Suntour NCX-E LO első teleszkóp

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2009 (frissítve: 2009.04.)
  • Listaár: 25.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

Andriskaaaa avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Jó ár/érték arány

Nem rég jutottam hozzá használtan, de semmilyen probléma nem volt eddig vele, különösebb karbantartáson sem esett át.

Hátrány

Általában zártan használom a telót, párszor már előfordult, hogy nyitás után nehezebben mozgott. Egy határozott első villára tehénkedés után tökéletesen mozgott teljes tarományában.

Tapasztalat

Használt kerékpárral együtt vettem. Sokan riogattak, hogy az "olcsóbb" kategóriájú telók szinte használhatattlanok. Én teljesen meg vagyok vele elégedve, városon kívül lockon, városon belül nyitve használom. Teszi a dolgát, eddig semmilyen problémám nem volt vele azon kívül, hogy hosszabb zárt állapot után hajlamos picit beragadni, de egy erős nyomás után no problem :)

Erre ajánlom

Összehasonlítási alapom nincs, de városi padkaversenyzésnél is abszolút jól vizsgázott nálam! Csak ajánlani tudom

Ennyiért vettem
Bicajjal együtt járt
Csatolt képek
Suntour NCX-E LO első teleszkóp
Suntour NCX-E LO első teleszkóp
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

TireBurner avatar
25 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Nagyon finom a mozgása, jól kimozogja a rugóutat, a csillapítása megfelelő, nem válik tőle instabillá a bringa, lock-out-os.
Hátrány
Egyelőre még nem tapasztaltam, de várom mások véleményét.
Tapasztalat
Eddig ez a legjobb telóm, az előző kettő is Suntour és azt kell mondjam nagyon sokat fejlődött a márka. A montimon lévő alsó-közép kategóriás olaj-rugó csillapítású Suntour közel sem ilyen finom mozgású. Ez a cross-trekking bringámon van, levegő és olaj csillapítású, lock-out-os. Egyelőre csak jó tapasztalatom van vele, nagyon jól eltalálták a csillapítását, kényelmes, finom mozgású, a legkissebb döccenőt is szépen  le reagálja,  de mégsem válik instabillá fékezésnél és erősebb tekerésnél sem pogózik, ha kiállva tekerek akkor kezd enyhébben pogózni, de a lock out erre is megoldás. Tárcsafékkel használom, idáig nem vettem észre, hogy csavarodna. Mivel cross-trekking bringákhoz való ezért nyilván nem vadulásra tervezték, városi normál használatra, lightosabb terepezésre több mint tökéletes. Még csak egy hónapja használom, majd véleményezem több idő elteltével is.
Erre ajánlom
Cross-trekking 28-as bringához való, főleg városi, vagy enyhe terep használatra.
Ennyiért vettem
Bicóval volt
23 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour NCX-E LO termékkel kapcsolatban: