Viszonyítási alapom egy előbbi véleményemben szereplő olajos Axon. Ez egy RLD típus.
Több komolyabb nyúzás, hosszabb túra után nyilatkozom:
- Belülről állítható 80/100mm-es rugóút (nekem 100on van)
- szépen csillapít, finom mozgás, különösen nagyobb tempónál szépen kisimít mindent, lassan menve ráz, de ezt a visszaútcsillappítás állításával változtatni lehetne (pont ez hiányzott az olajosból, ott fix volt a visszaút, és nem így, ahogyan nekem jó)
- alacsony tömeg (1633g+rlo kar)
- remote lockout, elég jó, szimmetrikus karral
- gyönyörű kidolgozás, igényes részletek, szép festés
- arany anodizált becsúszók, üreges váll
- autószelepes légpatron
- elfogadható ár, ennyiért A legjobb
- 203as hidrás tárcsa mellett sem vettem észre hogy tekeredne az Axon RLD, vagy báris nem számottevően [update]: rövid idő után cseréltem 180asra a tárcsát, de nem a teleszkóp, hanem a tömeg miatt
- Fox-osan rövid becsúszók: 100mm-es valós rugóút mellett 107mm becsúszóhossz: nagyobb merevség a csavarodással szemben
- [update]: hidegben (-7°C) is gyönyörűen, finoman mozog a Suntour Axon RLD, könnyen megindul, olyan, mint melegben
- számomra azért még elég magas ár
- már látható egy minimális kopás a becsúszókon. Az előző Axonom, amin fekete anodizálás volt, szintén pici megkopott újkorában, viszont ott meg is állt, nem kotyogott, nem fakult ki, remélem ez is hozza ugyanezt.
Pont duplaannyi volt mint az elődje, de sokkal kulturáltabb is. Pont azt tudja ami nekem abból hiányzott, illetve úgy mozog ahogy azt szerettem volna, szóval lényegében azt kaptam, amit vártam.
És kéremszépen, miért is vennénk ugyanennyiért kőnehéz Torát? (:
Amire a gyártó, XC, AM -utóbbira bátor dolog egy 1,6kg-os telóval nevezni, de ha ők mondják... Én kipróbálom (:
--- és bírja, bár azért bőven nem álladó jelleggel van arra használva.