szuper mozgás és csillapítás
air shafttal állítható rugóút 100-180 mm, így vázváltásnál tovább lehet vinni a villát
masszív
magas újkori ár
masszívitásából adódóan nem feltétlen diétás példány
Talán jó helyen járok. A teleszkóp pontos megnevezése: 2020 Performance Series 36 Float 29 140.
A teleszkópot használtan vettem. Először egy agresszívebb HT bringába szerettem volna beépíteni, de találtam a piacon egy elfogadható árú Stumpjumpert, így benne szolgál. Kezdőként/gyerekként csak fantáziálgat az ember Fox telókról. Sok jó hír terjed róluk, híresek, finoman mozognak, remekül csillapítanak stb. Sok montis álma. Vásárlás előtt kicsit körbenéztem a Fox palettáján. A Performance széria (GRIP) a Fox belépő kategóriája. A lelkes amatőrök 90%-ának megfelel ez a technológia. 34 vs 36 mm átmérő: annyi információt sikerült összeszednem, hogy a 36 durvább terepre/ igénybevételre van tervezve. Kezdő jumperként én igényt tartottam erre a "jobban megbocsátó" tulajdonságára.
Menettapasztalatok: Már az első próbánál feltűnt, hogy ez valami teljesen más és új. Össze sem tudom hasonlítani az eddigi XC villáimmal. Azok darabosak, jobban teljesítményorientáltak, nem pedig “fun-orientáltak”. A megnövekedett rugóút is könnyen észrevehető. A teleszkópot egyszerű beállítani és 1-2 tekerés alatt ki lehet tapasztalni a megfelelő levegőnyomást/visszaútcsillapítás klikkeket. Emelkedőn/síkon igény szerint át lehet állítani a jobb szárán trail/uphill (lockout-szerű) üzemmódra.
A teleszkópot én 15-18% sagra szoktam beállítani. Az elején rendkívül puha, a végén pedig kellően progresszív. Egy csőrösnél sikerült csak teljes mértékben kihasználni a 140 mm-t. Hogy legyen plusz tartalék a bringában, vettem hozzá egy 150 mm-es air shaftot, amit a következő szerviz alkalmával be szeretnék építeni. Nem árt felcsavarozni rá egy sárvédőt, hogy a becsúszók ne direktbe kapják az áldást.
Egyedüli hátrányként az extra súly és magasabb kormánypozíció említhető meg. Ez utóbbi a váz geometriájától is függ. Az újkori drága elég megfizethetetlen, de használt piacon lehet jó állapotban lévő példányokat találni.
Durva terepre, ahol első ránézésre nem szívesen megy le az ember, de ez a teló le fogja hozni a ridert egy darabban. Sziklakertek, ugratók, bikeparkok, épített trailek... bárhol megállja a helyét.