Suntour Durolux TAD első teleszkóp

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.04.)
  • Listaár: 94.500 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




Balázs382 avatar
6 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
  • Merev
  • Masszív felépítés, ennek ellenére nem túl nehéz
  • Nagyon finoman mozog
  • A keménység jól szabályozható
Hátrány
  • Nincs lockout lehetőség
  • Az anyaga teljesen alkalmatlan a csavarok fogadására, jobb lett volna ha gyárilag perselyezik a furatokat
    • A féknyereg felfogatási pontján a menet hajlamos elnyalódni (könnyen orvosolható hosszabb csavar használatával)
    • A fékcső felfogatási pontján ugyan ez a helyzet
Tapasztalat

Egy nagyon alap RST Gila T6-ról váltottam erre a villára, a különbségre nincsenek szavak. Nagyon szeretem, a rugóút állítás is tökéletesen működik, lockout híján ezt használom mászásnál. 

Erre ajánlom

Freeride, Light DH, Enduro, All-mountain

Ennyiért vettem
55000
Csatolt képek
Suntour Durolux TAD első teleszkóp
Szerinted hasznos?

 
rugóút:
  • 140-180 mm

  • 120-160 mm


 
rugózás:

levegő+olaj


 
csillapítás:

van (olaj)


 
külső szár:

magnézium


 
váll:

alu


 
villanyak átmérő (coll):
  • 1.5

  • kúpos 1.5-1 1/8


 
fék kompatibilitás:

tárcsafék (post mount)


 
tengely:

átütő (20mm-es tengely)


Beállítási lehetőségek

 
rugókeménység:

van (levegőnyomás állítás szelepeken keresztül)


 
visszaút csillapítás:

van


 
rugóút hossz:

van


 
lock-out:

nincs


 
színválaszték:
  • fekete

  • fehér


tömeg:

2400


 
ajánlott felhasználás:

enduro


 
további információk:

maximális rotor méret: 210 mm


Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour Durolux TAD termékkel kapcsolatban: