Suntour SF-M3000 első teleszkóp

10 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2011.08.)
  • Listaár: 10.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




8asZolee avatar
3 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- olcsó

- a rugúutat szinte mindig kimozogja, ha karbantartja az ember

- megbízható, elég sokáig húzza

- könnyen szerelhető, ha valaki kicsit feltalálja magát :) / Bicikliboltosnak SOSE higgy!!! /  

Hátrány

- a rugóút nem nagy

- a rugókat védő gumi gyakorlatilag egy év alatt szétmegy

- a csillapítás nem megfelelő /főleg, ha megbabrálod... :) /

- használattól függően ugyan, de hamar megkotyogósodik

- baromi nehéz

- csupán egy csavar tartja össze az egészet, ami könnyen megrozsdásodik, hiszen a zárósapka beengedi a vizet (képen látható, hogy hogyan is fest szétszedve, nem túl bizalomgerjesztő...)

Tapasztalat

Immáron négy éve nyüstölöm, de mostmár nagyon a végét járja. Kihúzott immár kb. 12-15.000 kilométert a téli -20 fokoktól a nyári +40-ig, szinte minden nap.Az első két évben még nem kapott sokat, ennek ellenére elkezdődött nála a kikotyogósodás. A probléma oka elsősorban a műanyag hüvely, ami - amint szétmegy a gumi rugóvédő, és bemegy a por - elég hamar elkopik. Házilag rá lehet vinni plusz műanyag réteget, amivel meghosszabbodik az élettartama (saját tapasztalat), de előbb-utóbb úgyis kuka. A kotyogósodás miatt elkopik a becsúszószár alján található kis lyuk, ahol a csavar megy át a becsúszószárból az alsó részbe; ezek után felesleges is a hüvelyekkel foglalkozni, innentől meg vannak számlálva a teleszkóp napjai. Egyébként, ha az ember rendesen karbantartja, akkor egy nagyon hosszúélettartamú kis olcsó teleszkóp is lehet, de normálisan kell vele bánni. Kis felújítás során a csillapítást szolgáló gumibakból levágtam egy centit, így mostmár minden egyes keményebb érkezéskor koppan/üt, szóval ezt a fajta rugóút hosszabbítási technikát ennél a teleszkópnál senkinek nem ajánlom, mert csak szét fogja verni...

Erre ajánlom

XC, városban rohangálásra, enyhébb terepekre.

 

Ha azt nézem, hogy mennyibe is kerülhet/kerülhetett egy ilyen teleszkóp, és négy évet már letapostam vele, akkor némelyik drága teleszkópot is bealázza, de csak élettartamban.

Pontos árát nem tudom, komplett biciklibe volt beszerelve, de szerintem 10 alatt bőven hozzá lehet jutni.

Csatolt képek
Suntour SF-M3000  2007 első teleszkóp
15 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
rugóút:

63 mm


 
rugózás:

Acélrugó


 
becsúszószár anyaga:

Acél


 
külső szár:

Acél


 
váll:

Acél


 
villanyak átmérő (coll):

1,1/8


 
villanyak anyaga:

Acél


 
fék kompatibilitás:

"V"-fék


 
tengely:

Normál (9mm)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

Van


 
színválaszték:
  • Fekete
  • Fehér

tömeg:

2100 g (28")


 
ajánlott felhasználás:

Trekking


Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour SF-M3000-hoz milyen kormánycsapágyat ajánlatok 5ezerig?
7 válasz
utolsó: 2011. dec.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour SF-M3000 termékkel kapcsolatban: