Sram PowerLink 8s patentszem egyéb cuccok

14 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.05.)
  • Listaár: 290 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK



1-14 (14 vélemény)
Rendezés

Lecso11 avatar
53 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Gyorsan és könnyen leszerelhető, és még ennél gyorsabban felszerelhető, Sramhez méltó anyagminőség és kivitelezés. Nem volt drága, és hihetetlen jó darab.

Hátrány

Nincs

Tapasztalat

Leszedés előtt érdemes megtisztítani, úgy könnyeben lejön.

Erre ajánlom

Bárhova, ahova gyorsan szerelhető lánc kell

Ennyiért vettem
400
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dhbence avatar
14 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

SRAM, ez talán a legnagyobb pozitívum, amivel kezdhetek!
Az ebike.hu-tól rendeltem, minden rendben volt szokás szerint!
Pofás csomagolás, ami a versenyre vitel szempontjából fontos.
Tökéletes anyagminőség, könnyű ki- és becsatolás, ellenben erős és magától nem csatolódik ki, nem kopik, nem recseg, és nem törik el!

Hátrány

Lehetne arany színű a megtalálás megkönnyebbítése végett!

Ennyiért vettem
300
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

CashGetLow avatar
69 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyűvé válik a lánc leszerelése, bár először kicsit nehézkes volt, de az ember hamar rájön miként a legkönnyebb. Hasznos kis láncszem, úgy érzem jó választás volt! KMC lánccal tökéletesen együttműködik, bár nekem egy kicsit lazábbnak érződik, mint a többi láncszem, de nem hinném, hogy bármi gond lenne ebből a későbbiek során. 

Hátrány
  • Leszerelés előtt érdemes a láncszemet megtiszítani (én WD40-nel szoktam), mivel piszkosan kicsit nehezebb. 
  • A láncom bárna, ez pedig ezüst, de talán az még nem fenyeget, hogy a láncomat lopnák le a kerékpárról. :D
Tapasztalat

Óvakodtam régebben a patentszemektől, azonban már kezdtem megunni a lánc kerékpáron való tiszítását, így gondoltam veszek egyet. KMC láncom van, így KMC MissingLink patentszemet szándékoztam venni, azonban sajnos csak SRAM-ot találtam, de az eladó meggyőzött, hogy ez is jó lesz. 350 Ft relatív drága szerintem egy láncszemért, viszont amennyi munkát és energiát nyer ezáltal az ember az számomra megfizethetlen.

Erre ajánlom

Szerszámnélküli láncbontásra láncbontó használata helyett. 

Ennyiért vettem
350 Ft
Csatolt képek
Sram PowerLink 8s patentszem  2013 egyéb cuccok
Sram PowerLink 8s patentszem  2013 egyéb cuccok
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mbarnabas5252 avatar
29 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó és hasznos a PowerLink 8s patentszem. 

Felrakva láncra szépen tart, nagyon jó kialakítása van. 

Könnyen "működik".

Hátrány

.

Tapasztalat

Előttem véleményezők szépen öszefoglalták már a lényeget. 

- Én azért használom mert sokszor takarítgatom a láncot és szeretem leszedni a láncot a tökéletesebb tisztíthatóság érdekében.

- Könnyen fel és le lehet szedni, - más márkájú láncon is. Amikor már koszos a lánc akkor néha-néha nehezen tudom szétszedni, de olyankor kicsit megtisztítom a láncszemet kis benzinnel, vagy mással aztán egyszerű de határozott mozdulattal le lehet kapni. Jól bírja a terhelést, az új bringámhoz nemrég vetem második láncot, második Sram PowerLink petantszemmel, de ezidáig nem volt sem szétesés sem szakadás. 

Erre ajánlom

Mindenkinek aki szereti a patentszemet.

Ennyiért vettem
láncokhoz kaptam
Csatolt képek
Sram PowerLink 8s patentszem  2012 egyéb cuccok
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bence321 avatar
54 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Olcsó
- Könnyen felhelyezhető, nem úgy, mint a Shimano "csodás" patentszeme
- Leszerelni könnyű, bár sokan problémáznak vele: kicsit össze kell nyomni a szemet, könnyen szétjön: http://www.youtube.com/watch?v=1GnlOS5Bgn0&feature=relmfu
Esetleg ha nagyon össze van rohadva, egy fogóval érdemes összenyomni

Hátrány

- Nem kompatibilis a Shimano 8-as láncaivval - pedig mennyivel jobb, mint a shimano szem :)

Tapasztalat

Sokkal jobb ez a 8s patentszem mint a Shimano megoldása, ráadásul azt sikerült is elszakítanom egyszer(parából vettem egy pót darabot, jóljött), így ebből is érdemes kettőt venni, jobb a biztonság, de ne kelljen használni :) Ajánlom mindenkinek, nagyon megkönnyíti a szerelést, tisztítást.

Erre ajánlom

Mindenkinek mindenre

Ennyiért vettem
230
Csatolt képek
Sram PowerLink 8s patentszem  2011 egyéb cuccok
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

arw avatar
46 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyen és gyorsan oldható a lánc majd tisztítás után vissza ugyanez.

Hátrány

Sajnos HG70-el nem megy össze ez a Sram patentszem, nekem nem sikerült, így most polcon van.

Tapasztalat

Lásd hátrány.

Erre ajánlom

Láncot könnyen gyorsan oldani, majd összekötni erősen.

Ennyiért vettem
200Ft
Csatolt képek
Sram PowerLink 8s patentszem  2012 egyéb cuccok
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Nemfoglalt avatar
72 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Egyszerű és erős, a láncot könnyen bonthatóvá teszi.

Ha szakadna a lánc, arra is tökéletes orvosság ez a Sram cucc.

Hátrány

Még csak 2 alkalommal bontottam meg általa a láncot, eddig teljesen jó, erős, stabil kapcsolatot biztosít.

Tapasztalat

Sram láncon használom, adták hozzá grátiszba, tökéletesen működik, teszi a dolgát.

Egyéb lánccal nem próbáltam.

Erre ajánlom

Ha időnként megbontod a láncot és nem akarsz láncbontóval szívni, illetve szakadás esetére mentőmellénynek.

Ennyiért vettem
Sram PC-830 -hoz adták
Csatolt képek
Sram PowerLink 8s patentszem  2011 egyéb cuccok
Tisztítás előtt :)
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Egyszerű szerkezet: kevés hibalehetőség. Krómozott a felülete: nem csupán szép, rozsdamentes, de még felismerni is könnyebb a láncszemek között (hacsak a láncunk eleve nem egy fényesebb fajtából való).

Hátrány

Nem minden lánccal csereszabatos a Sram PowerLink 8s patentszem. Ezen kívül? Nehezen tudnám szavakba önteni: semmi baj vele, mégis gyanakszom rá.

Tapasztalat

Összerakása, szétszedése nem ördöngösség, de szükség van kesztyűre vagy egyéb védőeszközre. Markolászni kell jócskán a láncot, mire fel-, illetve leszerelhető. Szerszámra elvben nincs szükség, erőt nem kell kifejteni, de nem árt, ha kéznél van egy kisebb fogó vagy csavarhúzó.

A dolgok természetéből következik, hogy icipicit jobban kiáll, mint a lánc szemei. Nagy ritkán finoman súrolja az első váltó láncterelő lemezeit, és váltás közben ugyanezt teszi a fogaskoszorú lánckerekeivel is. Mivel ez más hangot ad, mint a lánc egyébként, mindegyre azt fülelem, fürkészem, nem hagy-e cserben. Mondanom sem kell: kárt, zavart eddig még nem okozott. Úgy látszik én vagyok túlságosan gyanakvó.

Sram PC-10 lánccal használom, mondhatnám családi környezetben, ennek ellenére oldalirányban egy picit laza: érezhetően jobban mozog, mint egy rendes láncszem. Egyébként nincs baj vele, semmi jelét nem adta eddig, hogy szét akarna nyílni, és a váltást sem befolyásolja.

 

Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2011-07-31, 13:40)

Ismerősöm kérdezte, miért nem alkalmas ez a patentszem „bármilyen” lánchoz. Tapasztalta maga is, hogy nem jó „akármihez”, de mi ennek az oka? Eddig én sem tudtam teljes bizonyossággal, így hát utánajártam.

A nyolc fokozatú fogaskoszorúkhoz ajánlott láncok esetében a csapok szélessége általában 7,1 mm. Mindazonáltal sokszor még ugyanaz a gyártó sem ragaszkodik ehhez a mérethez. Így aztán lehet a csapok szélessége 6,9 mm (pl. Sram PC–10), 7,1 mm (pl. Sram PC–830, KMC Z–82, Sunrace CN–M84), 7,2 mm (pl. Connex 800, KMC X8 99), 7,3 mm (pl. KMC Z–50, Sunrace CN–M54). A gyakorlatban nem számít egy-két tized milliméter, így aztán ezek a láncok gond nélkül használhatók a hatos, hetes és nyolcas rendszerekhez is. Nem úgy a Sram szóban forgó patentszeme. Mivel ennek csapszélessége 7,1 mm, csupán az ugyanilyen széles (vagy keskenyebb) csapokkal szerelt láncokhoz jó. Sram PC–10-es láncomhoz megfelelő volt, bár picit lötyögött oldalirányban, az új Wippermann lánchoz ellenben nem tudom használni – hiába minden ügyeskedés –, mert annak csapszélessége 7,2 mm.

Szerkesztés vége

Erre ajánlom

Elvben 8 sebességes láncokhoz való, és nem is mindegyikhez, a gyakorlatban azonban ezt kínálják majdnem minden 6/7/8 sebességű lánchoz. Ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, kérjük hozzáértő tanácsát, mert hiába jó és népszerű, bizony nem minden lánchoz alkalmazható.

Ennyiért vettem
300
Csatolt képek
Sram PowerLink 8s patentszem  2010 egyéb cuccok
Az Öreg Szem
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

lgabster avatar
25 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

praktikus
erős
tartós
szerszám nélkül szerelhető
könnyen bontható
a PowerLink 8s patentszem a legjobb megoldás láncszakadás ellen

 

Hátrány

shimano láncon keresni kell, hogy hol bujkál (:

Tapasztalat

Nekem a 9es rendszerhez való típus van és full shimano XT szetten használom, eddig panasz nélkül. Egy dzsuvásabb menet után általában alaposan letakarítom a mozgó alkatrészeket, ilyenkor jól jön, hogy pár pillanat alatt le tudom kapni a láncot, aztán vissza...

Erre ajánlom

akik nem akarnak láncbontóval bajlódni sokat

Ennyiért vettem
200
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mosfet avatar
153 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Többféle (márka) lánchoz használható 6/7/8-as rendszerek esetén
  • Egyszerűen bontható és pattintható össze
  • Pontos illesztéssel szerelt, tökéletesen fut.
  • Olcsó, ugyanakkor tartós, hosszúéletű darab
  • Eltérő színe miatt hamar megtalálható a láncban 

 

Hátrány

Új korában a kötés szoros - maga a szem nem szorul, szépen fordul el - de bontása nehézkes lehet puszta kézzel. (eszközhasználat, úgy mint pl. fogó, csavarhúzó elkélhet)

Hosszas használat után, ellenben (ha sokszor bontottuk a láncot) könnyen széthúzható - azaz éppen a ló túloldalára esés esete forog fenn; de még így is biztonságossan használható.

 

 

Tapasztalat

Sram és KMC láncokon használtam (Sram, Shimano sorokon, Truvativ hajtáson) tökéletesen működött mindkét gyártmányon. A láncban sohsem ez volt a gyenge láncszem, törni, szakadni nem volt szokása. Városi/túra gépben ugyan úgy helytállt mint a CC gépben. Anagyobb megterheléseket is jól viseli (mászás, kiállás). Versenykörülmények között sem okozott semmi problémát.

Mint említettem, új darabok esetén a patent szemek széthúzása nem mindig egyszerű, kis bekopás jót tesz neki. Ám az idő múlásával (ha túl sokszor bontogatjuk a szemeket) kilazúlhat, a szűkítés a szemekben. Előfordulhat, hogy lötyögős lesz a szem, de még így is használható. 

(Nálam már kb 4000km-et futott darab van ami már nagyon könnyen szétcsúszik, de az X7-es sram váltó jó feszítése miatt még csak véletlen sem tud széthullani.)

Kb. 2000km után és 5-6 bontás után már érezhetőek a fent említett hátrányok. Mivel olcsó darab - s láncot is illik 1500-2500km után cserélni (az összekopás miatt ezzel együtt a sort is)- ez az élettartam csökkenés abszolút elviselhető. 

 

Egy pót darab mindig van nálam, így ha szakad a lánc könyen orvosolható a probléma.

Erre ajánlom

Minden 6/7/8-as láncot használóknak, akik rendszeresen és komolyabban használják a vasderest. 

Ennyiért vettem
200
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

seralaszlo avatar
82 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- nagyon jó árban van 

- könnyű váltás vele

- nem nyúlik 

- egyszerű szétszedni a láncot 

- nagyon megbízható 

- halk 

Hátrány

- nem nagyon tudnák hátrányt mondani, ha teheted akkor vegyél magadnak egyet sokáig fog  tartani 

Csatolt képek
Sram PowerLink 8s patentszem  2010 egyéb cuccok
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

radnaib avatar
64 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

nagoyn olcso

megbizhato nekem még nem szakadt el

létezik 8-as és 9 es kivitel is

sok helyen kaphato

kis helyen elfér (nállam mindig van egy tartalékban) 

szerszám nélkul szerelhető

Hátrány

nem tapasztaltam még

Csatolt képek
Sram PowerLink 8s patentszem  2009 egyéb cuccok
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

david0202 avatar
46 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

olcsó

könnyen összerakható és szétszedhető

nem szakad 

nem rozsdásodik

a lánc tulajdonságai sem változnak tőle

szinte minden biciklis boltban kapható

többet nem nagyon tudok róla írni

Hátrány

nem tapasztaltam

Ennyiért vettem
20-30
Csatolt képek
Sram PowerLink 8s patentszem  2010 egyéb cuccok
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nsblackmarket avatar
237 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- nagyon olcsó

- ár / érték aránya kiváló

- csöndes, és magabiztosan végzi a dolgát

- ha kell könnyen szét és össze szerelhető...

Hátrány

- SHIMANO hg-70 hez nekem nem rakható fel

- más hátránya nincs neki...

Csatolt képek
Sram PowerLink 8s patentszem egyéb cuccok
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-14 (14 vélemény)
Rendezés
 
további információk:

Minden lánc csak olyan erős, mint a leggyengébb láncszem - általában ez az összeillesztési pont. Ezzel ellentétben a SRAM PowerLink patentszem olyan erős, mint a lánc többi erős szeme. A rendszer annyiszor nyitható és zárható amennyiszer csak akarjuk, mindezt szerszám nélkül.


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram PowerLink 8s patentszem termékkel kapcsolatban: