Manitou Six Sport első teleszkóp

46 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév: 2003
  • Listaár: 34.000 Ft

Használt Manitou Six Sport eladó
10.000 Ft
új árához képest: -71%

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



31-45 (46 vélemény)
Rendezés

Zsolek avatar
Zsolek
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Tapasztalat
Pepe! Előbb meg kéne nézni, hogy egy teleszkópot mire ajánlanak, és annak megfelelően használni. Ez a teleszkóp arra a célra, amire ajánlják, tökéletesen megfelel. Nem gondolja senki, hogy zúzásra kell használni. Ez olyan, mintha vennék cc kerékpáromba egy Manitou Dorado DH villát, és lefikáznám, hogy milyen nehéz.
Szerinted hasznos?

Pepe avatar
Pepe
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Tapasztalat
amikor összerakattam egy dirt/street bicót még 2 éve akkor egy ilyet tetettem bele. nekem ez a teló 1 év alatt nagyon beszart rettentő puha lett a rugóut benne és most kb 82kg vagyok és már 2 éve használom és most azon a szinten vagyok hogyha ráülök a bicóra akkor teljesen lemegy a teló. ha leugrol egy járdazegélyről akkor koppan. ha bunnyhopozok akkor duplán koppan ha megkapom akkor és ha leérkezek akkor is. most veszek mésikat. de ez a teló nem jó durvulásra szerintem.
Szerinted hasznos?

golya avatar
golya
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
szépen mozog,jól néz ki az RA,teljes gumiharang,jó szimering
Hátrány
nekem kb 1 év után kotyog pedig én aztán pehelysúlyú vagyok(55kg),maj most viszem perselyeztetni, az útállításra nem tudtam rájönni, másik nagy baj hogy a jobb szár tök üres csak balban van rúgó, nekem ezér kicsit csaárén kellett beállítani a féket mer a felni a két fékpofa között jobbra balra járkál kanyarokban magyrul olyan mintha kolbász lenne:(
Tapasztalat
szólok az előttem szólónak h ebbe a telóba NINCS olaj azaz nincs benne csillapítás, csak a perselyeknél és szimeringeknél zsír azt viszont érdemes tenni bele intenzív használta közben olyan 3 havonta. alattam szépen mozog 8 fok alatt elkezd átalakulni merevvillává telóutat kimozogja 4mm híján, könnyű szerelni ui.: ha valaki tud be vmi olajos csillapítást szóljon!!! hisz üres a jobb szár:(
Erre ajánlom
túra,pehely embereknek enyhe CC
Szerinted hasznos?

Tracker avatar
Tracker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
Olcsó volt, postai utánvéttel www.ebike.hu-ról 19e Ft volt. A régi telót (insync) kibasztam kukába és ezt beraktam. Hát ég és föld a régi és a Manitou! Szépen mozog, köveken, gyökereken, útpadkának nekigurulva, stb... Gyors ösvényezéskor érezni igazán a különbséget, ez a teló a belépő szint a telók világába (kategória: entry level) Nem vajpuha, egy icipicit kemény. Nagy sebességnél viszont elkezd kegyetlenül "járni" a becsúszószár (főleg zúzottköves, kátyús utakon). Nagy igénybevételnél a koszgyűrűn látszik, hogy alattam (75kg) a felső 1 cm kivételével végig becsúszott. A becsúszószárak csupaszok, rárakódik mindenféle sár és tűlevél, de ez nem baj. Elég zsepivel letörölni és már kész is a tisztítás. A teló belsejébe nem tud bejutni a kosz a gumigyűrűk miatt.
Hátrány
Magas helyről leugorva a teló rendesen becsúszik és csillapít, viszont valahogy az egész elhajlik és a V-fék a felni helyett a külsőgumit megreszeli (tipikus hang kíséretében). De ez belépő szintű teló, kisebb letöréseket max 45-50 kg-os ember ugráljon. 70-80 kg-nál maximum az útpadkáról érdemes ugrani, vagy ösvényen kidőlt fát átbánizni lehet még vele. Át lehet állítani 80mm-ről 100 mm-re de belsőleg, vagyis szét kell szedni (mondjuk az éves olajcserénél) és egy kis csúszkát kell feljebb tolni az egyik szárban. (www.bikemag.hu fórumon valaki már megcsinálta) én is meg fogom csinálni jövőre. Az elején kenőanyagot rak a becsúszószárakra az erős mozgás és ettől hajlamos a tulajdonos megijedni. Le kell szarni, nem baj az.
Tapasztalat
Ha 20.000 Ft alatt van vegyétek meg nyugodtan. A Manitou Six-ről írtam (nem a sport-ról) a különbség elenyésző, csak a becsúszószárak vannak acél helyett magnéziumból...
Erre ajánlom
60-80 kg-os embereknek erdei ösvényekre, vagy magyar aszfaltos utakra. /kb. ugyanaz az érzés úgyis :-)/ Letörésugrás, dirtjump csakis pehelysúlyú arcoknak (40-50 kg). Egésznapos Bükk túrákra, ösvényezésre, de akár városba is jó.
Szerinted hasznos?

Kálmán Péter avatar
Kálmán Péter
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
szép jól mozog
Hátrány
nem túl sokat mozog
Tapasztalat
az árához képest király
Erre ajánlom
bármire
Szerinted hasznos?

rihi avatar
rihi
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
eddig nagyon jó, hiszen csak ma tettem be, igaz már tegnap megvolt...
Hátrány
eddig nincs
Tapasztalat
teleszkóp és teleszkóp között óriási különbség van, ezt eddig is tudtam, de hogy egy 14 és egy 28 ezer forintos teleszkóp között is ennyi különbség van... !!!!ENNYIÉRT MEGÉRI!!!!
Erre ajánlom
ha nincs túl sok pénzed, akkor szerintem ez egy ideális teló ha adsz egy kicsit a kidolgozásra is. [természetesen cc-re, xc-re]
Szerinted hasznos?

Zoe avatar
Zoe
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Nagyon jó árban van jelenleg!Nagyon szépen,finoman mozog. bár nekkem sima SIX van, nincs semmi különbség.AZ RST gila,capa T4-nél egyenletesebben szebben mozog.
Hátrány
Valaki megírná hogyan kell állítani a rugóútat!!! Az hiszem ebben a (ár)kategóriában megfelelő, ha lágyra állítom akkor elveszik 2-3centi a rugóútból.
Tapasztalat
Mindenképpen jó vétel,!!
Erre ajánlom
Én olyan heti 3-4 alkalomkor használom hegyi terepen, enyhe CC felhasználóként, nagyon megfelel erre a célra, én olyan 65-70kilo vagyok.
Szerinted hasznos?

PS1K3 avatar
PS1K3
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, csak kipróbáltam, DH/Freeride arcként
Előny
csak meg nyomkodtam de nagyon puha és merev
Tapasztalat
Sokkal jobban megéri mint a Marzó Mz COMP
Erre ajánlom
kis súlyú emberkéknek aki FR/Street még mielött mondanátok tudom hogy sehogy sem illik össze a kettő de nekem bejön
Szerinted hasznos?

Jakker avatar
Jakker
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
- lágy mozgás - olcsó - jól néz ki
Hátrány
- nem túl merev, a kerék elbillenik benne 2-3mm-ert ha benyomódik a teló, és ez pont elég arra hogy a fékpofa elérje a felnit. - rugóút átállításához szét kell szedni
Tapasztalat
Jó vétel volt sztem
Erre ajánlom
Nehezebb tagoknak nem túl komoly terepre, mert nekemis felkoppant már néhány gyorsabb buckánál. Én 90kg vagyok.
Szerinted hasznos?

Pifta avatar
Pifta
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
jó óccsó...egyre occsóbb... nagy rugóút a hasonló villákhoz képest szép mozgás szép design
Hátrány
nekem nyikorog néha, hidegben alig bírtam mozgatni rendesen
Tapasztalat
én pénz hiányában vettem, sztem jól jártam vele, mer entry szintű jump/triálos vagyok de az a nyikorgás nekem nem teccik...:)
Erre ajánlom
huh...DH/fr arc...én inkább városi harcos vagyok ugrásokkal triállal egybe keverve, de azt mondták a bótba hogy freerideos... tehát tudjátok én mire használom
Szerinted hasznos?

balu avatar
balu
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Szépen mozog, a polarx-omat pont jól megemeli, mert különben a monobblok túl alacsonyan lenne, az ára pedig elképesztően jóóóóó!
Hátrány
Nem gazán tudom, hogy hogyan álítgassam 80 és 100 mm között, pedig ez van ráírva. Nagydarab (80kg <) arcoknak nem ajánlom, mert puhán alapból veszít a rugóútból egy 3 cm-t és bekoppanhat. (Én nem ütöm meg a mércét szerencsére, úgyhgy zsíír :)))))
Tapasztalat
Hát bocsesz, de összehasonlítva az RST omegával; a manitou: szebben, finomabban mozog, szebb, és a célszerűséget követi a hátul elhelyezett merevítő (mint minden manitoun). Csak ajánlani tudom. (A SIX és a SIX sport között annyi a külömbség, hogy a külsőszár magnézium, és ezért a sima SIX-hez képest elkérnek 5-6000 -el többet. Ez nem olyan jó sajna, bár önnmagához képest nagyon jó ár)
Erre ajánlom
Városban trialos trükkök, hobbi, kisebb-nagyobb ugratások könnyűsúlyú ridereknek
Szerinted hasznos?

Zsolek avatar
Zsolek
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Tapasztalat
Valaki írjon e-mailt, aki tudja, hogyan kell a rugóutat 100 millisre állítani, illetve erre vonatkozólag tud valami internetes oldalt! Kösz!
Szerinted hasznos?

Zsolek avatar
Zsolek
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Nagyon olcsón szereztem be (17.999 !!!), bár nem Sport, hanem sima Six. De úgy tudom, csak a becsúszószár anyagában van különbség. Szépen mozog, finoman kisimítja a terepet.
Hátrány
80 kg fölötti embereknek nem az igazi. Én 80 vagyok, és legkönnyebb fokozatban (előfeszítés)ha felülök a bicóra, 40 mm rúgóút eltűnik...
Tapasztalat
Nem tudom, hogy 26.000-et adtam volna-e érte, de ennyiért biztosan jó vétel volt. Fasza kis "entry level" teleszkóp.
Erre ajánlom
Erdei túra, light cc
Szerinted hasznos?

werner avatar
werner
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Mozgása elég finom. A telóutat végig kimozogja nem koppan. Jo csillapitása van. Nem kotyog pedig adok neki.
Hátrány
Hidegvan akkor keménynek érzem. Nemsok beálitási pont vanrajta
Tapasztalat
Szerintem ha mész a bicoval és jol szolgál megérbemli a karbantartást tisztogatást mindig legalábis én ígygondolom.
Erre ajánlom
CC-re tökéletes, durva DH-ra már azért egy erösebb darab kellene. Én olcson kaptam meg leárazva 28000-ért ennyiért a bolondnak is megéri nem
Szerinted hasznos?

Mec avatar
Mec
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny
Olcsó. Akciós jelenleg.
Hátrány
Darabos mozgás, gumi jellegű nyöszörgő hang mozgás közben, állítólag bejáratással (kb 1 hónap) rendbejön. Ezt nem tudtam kideríteni.
Tapasztalat
RST Omega T4-el hasonlítva az RST mérföldekkel szebben mozog. Sajnos csak boltban tudtam kipróbálni, hosszútávú tapasztalat nincs. Iszonyatosan csalódtam benne. Ezért az árért jobbat vártam volna. Akkor inkább RST Omega T4, vagy Gila T4.
Erre ajánlom
Városi használat, esetleg light CC és Manitou FAN-oknak.
Szerinted hasznos?

31-45 (46 vélemény)
Rendezés
Manitou logó

Manitou márka bemutatás

A Manitou egy teleszkópjairól és rugóstagjairól ismert cég, jelenleg a Hayes Brakes cégcsoport tagja.

A cég a legelsők között lépett a teleszkópok piacára, 1990 környékén. Ekkori villái még mindössze elasztomeres csillapítással bírtak. 1998-ban aztán jött a méltán híres TPC csillapítási rendszer, mely két függetlenül állítható dugattyúval rendelkezett, melyek az oda és visszaútra is hatással voltak. 2000-ben dobták ki ennek továbbfejlesztéseként a TPC+ rendszert, melyben egy harmadik dugattyú is található, amely a teleszkóp benyomódásától függően állítja a csillapítás pillanatnyi mértékét, így érzékeny és finom mozgást értek el, anélkül, hogy a teleszkóp felkoppant volna a nagyobb ütésektől.

A Manitou történelme során olyan versenyzők használták termékeit, mint Shaun Palmer, „Palm Daddy”, aki az mtb-n kívül motokrossz, sí, és snowboard sportágakban is versenyzett, és az extrém sportok atyjaként tekintenek rá.

A Manitou elsők közt használta a titán és karbon alapanyagokat teleszkópjaihoz, és olyan újítások fűződnek a névhez, mint az aranyra anodizált becsúszószárak a teleszkópokon, vagy a sokáig vonakodva fogadott, újabban azonban rohamos hódításnak indult Post Mount tárcsafék-konzol.

Kevésbé ismert, de a cég vázak gyártásával is foglalkozott. A Marin-nak is készített összteleszkópos vázakat. Saját kiegészítő márkával is rendelkezett, a ma már külön névként jegyzett Answer-Manitou termékek tömegben és erősségben messze megelőzték korukat, és máig az élvonalban vannak.

2002-től minden Manitou teló jellemzője a fordított fékhíd, mely egyedivé teszi a márka termékeit. A kínálatban egyszerű hobbi modellek, és komoly XC, DH, és FR típusok is megtalálhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Manitou Six Sport termékkel kapcsolatban: