Suntour Epicon első teleszkóp

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2008 (frissítve: 2008.03.)
  • Listaár: 40.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-5 (5 vélemény)
Rendezés

Night avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

-100ból 95mm + kihúzható 120ra

-mozgása hibátlan, nem üt fel kisebb nyomáson se, jól állítható

-teflonos 32es becsúszók, jó szimeringek

-egyszerű belső, könnyen szervizelhető, nem kell speckó szerszám, rengeteg manual található hozzá

Hátrány

-hosszabb bringázás után itt-ott megjelenik minimális mennyiségű olaj

-talán kicsivel még lehetne merevebb

Tapasztalat

Semmire se való XCR-t cseréltem le rá, majdnem egy kilóval könnyebb, cserébe érezhetően stabilabb és irányíthatóbb a bringa, nagyobb fékezésnél ég és föld. Ahol az felütött és majdnem eldobott, ott ez jó, + sokkal szebben megy kisebb huplikon is. Aliexpress-en van 160 dollárért, a 75k-s webshop ár helyett

Erre ajánlom

XC, aszfalt, matrica szerint AM is

Ennyiért vettem
38000
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

david51 avatar
29 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Mennyire finom a mozgása?
    nyomásfüggő, nálam 7 barral mindent mozog 9 bar meg keményebb, de akkor is rendesen mozog csak nem minden fűszálnál hanem a fűcsomóknál...
  • A telóutat végig kimozogja?
    100 mmes és 112mmet mozog, ha nem hiszed jöhetsz megmérheted...
  • A hideg mennyire változtatja meg a mozgását?
    nagy hidegbe még nem voltam vele de 5 és 30 fokon is ugyan az
  • Milyen a csillapítása?
    állítható, kitekerve azonnal visszaugrik, betekerve kb 5-6 másodperc mire teljesen visszajön
  • Hogy tűri a sarat (van hely neki, hogy elforduljon a gumi)?
    a sár nem megy át a tömítésen az 1.95ös minden helyzetben elfér
    de kb 2-2 cm hely jobbra balra van még a gumi mellett
  • Tárcsafék mennyire csavarja a villát?
    eddig semennyire de izmos fékezésnél ez is beül, kb 8 cm-et, de akkor a hátsó kerék a levegőben van
  • Mennyire ereszti a levegőt (ha levegős)?
    semennyire fél év alatt 1x volt pumpálva 9 barra
  • Mennyi használat után kezdett kotyogósodni?
    nem kotyog
  • Milyen gyakori, és milyen karbantartást igényel a teló?
    a becsúszót törölgest le, 1x meg kellett húznom 1 csavart rajta (a jobb lábon a felső nagyot)
  • Milyen minőségűek a beállítócsavarok?
    a csavarok jók, csak a lockout tekerője meg az autószelep kupakja műanyag
    + ezen felül télleg nagyon könnyű
Hátrány
Mozgásába semmi de:
A gyári leírás szerint max 180as tárcsát bír, de azér én veszek majd rá 203asat és leírom érdemes volt e. 9 barra nem fújhatod minden benzinkúton (tatai molnál max 6bar). Ha valakinek ez hátrány kopik a becsúszó, de a festettek mind kopnak...
Tapasztalat
Eddig nagyon jó, ha zavar hogy szántúr akkor szedd le a matricát mer
ez a teleszkóp a bizonyíték arra hogy nem csak Rokshoxék meg Foxék tudnak nagyot alkotni. Csak ez 1 csöppecskét olcsóbb.
Erre ajánlom
Ha nagyon jó levegős teló kell occsón
Ennyiért vettem
30k
Csatolt képek
Suntour Epicon  2008 első teleszkóp
18 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

anath3ma avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
szarrá lehet állítani, lockot maxra tekerve merev villa, kivéve a lockot csilli nélkül fasza rugózás, nyikkanás, koppanás, akármilyen hang nélkül.. csillapításról pedig nincs is mit mondani.. idáig tökéletes, olyan, amilyen kell legyen.. jah, és gyönyörû a teló, idáig ez a legszebb, amit láttam. mondjuk ez szubjektív, de a lényeg, h nekem nagyon bejön. sokkal sokkal könnyebb, mint egy dj3... feél kilóval tuti, de lehet, h többel is akár.. még az mz compnál is könnyebb, idáig az volt benne.
Hátrány

nemtom. ha találok, akkor elmodom. ma szereltem be, és tekertem vele néhány kört. a matrica tényleg buborékos volt nekem is, de leszedtem a pcsába.. nem a matricáért veszek telót, sem más cuccot :)

v-fék tüske picit hiányzik nekem, de.. majd szerzek tárcsaféket legfejjebb.

mielõtt megvettem, mindenki ócsárolta, h szántur méd in tajvan fujj piha kakás geci mennyinnen ha aztveszel. de nem próbálták :-? én adtam neki egy esélyt.

ha elbaszódik, i'll be back with 1 répa. addig marad az 5ös 

Tapasztalat
mz comp után.. sok fejhosszal odabassza szegényt.. pedig újan is alig drágább picivel.. és kinézetre meg mégjobban.
Erre ajánlom
a telón azt írja, h all mountain/xc, és nem vállalnak felelõsséget, ha extrém fr/dh-ra használjuk. és sztrítelni fogok vele, és remélem, nem csak az elsõ napján teljesített ilyen szépen.
Ennyiért vettem
31.000
9 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

BF2 hungarolada avatar
140 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Tapasztalat
szerintem van olyan jó a rockshox Tora 302 U-Turn mint ez és szerintem ugyanannyit is mozg és az ára is hasonló
23 olvasó 30%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

david51 avatar
david51
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
A mozgása finom, kimozogja amit kell, hidegben semmi baja (a levegő nem dermed meg az olajjal ellentétban)a csillapítás állítható minden igényt kielégítően, tácsát bírja, nem tekeredik, 8-9 bart beleiktatni pumpával nem túl pihentető, de ha már ott van nem jön ki,
Hátrány
ha a mozgása túl puhára van állítva, akkor koppan, de ez 1 csavarással kiküszöbölhető (a lockout előtt 1 kattanással) a matricák sz*rok tiszta buborék alattuk, de akit ez zavar az ne nézzen rá, mert ezeken kívül semmi baja
Tapasztalat
műxik
Erre ajánlom
Bárkinek bármire (kivéve DH bár lehet hogy bírja) mert nem 1 nehéz valami. Spinner Grind után maga a megváltás. Akinek nem telik Rock Shoxra, de nem hajlandó kompromisszumra
Ennyiért vettem
30000
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-5 (5 vélemény)
Rendezés
Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour Epicon olajcsere mennyiség?
1 válasz
utolsó: 2016. okt.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour Epicon termékkel kapcsolatban: