Suntour Axon RLD első teleszkóp

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.04.)
  • Listaár: 66.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




Krupcheck avatar
91 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Viszonyítási alapom egy előbbi véleményemben szereplő olajos Axon. Ez egy RLD típus.

Több komolyabb nyúzás, hosszabb túra után nyilatkozom:

  • Belülről állítható 80/100mm-es rugóút (nekem 100on van)
  • szépen csillapít, finom mozgás, különösen nagyobb tempónál szépen kisimít mindent, lassan menve ráz, de ezt  a visszaútcsillappítás állításával változtatni lehetne (pont ez hiányzott az olajosból, ott fix volt a visszaút, és nem így, ahogyan nekem jó)
  • alacsony tömeg (1633g+rlo kar)
  • remote lockout, elég jó, szimmetrikus karral
  • gyönyörű kidolgozás, igényes részletek, szép festés
  • arany anodizált becsúszók, üreges váll
  • autószelepes légpatron
  • elfogadható ár, ennyiért A legjobb
  • 203as hidrás tárcsa mellett sem vettem észre hogy tekeredne az Axon RLD, vagy báris nem számottevően [update]: rövid idő után cseréltem 180asra a tárcsát, de nem a teleszkóp, hanem a tömeg miatt
  • Fox-osan rövid becsúszók: 100mm-es valós rugóút mellett 107mm becsúszóhossz: nagyobb merevség a csavarodással szemben
  • [update]: hidegben (-7°C) is gyönyörűen, finoman mozog a Suntour Axon RLD, könnyen megindul, olyan, mint melegben
Hátrány
  • számomra azért még elég magas ár
  • már látható egy minimális kopás a becsúszókon. Az előző Axonom, amin fekete anodizálás volt, szintén pici megkopott újkorában, viszont ott meg is állt, nem kotyogott, nem fakult ki, remélem ez is hozza ugyanezt.
Tapasztalat

Pont duplaannyi volt mint az elődje, de sokkal kulturáltabb is. Pont azt tudja ami nekem abból hiányzott, illetve úgy mozog ahogy azt szerettem volna, szóval lényegében azt kaptam, amit vártam.

 

És kéremszépen, miért is vennénk ugyanennyiért kőnehéz Torát? (:

Erre ajánlom

Amire a gyártó, XC, AM -utóbbira bátor dolog egy 1,6kg-os telóval nevezni, de ha ők mondják... Én kipróbálom (:

--- és bírja, bár azért bőven nem álladó jelleggel van arra használva.

Ennyiért vettem
56000
Csatolt képek
Suntour Axon RLD  2010 első teleszkóp
28 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
rugóút:
  • 80 mm

  • 100 mm


 
rugózás:

levegő


 
csillapítás:

van (olaj)


 
becsúszószár átmérő (mm):

32


 
becsúszószár anyaga:

alu


 
külső szár:

magnézium


 
villanyak átmérő (coll):

1 1/8


 
villanyak anyaga:

acél


 
fék kompatibilitás:

tárcsafék


 
tengely:
  • normál (9mm)

  • átütő (15mm-es Q-Loc tengely)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

van


 
rugókeménység:

van (levegőnyomás állítás szelepeken keresztül)


 
visszaút csillapítás:

van


 
rugóút hossz:

nincs


 
lock-out:

van


 
színválaszték:
  • fekete

  • fehér


tömeg:

1600 (normál tengely), 1750 (átütő)


 
ajánlott felhasználás:
  • cross country

  • all mountain


Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-3 (3 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour Axon RLD nehezen kezd mozogni
6 válasz
utolsó: 2013. jún.
Suntour Axon RLD-be milyen nyomás kell 75kg-hoz?
4 válasz
utolsó: 2014. márc.
Suntour Axon RLD vagy Rock Shox Recon Silver Tk- melyik a jobb?
6 válasz
utolsó: 2012. aug.
1-3 (3 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour Axon RLD termékkel kapcsolatban: