Manitou R7 Super első teleszkóp

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2009 (frissítve: 2011.09.)
  • Listaár: 102.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

dr.anonimus avatar
296 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  • Hideg nem zavarja
  • Vajpuha mozgása van, ennél jobbat nem hiszem hogy szeretnék, mert nem is hiszem, hogy ebben az árkategóriában van.
  • Az útja hivatalosan 80mm, amihez 100,5mm becsúszószárhossz párosul, így kimozogja mind a 80-at.
  • A 160-as tárcsa nem hatja meg, de szerintem ennél följebb már kolbászol.
  • Levegőt eddig egyszer fújattam bele, azóta is azzal működikNegyedévente pumpálni kell, szerintem túlélhető.
  • Az absolute rendszer nagyon tetszik, simán be lehet lőni a terepviszonyokhoz.
  • A visszaút nagyon brutálisan be tudja lassítani a villát.
  • Nagyon könnyű ha hozzá vesszük az árát, szerintem a lejobb ár/tömeg arányt kapjuka hazai piacon.
  • A becsúszók széttartása 0,2mm (0,5mm alatt már nagyon jónak számít)
  • Super, azaz ebbe már az Absolute rendszer került nem TPC
  • A tipikus Manitou betegség nem jelentkezett, azaz nem ereszt a csillapítás oldalon a láb alján.
Hátrány
  • A visszaút tekerentyűje nagyon szorul. Ritka szar minőségű matricák.
  • Gyárilag szánalmasnál is rosszabb kenés, az 52g-os tömegnövekedésen látszik a legjobban, a régi kenőanyag mennyisége is elég gyász volt, a lábakban alig volt olaj, a légkamrában konkrétan semmi (ebből lehetett következtetni miért is kellett pumpáni 3 havonta).
  • Nehéz pótalkatrészt esetemben szimmeringeket szerezni.
  • Szoros tömítések agyonvágják a finom megindulást, ezért leginkább a csillapítás alján levő baziszoros műanyag vacak a felelős, a másik ludas meg a légkamra tömítése.
  • A festése nem valami tartós.
  • Lehelletnyit kotyog, már érik egy csúszóperselycsere is.
Tapasztalat

Ez az első Manitou telóm, azóta is szeretem a mozgása nagyon jó, de nem a legjobb. A következő szétszedésnél szerintem rászánom az időt és kicserélem az összes tömítést kissebb átfedésűre, ezzel feljavítva a megindulást. Az enyém valójeban egy Super OEM modell mert fekete a válla, a bolti modellek mint matt ezüst színűek.

Erre ajánlom

XC verseny, túrázni, de szigorúan kis tömegűeknek akinek elég a V-fék vagy a 160as tárcsa.

Ennyiért vettem
49000
Mért tömeg
1548 g
Csatolt képek
Manitou R7 Super  2009 első teleszkóp
Manitou R7 Super  2009 első teleszkóp
Frissen újrakenés után
Manitou R7 Super  2009 első teleszkóp
25 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mtbendeguz avatar
11 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Megfelelő nyomáson nagyon jól csillapítja a rezgéseket, gödröket, mozgása vajpuha.
  • A becsúszó nem kopik.
  • Nagyszervíz évente egyszer, levegőt tenni bele kb. hetente szükséges.
  • A beálító csavarok jó minőségűek, alumíniumból készültek.
Hátrány
  • Kb. 80-90mm-t mozog ki a 100-ból ez a Manitou első teleszkóp.
  • A szilvásváradi sarat nem nagyon szereti.
Erre ajánlom

XC, Maraton

Ennyiért vettem
Bringában volt.
Csatolt képek
Manitou R7 Super  2010 első teleszkóp
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tubakka avatar
23 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • "TPC" Twin Piston Chamber

 A Manitou álltal kifejlesztett eredeti, alacsony nyomású, nagy olajtérfogatú csillapítási rendszer. 2 különböző csillapítófej egymástól függetlenül végzi a befelé- és kifelé csillapítást és mind2 külön állítható! 

(Egyetlen más csillapító rendszerrel nem nyertek több Világkupát!!!) 

  • "ABS+" Absolute Platform Damping 

A Manitou nevéhez méltóan új rendszerre, mely a teljesen zárttól a teljesen nyitott állásig, 5lépésben állítható! A köztes 3Platform állás lözül az első a korábbi "SPV" (Stable Platform Valve)-nek felel meg, a második "SPV" SnapValve-nak felel meg. (Az SPV jelentése, -belső nyomás szabályzásával feszesebb rugózás!) Az utolsó állás a Lockout.

Működtethető kiegészítőként megvásárólható "RCT" (Remote Control Trigger) kormányról vezérelhető adapterrel is. Bár ha kormányról vezéreljük a lock ki-be kapcsolását elvezítjűk a több lépcsös nyitást-zárást!

  • "TS Air" Travel Stabilization 

Sok rendszerben a rugóút növekszik vagy csökken, ha a levegőnyomást változtatjuk. A TS Air kiküszöböli ezt a hatást és így lehetővé teszi, hogy a kerékpár geometriája ne változzon kölönböző beállítások mellett. 

  • "MARS Air" Manitou Air Response System 

Egy jól bevált hibrid rugó/levegő rugózási rendszer. Hihetetlen érzékeny és aktív érzést nyújt a rugóút teljes hosszán. Kisebb súlyú emberek számára (föleg) fontos a jól megválasztott negatív rugó keménysége! 

  • "Open Bath- és Semi-Bath" kenés "Evil Genius" szimeringekkel 

A magas minöségű Evil Genius tömítéseket eredetileg motocross felhasználásra lettek tervezve. Az olyan fejlett csillapítási rendszerek, mint a TPC+ és Intrinsic bevezetésével a Manitou technologiai elötérbe helyezte a fél-nyílt fürdös kenést (ebben a csillapítást is érthetjük egyben). Az egész így kialakított rendszer jóval kevesebb gondozást igényel, nagyobb megbizhatóságot eredményez, kisseb súrlódást -ez álltal jelentösen hosszabb élettartalmat- és eredményesebb kenésre szánt olajat tart belül!

  • 7050 Butted Aluminium 30mm becsúszószár és villanyak, 
  • "Hollow Crown" kovácsolt üreges villaváll, 
  • Post Mount féktárcsatest felfogatás és jelen esetemben "V" fék tartó konzolok, 
  • 9mm tengely rögzítő, 
  • 100mm rugóútas verzióban van nekem de kapni 80mm is,
  • "MILO" (Manitou integrated Lockout with remote control) kompatibilis, fentebb írtam hátrányát!
  • 2színben kapható; -"Gloss White" (fehér) és "Gloss Black" (fekete), nekem fekete van, és 26" kerékméretben! 
  • 1548g súlyú :D
Hátrány

Egyenlőre nem vettem észre, hogy lenne nekije! ;)

Bár hátrány vagy nem, -bár a versenyzőknek sokat számít az az egy-két másodperc is amit veszíthetnek eme szerkezet használata nélkül azzal, hogy legörnyedve tekergetika tekerentyüt!- a kormányról vezérléssel -mint fentebb is írtam- elvezítjűk a több lépcsöben állítható kompreszíót!

De bármi is lesz kiegészítem a véleményemet minden egyéb tapasztalattal hosszabb intervalumú használat után! 

Szerkesztés; -Tegnap délutáni (meg furcsa volt mióta benne az R7) tekerésemkor vettem észre 1igen érdekes dolgot amit eddig nem is gondoltam, hogy a villa végett lehet! lasali kerékpáros barátunk hozzászólása ébresztett rá erre a kis aprócska de boszantó hibára! 

Mivel még "V" féket használok (még egyenlőre) az eddigi kis nyomás a fékkara elég volt a brutális erejű fékhatáshoz, ami anyiban váltózott, hogy most erőteljesebben kell rányomnom a fékkara ugyan azért a fék hatásért! Széjelebb feszíti a villa szárakat (valószínűleg a hátúl elhejezett fékhíd végett) ezért kell a nyagyobb erőkifejtés! Orvosollyuk egyenlőre 1 számomra nem tetszetős kiegészítőre; -Fékmerevítőt teszek fel míg nem lesz tárcsafékem!

Köszönöm "LASALI"-nak még egyszer a segítségért (lehet, hogy nem is tudta, hogy nekem ezzel segített)!!! :)

Tapasztalat

Nagyon szépen felületkezelt (bár azért kicsit látszik, hogy az ennyim használt de egyáltalán nem vészes), az üreges kovácsolt vállrész is, ami még bizalom gerjesztőbb, hogy nagyobb felületen körbeveszi a becsúszókat (kisebb az esély arra, hogy kiforduljanak, így jobb esetben csak törhet). Kellőképpen dícséretes a vastag komoly terhelésnek kitett alsó rész (bár vastagabnak nézet ki az SR XCM-em). Hátul lévő hálós szerkezetű fékhíd régi védjegye a Manitou villáknak, ami megfelelő merevséget biztosít. (legalább is reméljük, bár csak másoknak a bringályán láttam eddig de tetszet mindig is) a Post Mount fékfelfüggesztést is a Manitou terjesztette el. Van rajta fékkábel rögzítő szem, hogy ne csak úgy magában logjón a vázon! :) A Manitou-k TPC rendszerét (amit sok versenyző nagyon kedvel) és a Lockout -felül elhelyezet piros tekerentyüvel állítható a leírtak alapján- is a jobb szárban -ki honnan nézi-  zárt egységben helyezték el, alulról a kis kék tekerentyű a visszaút csillapítás állítóval! A másik -kizárásos alapon- baloldali szárban rugó/levegő hibrid egyvelege található! A levegőnyomást be lehet -1 gyárilag megadott táblázat alapján vagy érzésre (prófik tuti így csinálják, meg én is így lővettem be mert a gyári szerint feltöltve kicsit keménynek itéltem)- lőni a testsúlyunkhoz, és már indulhatunk is. Vagy nem teljesen mert ott van a visszaút csillapítás amivel megint lehet kicsit szórakozni ha valaki érzékenyebb a beállítások kiaknázásának lehetőségével a még komfortósabb érzet miatt (mint amilyen én is vagyok, ha lehet mért ne).

Mondjuk első útamon kiállva tekeréskor nem tűnt túl merevnek a rendszer, jó sok állítgatás levegő ki-be kék tekerentyü ide-oda állítgatása melynek kis változtatására is élénken reagált, sokat segített, de mikor lezárjtam lockra a villát, akkor egyből érezhetővé vált, hogy a bólogatása (pogózása) volt inkább zavaró, nem pedig az oldalirányú rugalmassága -amugy ami és ez érthető az egész villára, kellően masszív, merev.

 Nagyon érzékenyen és finoman indult meg -köszönhető a levegő/rugó együtesnek és a TPC+ és ABS+ egyvelegének minden kis állíthatóságával-, minden úthibát szépen, ill. közepes döccenőkön/akadájokon hihetetlen puha mozgásával ejti ámulatba használóját (mint engem) mintha nem is lennének hibák a járt felületen. A nagyobb akadályokról/felütésekről viszont erős visszajelzést ad, de nem pattog és elviselhető. Eddig egyhuzamban elég sz@r útminöség melletti túrám 70km volt és a csuklómat nem éreztem annyira mint az SR XCM-nél. 

De olvastam és 1-2 versenyző ismerős mondta (tanácsolták), hogy a magasabb nyomással (ami 1kis érzékenység vesztéssel jár) vagy az olaj sűrűségével is (így együtt mindent is) lehet játszani, megéri! Az Absolute+ rendszerre figyelni kell az olajszint érzékenységére nézve, így  a feltöltést érdemes nagy oda figyeléssel végezni. Itt jegyzeném meg azt is, hogy a hosszútávú tökéletes működés zálogaként a rendszeres szervizelést (nekem úgy 3havonta minimum szerelő barátom javaslatára), amelynek esedékességét ennél a modellnél kb.100-150 órában határozza meg a gyártó felhasználástól függöen. Mondjuk ez nekem kb. másfél hónap!!! Szerintem kicsit túlzás bár magamat ismerve nem is biztos, hogy annyira túlzás lenne!!! :D

Mindent összevetve nagyon jó kis teló amit még elég kis ideig teszteltem ill. használom így egyenlőre csak ennyit tudtam írni róla, bár elég hosszúra sikeredet így is! :)

Erre ajánlom

A gyári ajánlás XC-re, bár nálam lesz ez is az is, főleg nagy sebbesség mindenhól minden körülmények között!!! :D

Ennyiért vettem
35.000.-
Csatolt képek
Manitou R7 Super  2009 első teleszkóp
Innen....
Manitou R7 Super  2009 első teleszkóp
onnan....
Manitou R7 Super  2009 első teleszkóp
na meg erről is!
15 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
 
rugóút:
  • 80 mm

  • 100 mm


 
rugózás:

Levegő (TS Air)


 
csillapítás:

Olaj, Absolute Damping


 
becsúszószár átmérő (mm):

30


 
becsúszószár anyaga:

Anodizált alumínium


 
külső szár:

Magnézium


 
váll:

Alumínium


 
villanyak átmérő (coll):

1,1/8


 
villanyak anyaga:

Alumínium, kékre eloxált


 
fék kompatibilitás:
  • Tárcsafék, PM
  • Opcionálisan "V"-fék

 
tengely:

Normál (9mm)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

Van


 
rugókeménység:

Van (levegőnyomás állítás szelepeken keresztül)


 
visszaút csillapítás:

Van


 
lock-out:

Van


 
színválaszték:
  • Fekete
  • Fehér

tömeg:

1580 g


 
ajánlott felhasználás:

Cross country


Manitou logó

Manitou márka bemutatás

A Manitou egy teleszkópjairól és rugóstagjairól ismert cég, jelenleg a Hayes Brakes cégcsoport tagja.

A cég a legelsők között lépett a teleszkópok piacára, 1990 környékén. Ekkori villái még mindössze elasztomeres csillapítással bírtak. 1998-ban aztán jött a méltán híres TPC csillapítási rendszer, mely két függetlenül állítható dugattyúval rendelkezett, melyek az oda és visszaútra is hatással voltak. 2000-ben dobták ki ennek továbbfejlesztéseként a TPC+ rendszert, melyben egy harmadik dugattyú is található, amely a teleszkóp benyomódásától függően állítja a csillapítás pillanatnyi mértékét, így érzékeny és finom mozgást értek el, anélkül, hogy a teleszkóp felkoppant volna a nagyobb ütésektől.

A Manitou történelme során olyan versenyzők használták termékeit, mint Shaun Palmer, „Palm Daddy”, aki az mtb-n kívül motokrossz, sí, és snowboard sportágakban is versenyzett, és az extrém sportok atyjaként tekintenek rá.

A Manitou elsők közt használta a titán és karbon alapanyagokat teleszkópjaihoz, és olyan újítások fűződnek a névhez, mint az aranyra anodizált becsúszószárak a teleszkópokon, vagy a sokáig vonakodva fogadott, újabban azonban rohamos hódításnak indult Post Mount tárcsafék-konzol.

Kevésbé ismert, de a cég vázak gyártásával is foglalkozott. A Marin-nak is készített összteleszkópos vázakat. Saját kiegészítő márkával is rendelkezett, a ma már külön névként jegyzett Answer-Manitou termékek tömegben és erősségben messze megelőzték korukat, és máig az élvonalban vannak.

2002-től minden Manitou teló jellemzője a fordított fékhíd, mely egyedivé teszi a márka termékeit. A kínálatban egyszerű hobbi modellek, és komoly XC, DH, és FR típusok is megtalálhatóak.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Mennyi és milyen olaj kell egy ABS-os Manitou R7-be?
7 válasz
utolsó: 2012. júl.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Manitou R7 Super termékkel kapcsolatban: