Rock Shox Tora 302 első teleszkóp

84 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2011
    (frissítve: 2011.07.)
  • Listaár: 66.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




blint587 avatar
63 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Nekem egy 302-es U-turn változatom van. 67 kg  vagyok és a gyári rugó van benne ami elvileg a közepes erősségű, mivel állítható a rugóút ezért alattam terepviszonyoktól függően 60-80%ot mozogja ki. Nagysebességgel városban (letekerve 85 mm úthossz) patkáról dobbantva kb 55-60 mm-t mozog. A lock-out nagyon, jó ha zárva marad pl egy hosszabb emelkedő után és az ember ráhajt egy nagyobb kőre vagy tankcsapdára akkor automatikusan nyit majd visszazár ami szerintem nagyon ötletes megoldás, önvédelem figyelmetlenség ellen :)

Én V-fékkel használom így nem beszélhetek a csavarodásról. A szimeringek jól tömítenek, még újonnan jött belőle egy nagyon kevés olaj, de az hamar abbamaradt. A csillapítása nagyon jó, egyáltalán nem tapasztaltam hogy belengett volna. Az eddigi 3 hónap alatt beltettem  ~1000 km-t ez alattn nem szorult szervizelésre, remélem a következő szezon kezdetéig nem is kell majd szervizelni. 

Hátrány

Eddig nem tapasztaltam, talán annyi hogy a U-turn állítója néha kicsit megszorúl.

Tapasztalat

Az első 100 km-en kicsit merev a Rock Shox Tora 302, de ahogy összekopnak a tömítések remek teleszkóp lesz belőle. Beépítés elött célszerű néhány órára fejre állítani hogy az állás közben alúl összegyűlt olaj a helyére kerüljön.

 

update_1: A csillapítás kicsit ereszti az olajat felül a lockoust tárcsa alatt, ami szinte minimális volt, csak azért tünt fel mert jobban megtapad rajta a szmötyi. Azonban ideglenesen átépétésre kerül egy másik gépbe ezért kiszereltem, és hosszabb időre vizszintesbe került, minek hatására a szivárgás erőteljesebb lett. Ha esetleg van valakinek ötlete hogy mi lehet a fő gond, várom az ötleteket. - igen azóta függőleges heyzetben tárolom, szóval a tüneti kezelés már megvolt

update_2: A teljes csillapítást kicserélték garanciálisen, aminek hatására jobb lett a Rock Shox Tora mint újkorában ezért +1 pont a RockShoxnak, meg a hazai importörnek, mert igazából egy tömítés csere már orvosolta a szivárgás, de -1 pont szintén az importörnek, hogy az alkatrészre 3 hónapot kellet várni :(

Erre ajánlom

XC

Ennyiért vettem
48000
Csatolt képek
Rock Shox Tora 302  2010 első teleszkóp
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
rugóút:

85-130


 
rugózás:

acélrugó (U-Turn)


 
csillapítás:

van (TurnKey Lockout)


 
becsúszószár átmérő (mm):

32


 
becsúszószár anyaga:

4130-as vékonyított falú acél


 
külső szár:

magnézium


 
váll:

kovácsolt üreges 6061 T6 alumínium


 
villanyak átmérő (coll):

1 1/8


 
villanyak anyaga:

acél


 
fék kompatibilitás:
  • tárcsafék

  • v-fék


 
tengely:

normál (9mm)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

van


 
visszaút csillapítás:

van


 
rugóút hossz:

nincs


 
lock-out:

van


tömeg:

2400


 
ajánlott felhasználás:
  • cross country

  • all mountain


Rock Shox logó

Rock Shox márka bemutatás

A RockShox-ot Steve Simons és Paul Turner alapította. Paul motorkerékpárversenyzéssel is foglalkozott, dolgozott a Honda csapatának, és kerékpározott is. Felfedezte, hogy egy teleszkópokkal ellátott motorkerékpár sokkal jobban uralható, mint a merevvillás kerékpárok. 1989-ben piacra dobta az első teleszkópos kerékpár villát.

1990-ben Ned Overend egy teleszkópos villával ellátott kerékpárral már meg is nyerte a Cross Country világbajnokságot, innentől megállíthatatlanul nő a cég sikere.

1994 szeptemberében a RockShox kihozza a Judy XC és Judy SL villákat a forradalmi olajpatronos csillapítás technológiával, melyet azóta is elterjedten használnak. RockShox a világvezető a design, gyártás és eladás területén a felsőkategóriás kerékpár-lengéscsillapító rendszerek terén. 1998-ban már 10 saját elsőteleszkópja és 3 hátsó tagja volt a piacon, Boxxer, Deluxe, Indy, Jett, Judy, Mag, Quadra, Ruby és SID néven.

A világ első teleszkópos villáját megalkotó cég 2002 óta a Sram tulajdonában van. Rugós és levegős első és hátsó teleszkópokat, lockout távvezérlőket és karbantartási kellékeket gyárt mtb és aszfaltra szánt kerékpárokhoz.

1-15 (18 kérdés)

Kérdések Statisztika
Rock Shox Tora 302
2 válasz
utolsó: 2017. szept.
Rock Shox Tora 302 szerelésben tud segíteni valaki?
2 válasz
utolsó: 2016. ápr.
Rock Shox Tora 302 megéri?
2 válasz
utolsó: 2015. ápr.
Rock Shox Tora szelepet honnan lehet szerezni?
1 válasz
utolsó: 2015. márc.
Rock Shox Tora 302-be mennyi olaj kell?
6 válasz
utolsó: 2015. márc.
Rock Shox Tora 302
4 válasz
utolsó: 2015. ápr.
Rock Shox Tora 302 Lockout kérdés.
3 válasz
utolsó: 2014. máj.
Rock Shox Tora 302 kattogás, fura hangok!
6 válasz
utolsó: 2015. ápr.
Rock Shox Tora 302-ben mi végzi a csillapítást?
22 válasz
utolsó: 2013. ápr.
Mennyi olaj kell a Rock Shox Tora 302 u-turn-os teleszkópba?
91 válasz
utolsó: 2015. ápr.
Rock Shox Tora 302 vagy Marzocchi Dirt Jumper 3 2008?
7 válasz
utolsó: 2013. feb.
Rock Shox Tora 302 - miért engedi a csillapítás felül az olajat?
1 válasz
utolsó: 2012. dec.
Rock Shox Tora 302 U-turn 130mm-től megrepedne a PolarX vázam?
9 válasz
utolsó: 2012. nov.
Rock Shox Tora 302 Alul a rebound állítónál könnyezik ez normális?
4 válasz
utolsó: 2012. júl.
Melyik jobb? A Rock Shox Tora 302 vagy a Duro Dj-e?
5 válasz
utolsó: 2011. dec.
1-15 (18 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Rock Shox Tora 302 termékkel kapcsolatban: