Ha nem is csillapít, de mozog, kezdőknek egy merev vilához képet nagyobb élményt nyújt.
Nagyon enyhe felhasználás után 2 év alatt felmondtafa szolgálatotot, oldalirányban mozgatva lógott, kotyogott.
aszfaltra, enyhe terepre
Ha nem is csillapít, de mozog, kezdőknek egy merev vilához képet nagyobb élményt nyújt.
Nagyon enyhe felhasználás után 2 év alatt felmondtafa szolgálatotot, oldalirányban mozgatva lógott, kotyogott.
aszfaltra, enyhe terepre
Ennyi pénzt megér a csillapítás
Tárcsafék felfogatás (2012series)
Nehéz a Suntour M2025
Időjárás függő, melegbe jól mozog, hidegbe kevésbé
Állítható előfeszítés de nem sokat ér sajnos!
Ha teljesen hagyjuk elkoszolódni akkor beáll az egész!
Érdemes karbantartani, letörölni a sok felszedett koszt, olajlerakódást és akkor meghálálja!
Merev villánál jobb ezeken a rossz utakon!
Város,túra,kisebb terep tompításához ajánlom
Baromi masszív ez a Suntour teleszkóp betonfalnak neki száltam vele egyszer 20km/h-val és meg se kottyant neki.
Mozgása az valami nagyon rossz, bár ahogy olvastam itt hogy ha olajozza az ember akkor jobb lesz...hát én nem vettem rajta észre semmit se ha be olajoztam.
Mint írtam fent hogy a mozgása az nagyon gyatra. Egyszer terepen nagyobb sebességnél valami meg reccsent benne és utána mozgot már valahogy 3 cm-eket és ezt is csak két év utána tudtam ki szedni belőle. Iszonyat masszív teló bírja a strapát de ez a mozgásán is látszik.
Túrákra
Nekem megteszi ez a teló,mert én inkább túrázgatok mint terepezek. Tárcsafék felfogatás.Ára tűrhető.
Sokan szidják hgy kicsi a rugóút.
Én ezt a bicómhoz kaptam igazábol nem nagyon teszteltem még le terepen de szerintem bírná.
túrázgatás,földutak
Olcsó Szép külső. Jó mozgása van hidegben és melegben egyaránt. A porlehúzó teszi a dolgát EDdig még nem kotyogosodott ki szerintem könnyű bringásoknak biztos jobb mint súlyosabb egyéneknek
A teleszkóp utat nem dolgozza ki rendesen a M2025. Nem lehet rajta állítani keménységet állítani. visszaüt a teló ugratásnál
Ha nem akarsz sokat áldozni egy jobb teleszkópra akkor vedd meg csodát ne várjál tőle . Ennyiért ennyit tud a M2025
Rázkódás csökkentésre
Olccsó! Kinézete nem rossz.
Ennyi pénzért szerintem tudja ez a Suntour első teleszkóp amit kell.
Ez a teló egy gyári Meridában volt. (új) Szépen mozog a Suntour M2025. Csodát nem kell várni tőle de az árát megéri. 2 év alatt még semmi probléma sem volt vele. Kb 75%-át ki mozogja. Nem igényel gyakori karbantartást.
Aszfalt és normál földút.
Testvérem használja én csak kipróbáltam, nekem egy rock shox van de az fényévekkel jobb. Ő a bringával együtt kapta az M2025-t és a hegyekben tennünk egy-két brutál túrát (magyarul semmi aszfalt gyakorlatilag) és nem lett nagyobb baja, bár szerintem nem sokat csillapított.
Semmire. Maximum szigorúan csak városba járáshoz kisebb kátyúkhoz
-Ha karban van tartva akkor nagyon jó kis teló az M2025
-Még hidegben is egész jól mozog
-Melegben is jólmozog
-Jóé tűri a sarat
- Rendszeres karbantartást igényel
-ha nincs olajozva akkor képes bekeményedni
-Városban kiváló
-Kisebb túrákra is alkalmas
A bringával együtt jött. A mozgása szerintem elfogadható, nekem megvan másfél éve és folyamatos karbantartással még mindig kimozogja a 6 cm-t. Annyira azért nincs finom mozgása, de XC, AM-re helytáll.
Nekem tárcsa-kompatibilis, az avid juicy 3.5 hidrás fék csavarja és ezáltal rezonál a fék fékezésnél. De mondjuk ez nem hidrás fékekre lett tervezve. V fékkel ilyet nem csinált (mondjuk 20-ad annyi fékerővel:))
Előtte egy másik bringámon zoom volt nahát ahhoz képest ég és föld. le fogom cserélni, mert a fék kicsavarja, de ettől még jó teló, mozog relatíve szépen. De olajozni kell sűrűn, mert merev villa lesz belőle.
City
- remekül hasznosítja a rugóútját
- egy merevvillához képest jobban néz ki
- nincs szüksége karbantartásra
- padkáról leérkezve jól csillapít
- egyszerű
- jelentősen hozzájárul a bringa össztömegéhez
- egy bizonyos hőmérsékleti pont alatt nem számíthatunk rá
- valamely részéből ropogó hang hallatszik
- érezhetően kotyog 2 és fél év után
- a gumigyűrű (ami elvileg védi a teló belsejét a portól és egyebektől) folyamatosan kimozogja magát a helyéről
- egyszerű, mivel nincs semmi ördöngősség benne, sem csillapítás
Ez egy teljesen igénytelen teleszkóp. Személy szerint azt is kétlem, hogy elromolhat-e benne bármi. Az egyik gumigyűrűt nem tudom visszanyomkodni a helyére, nem egyszer próbáltam, de néhány perc, vagy fél óra multán ugyanúgy kint lesz. Nincs semmi beállítási lehetőség, semmi tekerentyű. Van egy ugyanilyen felszereltségű bringa, aminek a teleszkópja sokkal finomabb, mint az enyém. Érdekes dolog. Másfelől nincs okom panaszra, amit tud azt jól csinálja. :)
Kerékpározáshoz, azoknak, akiknek nincs pénze jobbra és szeretnének nagy kompromisszummal (nagy súly) egy kis kényelmet.
Értéke az árának megfelelő. Olcsó és eléggé megbízható. Rendszeres tisztogatáson és olajozáson kívül más karbantartást nem igényel. Működését a hőmérséklet kevéssé befolyásolja. Legfőbb haszna, hogy jobban mutat, mint a hagyományos, merev villa.
Legfőképpen arra szolgál, hogy a bringa szebbnek lássék. Csalódás lesz az osztályrésze azoknak, akik lényegesen többet várnak tőle. Ahhoz, hogy többé-kevésbé elfogadhatóan működjön, gondosan kell kezelni: kímélni, gyakorta tisztogatni és olajozni.
Először a gyári adatok, mivel e helyen nem találtam őket. Tömege 2100 gramm. A villanyak, a becsúszó és a külső szárak anyaga acél, a vállé alumínium. Acél spirálrugó van benne, melynek hasznos útja elvben 80 mm. Rendesen csak V fékhez való konzollal szerelik, de van tárcsaféket fogadni képes változata is.
A rugós szerkezet eléggé merev, mozgása darabos. Terhelés alatt a spirálrugó összenyomódik, azután nagyjából úgy is marad, a ránehezedő súlynak megfelelő helyzetben. Ezek után lényegében csak akkor hajlandó megmozdulni, ha nagyobb lökést kap, illetve ha felszabadul a súly alól. A rugóút a gyár szerint 80 mm, és ezt nagyjában-egészében tudja is a rendszer. A végső helyzetet azonban nem könnyű elérni: mintha valami nagyobb ellenállású anyag lépne ütközőként működésbe, amely megakadályozza a rugó összenyomását. Biztosat nem állíthatok, mert hosszas keresés után sem találtam leírást, és a rugós tagot sem bontottam szét. Rendes használat esetén a rugó útja általában nem több, mint 60 mm.
A becsúszó szárak eléggé kelletlenül mozognak, tehát kell legyen valami csillapításuk. Azt nem sikerült kiderítenem, hogy a gyártó szándéka szerint van-e így, vagy csupán a felépítésből következik. Bízzunk benne, hogy ez jellemző tulajdonsága ennek a szerkezetnek. Mindenesetre a becsúszó szárak mozgását nem csupán a súrlódás, hanem valami más is fékezi. Szerencsére, mert a bringa hajtás közben így nem hintázik, nem pattog. Sajnos az út nagyobb egyenetlenségeit jól érezni a csillapítás ellenére is, és a kerék nagy ritkán elszakadhat az úttól. A kisebb zötykölődéseket, hajlékonyságuk révén, inkább a becsúszó szárak csillapítják, akárcsak a hagyományos villák szárai.
A hideg koránt sem változtatja meg annyira a rendszer mozgását, mint vártam. A rugóút kemény fagyban sem csökken jelentősen, a levegő sűrűségének, és főleg a kenőolaj viszkozitásának megnövekedése azonban fokozza a csillapítást. A becsúszó szárak nagy hidegben érezhetően lustábban mozognak. Nincs ilyen tapasztalatom, mert nem a szabadban tárolom a bringát, de érzésem szerint a levegőben levő pára hosszabb idő után rá is fagyhat az alkatrészekre.
Igazi fertőben, dagonyában a gumiköpeny sok sarat felhord rá, de van bőven hely, hogy forogjon a kerék. A legrosszabb, tésztaszerűen ragadós sár talán mégis kifog rajta, de ebben inkább a V fék a ludas.
A mozgó alkatrészek egy év használat után sem kotyognak, a tömítőgyűrűkön nem látni elhasználódás nyomát. Néha, nagyobb döccenőnél, tompa, koppanó hangot hallani a külső szárak felől: vélhetően a rugó vagy valami egyéb lötyög bennük. Ez ugyan zavaró, a működést azonban nem befolyásolja.
Egyetlen beállító csavart találtam a szerkentyűn, ami a leírások szerint a rugó előfeszítésére szolgál. Eddig még nem volt bátorságom, hogy kipróbáljam. A súlyomhoz a gyári beállítást megfelelőnek találom, a kíváncsiságon kívül nem lenne más okom a kísérletezésre.
Ahhoz, hogy megfelelően dolgozzon a gép, állandó karbantartásra van szükség. A becsúszó szárakat a sártól, portól szükség szerint (akár naponta) kell tisztítani és olajozni. Ha nem kellően tiszták, nem megfelelően olajosak a felületek, rövidesen akadozni kezd a szár (hosszabb idő után nyilván szépen be is rágódna). A kenéshez jó minőségű könnyű olajra van szükség. A műszerolaj éppenséggel megfelelő, ha nem is a legtökéletesebb. A nehéz olajok bizonyosan nem jók, mert fékezik a csúszó alkatrészek mozgását, különösen a téli hidegben. Időnként a porvédő gumikat, a tömítőgyűrűket is ellenőrizni kell, mert volt rá eset, hogy a gumik belsejében is találtam némi katyvaszt.
Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2011-06-05, 20:31)
Néhány újabb adatot sikerült kiderítenem a szerkezetről. A gyártó körülbelül 90 kg súlyhoz méretezi a rugókat: 75 kg-ot számít a bicajosra, a többi tartalék. Ha elérjük a 90 kg-ot, pl. csomagok is vannak a gépen, vagy mi magunk vagyunk testesek, a becsúszó szárak ráülnek a gumi ütközőkre. Ezek az ütközők csak igen nagy erő hatására nyomódnak össze, következésképpen a rugó hasznos útja a gyakorlatban rövidebb, mint a gyár által megadott érték. A becsúszó szárakat, mint sejtettem, a súrlódáson kívül kezdetleges légfék (egyszerű műanyag betét) is csillapítja. A teleszkóp kenéséhez a gyártó egy bizonyos fajta teflonos olajat javasol, ami nálunk nem kapható. A lánckenéshez használt permet (lásd Weldtite TF2 Aerosol Spray vélemények) ennél sűrűbb, az autós-motoros boltokban kapható olajos PTFE permet azonban megfelelő.
Úgy hiszem, ez a szerkezet nem a hosszú életéről válik majd híressé. A rugók előbb-utóbb elfáradnak, a tömítő gyűrűk stb. elkopnak. Ismerve az alkatrészek beszerzésének gondjait, valószínűleg rövid úton, ócskavasként végzi. Ennek ellenére nem érzem hiányát egy kifinomultabb szerkezetnek. Gondoljuk meg, mennyivel többe kerülne, és több gondoskodást igényelne egy igazán jó teleszkóp.
Szerkesztés vége
Szerkesztés (előző szerkesztés 2011-06-23, 14:20)
A villán nincsen semmilyen szabályozási lehetőség. Ezzel bizony alaposan melléfogtam. A jobb oldali villaszáron található csavar nem a rugó előfeszítését szabályozza, hanem a szerkezetet tartja egyben. Elnézést kérek, tévedtem.
Ezen kívül már csak egy lényeges dologról kell beszámolnom. A teflonos olaj (lásd Motip teflon spray vélemények) rendszeres használata nagyon jót tesz a becsúszó száraknak. Finomabb működésre ugyan nem bírja rá a szerkezetet, de sokkal jobban megmozgatja. Sajnos a kence eléggé drága, és nem is kiadós, ezért meg kell gondolni, megéri-e azt használni műszerolaj helyett. Sajnos elöregedett, levitézlett teleszkóppal sem tud csodát művelni.
Szerkesztés vége
Városi és országúti használatra. Alkalmi túrákra a vadonban. Sporthoz, kemény ugrásokra nem való.
Hát... ez nem sok van neki. Talán az, hogy nagyon olcsó, és így sok bringába rakják. Ezenkívül még talán annyi, hogy jól néz ki.(de ez ízlés kérdése)
Ez van bőven. Még az elején sem volt túl jó a mozgása. Mozgott valamennyit, de elég darabosan. Miután rendesen beolajoztam, elhívtak haverjaim tekerni. Jó poros úton mentünk, és az olajnak köszönhetően szinte megtellt porral. Utána szinte merev vila volt néha néha egy kis 1 cm-es becsúszással.
Lehet, hogy én csesztem el(a poros úttal), de előtte sem volt jó a mozgása. Mondjuk mit várni egy ilyen árú villától. Én kb fél év után cseréltem egy magasabb kategóriájú Sunour XCR-RLO-ra, ami azért kategóriákkal jobb minden téren. (ezt meg eladtam)
Hát akinek benne volt a bringába, és csak városba használja, vagy túrázgatásokra, annak ajánlom, de aki ezzel már terepre akar menni annak semmiképp. Aki ilyet akar venni az NE tegye. Inkább gyűtjös össze még egy kis pénzt, mert 20-30e körül már jóval jobb telókat lehet kapni.
Túra, városi tekerés
Összességében egy olcsó teló ami jól bírja a strapát de semmit sem ér mert elég rosszul mozogja ki a rugóút alig 3/4-ét és még tárcsafék felfüggesztési lehetősége sincs olyan amilyen az ára csak annyi,hogy jobb mint egy merev villa.
Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.
1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.
A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.
1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.
Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Suntour M2025-t hogyan lehet szétszerelni? |
3 válasz
utolsó: 2012. júl.
|