhatnám családi környezetben, ennek ellenére oldalirányban egy picit laza: érezhetően jobban mozog, mint egy rendes láncszem. Egyébként nincs baj vele, semmi jelét nem adta eddig, hogy szét akarna nyílni, és a váltást sem befolyásolja.

 

Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2011-07-31, 13:40)

Ismerősöm kérdezte, miért nem alkalmas ez a patentszem „bármilyen” lánchoz. Tapasztalta maga is, hogy nem jó „akármihez”, de mi ennek az oka? Eddig én sem tudtam teljes bizonyossággal, így hát utánajártam.

A nyolc fokozatú fogaskoszorúkhoz ajánlott láncok esetében a csapok szélessége általában 7,1 mm. Mindazonáltal sokszor még ugyanaz a gyártó sem ragaszkodik ehhez a mérethez. Így aztán lehet a csapok szélessége 6,9 mm (pl. Sram PC–10), 7,1 mm (pl. Sram PC–830, KMC Z–82, Sunrace CN–M84), 7,2 mm (pl. Connex 800, KMC X8 99), 7,3 mm (pl. KMC Z–50, Sunrace CN–M54). A gyakorlatban nem számít egy-két tized milliméter, így aztán ezek a láncok gond nélkül használhatók a hatos, hetes és nyolcas rendszerekhez is. Nem úgy a Sram szóban forgó patentszeme. Mivel ennek csapszélessége 7,1 mm, csupán az ugyanilyen széles (vagy keskenyebb) csapokkal szerelt láncokhoz jó. Sram PC–10-es láncomhoz megfelelő volt, bár picit lötyögött oldalirányban, az új Wippermann lánchoz ellenben nem tudom használni – hiába minden ügyeskedés –, mert annak csapszélessége 7,2 mm.

Szerkesztés vége

Erre ajánlom

Elvben 8 sebességes láncokhoz való, és nem is mindegyikhez, a gyakorlatban azonban ezt kínálják majdnem minden 6/7/8 sebességű lánchoz. Ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, kérjük hozzáértő tanácsát, mert hiába jó és népszerű, bizony nem minden lánchoz alkalmazható.

Ennyiért vettem
300
Csatolt képek
Sram PowerLink 8s patentszem  2010 egyéb cuccok
Az Öreg Szem
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
további információk:

Minden lánc csak olyan erős, mint a leggyengébb láncszem - általában ez az összeillesztési pont. Ezzel ellentétben a SRAM PowerLink patentszem olyan erős, mint a lánc többi erős szeme. A rendszer annyiszor nyitható és zárható amennyiszer csak akarjuk, mindezt szerszám nélkül.


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram PowerLink 8s patentszem termékkel kapcsolatban: