Sram PowerLink 8s patentszem egyéb cuccok

14 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.05.)
  • Listaár: 290 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK




mosfet avatar
153 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Többféle (márka) lánchoz használható 6/7/8-as rendszerek esetén
  • Egyszerűen bontható és pattintható össze
  • Pontos illesztéssel szerelt, tökéletesen fut.
  • Olcsó, ugyanakkor tartós, hosszúéletű darab
  • Eltérő színe miatt hamar megtalálható a láncban 

 

Hátrány

Új korában a kötés szoros - maga a szem nem szorul, szépen fordul el - de bontása nehézkes lehet puszta kézzel. (eszközhasználat, úgy mint pl. fogó, csavarhúzó elkélhet)

Hosszas használat után, ellenben (ha sokszor bontottuk a láncot) könnyen széthúzható - azaz éppen a ló túloldalára esés esete forog fenn; de még így is biztonságossan használható.

 

 

Tapasztalat

Sram és KMC láncokon használtam (Sram, Shimano sorokon, Truvativ hajtáson) tökéletesen működött mindkét gyártmányon. A láncban sohsem ez volt a gyenge láncszem, törni, szakadni nem volt szokása. Városi/túra gépben ugyan úgy helytállt mint a CC gépben. Anagyobb megterheléseket is jól viseli (mászás, kiállás). Versenykörülmények között sem okozott semmi problémát.

Mint említettem, új darabok esetén a patent szemek széthúzása nem mindig egyszerű, kis bekopás jót tesz neki. Ám az idő múlásával (ha túl sokszor bontogatjuk a szemeket) kilazúlhat, a szűkítés a szemekben. Előfordulhat, hogy lötyögős lesz a szem, de még így is használható. 

(Nálam már kb 4000km-et futott darab van ami már nagyon könnyen szétcsúszik, de az X7-es sram váltó jó feszítése miatt még csak véletlen sem tud széthullani.)

Kb. 2000km után és 5-6 bontás után már érezhetőek a fent említett hátrányok. Mivel olcsó darab - s láncot is illik 1500-2500km után cserélni (az összekopás miatt ezzel együtt a sort is)- ez az élettartam csökkenés abszolút elviselhető. 

 

Egy pót darab mindig van nálam, így ha szakad a lánc könyen orvosolható a probléma.

Erre ajánlom

Minden 6/7/8-as láncot használóknak, akik rendszeresen és komolyabban használják a vasderest. 

Ennyiért vettem
200
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
további információk:

Minden lánc csak olyan erős, mint a leggyengébb láncszem - általában ez az összeillesztési pont. Ezzel ellentétben a SRAM PowerLink patentszem olyan erős, mint a lánc többi erős szeme. A rendszer annyiszor nyitható és zárható amennyiszer csak akarjuk, mindezt szerszám nélkül.


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram PowerLink 8s patentszem termékkel kapcsolatban: