A csillapítása egyszerűen nagyszerű, az elejétől a végéig tökéletesen kontrollált. Erős fékezéskor nem esik be és meredek lejtőzések alkalmával se kell félni, hogy elvész a rugóút. Az egyik legjobb amivel valaha találkoztam.
Tág határok között, aprólékosan állítható csillapítás. Alacsony/gyors kompresszió és alacsony sebességű visszaút állítási lehetőség.
A csillapításán kívül még a merevségével varázsolt el, pehely súlya ellenére sziklaszilárd.
Rugóútja könnyen állítható adapterekkel 140 és 180mm között, ami végett gyakorlatilag bármilyen montiba beépíthető, ahogy azt én is megtettem.
Attól, hogy Fox és aranyáron adják még mindig szenved a levegős villák/tagok legnagyobb fogyatékosságától, egyáltalán nem mozog simán és az apró ütésekre se igazán érzékeny a szükségszerű extra tömítések miatt.
A tengely rögzítése nem éppen egy felhasználóbarát megoldás, igencsak pepecselős művelet ki és beszerelni a kereket, persze értem miért van erre szükség, de a többiek meg tudták oldani egyszerű gyors záras megoldással is.
Az árcéduláján kívül nem képes igazán kilógni a tömegből...
Szerintem nem ér fel ahhoz a szinthez amit a Fox körüli imádat sejtetni enged, egy Lyrik egyáltalán nem rosszabb és akkor még ott vannak a többiek is.
Komplikáltabb és költségesebb a szervizelése, mint egy Rock Shox villának.
Frissítés1: Időközben kiderült a fentebb felvázolt problémát egy soha el nem ismert tervezési/gyártási hiba okozza ami, amit végül a 2018-as modellekben orvosoltak az "EVOL" megoldással, lényegében megnövelték a negatív légkamra térfogatát... Szóval az újabb modellek már olyanok amilyennek egy Fox villának lennie kell...
Bármilyen felhasználásra, elég szívós a Dh-hez és elég könnyű az All Mountain kategóriához.