Rock shox
erős középkategóriába sorolnám a tudását
viszonylag kis szervízigény
jól néz ki
masszív, erős(ha arra van használva amire ajánlják ez nem is változik)
jól mozog, hidegben is a Rock Shox Tora 302!
sarat bírja, tartós perselyek
egyszerű szerkezet
180-as tárcsa nem csavarja egyáltalán
U-turn nagyon hasznos, pl mászáskor használok kisebb teleszkópmagasságot, lejtőzéskor pedig a maximumot(85mm-130mm)
nehéz(ez nálam mondjuk nem hátrány)
nem átütős a Tora 302
damper bizonyos alkatrészei sajnos igen silány minőségűek
mind a két láb záró csavarja műanyag, melyet csillag villással könyeddén lekerekíthetünk, ha magad szervízeled, érdemes csak 6 lapfejű fejjel próbálkozni, akkor nemlesz gond.
nem igazán szereti kimozogni a 130mm-t
A fennt leírtakat nem nagyon tudnám ragozni. Nagyon meg vagyok elégedve a teleszkóppal. Mozgása kiváló, megfelelő szervíz és használat mellett azt mondom örökéletű. Az én modellem 2008-as a láb már kapott de még türhető, a becsúszókon nemigen látni hibát horpadást kavicsfelverődést, pedig kapott már sarat rendesen. Én kb félévente szedem szét, de szerintem évente elég átnézni/nézetni. Egyszer cseréltem szimmeringet, sajnálatos volt mikor cseréltem észre vettem, hogy a gyári szimmering alól hiányzott a szivacsgyűrű, ez fekete pont a rock shoxnak. A csere kittből pótoltam, azóta egyenletes és állandó az olajzása a becsúszónak.
4 éves a teleszkóp az előző tulaj sem piacra járt vele, és semmi kotyogás, 180mm-es tárcsával sem csavara az avid juicy five.
Néhány negatívum: mint írtam a záróanyák a szárak tetején, illetve a damper egység dugattyú alatti fekete műanyag gyűrűje. Mely a nagyobb ugratások sorozatában lelazul a tengelyről és rácsúszik a damper furatra, ezzel lezárja az olaj áramlásának útját. Sajnos a hibát nem oldotta meg h vissza helyeztem, mivel már egyszer elengedett újra lejött, kisebb terheléstől is.
Probálkoztam a kivételével is, de akkor tulságosan kinyomta a rugó a damper tengelyét a becsúszóból negatív ütésnél, így a teleszkóp olaj egy része bekerült a lábba.( bár a saját hülyeségem, hogy nem engedtem visszább az u-turn-ot).
Megoldásként egy barbár modszerrel rögzítettem a gyűrűt, és eddig működik is, ha valaki hasonló problémával küzd szivesen megírom neki.
A probléma kb 8000 ft ellenében megoldható, egy komplett damper egység vásárlásával.
főként xc, hegyekbe, erdőbe, ösvényekre kiváló.
kezdő freeride-ot is kibírja, csak számolni kell a belső alkatrészek gyengeségével.