- Többféle (márka) lánchoz használható 6/7/8-as rendszerek esetén
- Egyszerűen bontható és pattintható össze
- Pontos illesztéssel szerelt, tökéletesen fut.
- Olcsó, ugyanakkor tartós, hosszúéletű darab
- Eltérő színe miatt hamar megtalálható a láncban
Új korában a kötés szoros - maga a szem nem szorul, szépen fordul el - de bontása nehézkes lehet puszta kézzel. (eszközhasználat, úgy mint pl. fogó, csavarhúzó elkélhet)
Hosszas használat után, ellenben (ha sokszor bontottuk a láncot) könnyen széthúzható - azaz éppen a ló túloldalára esés esete forog fenn; de még így is biztonságossan használható.
Sram és KMC láncokon használtam (Sram, Shimano sorokon, Truvativ hajtáson) tökéletesen működött mindkét gyártmányon. A láncban sohsem ez volt a gyenge láncszem, törni, szakadni nem volt szokása. Városi/túra gépben ugyan úgy helytállt mint a CC gépben. Anagyobb megterheléseket is jól viseli (mászás, kiállás). Versenykörülmények között sem okozott semmi problémát.
Mint említettem, új darabok esetén a patent szemek széthúzása nem mindig egyszerű, kis bekopás jót tesz neki. Ám az idő múlásával (ha túl sokszor bontogatjuk a szemeket) kilazúlhat, a szűkítés a szemekben. Előfordulhat, hogy lötyögős lesz a szem, de még így is használható.
(Nálam már kb 4000km-et futott darab van ami már nagyon könnyen szétcsúszik, de az X7-es sram váltó jó feszítése miatt még csak véletlen sem tud széthullani.)
Kb. 2000km után és 5-6 bontás után már érezhetőek a fent említett hátrányok. Mivel olcsó darab - s láncot is illik 1500-2500km után cserélni (az összekopás miatt ezzel együtt a sort is)- ez az élettartam csökkenés abszolút elviselhető.
Egy pót darab mindig van nálam, így ha szakad a lánc könyen orvosolható a probléma.
Minden 6/7/8-as láncot használóknak, akik rendszeresen és komolyabban használják a vasderest.