Suntour SF-M3010 első teleszkóp

9 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[2.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[2.5]
  • Modellév: 2006 (frissítve: 2007.05.)
  • Listaár: 20.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




hobeandor avatar
7 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

télen-nyáron, hidegben-melegben is jól működik, nem szorul megfelelő gondozással*

kb. másfél év után kezdett el kotyogni (kb. 8000km körül tűnt fel először)

Kisebb úthibákra teljesen jó, a nagyobb kátyúkat a belépőszint úgysem egyenesíti ki

gyakorlatilag majdnem NULLA karbantartással mindezt (talán 1x lett szétszedve és megszeretgetve a szervízben)

Hátrány

nem volt lockout funkciója

(lehet csak beállítás kérdése lett volna, de) a teljes rugóutat sosem járta be, a felső kb. 10mm mindig tiszta maradt, pedig 90 kilósan is nyúztam, teljesen leengedett koránnyal.

Tapasztalat

Maximálisan meg vagyok vele elégedve. Azért 5 répa a teljesítménye, mert a kategóriájához képest kiemelkedő volt. Arra, amihez árusították/szerelték a bringát (amivel volt, ld. fent) tökéletesen megfelelt. Jó két év 3 hónapig bírta, és csak azért cserélem, mert már kezdek félni, hogy ne menet közben essen szét.

Nyilván nem DH és FR felhasználásra van kitalálva, hanem "kényelmes" touring eszköz. Nekem a városban / aszfaltos túrákon maximálisan megfelelő volt, a szuper magyar utakon bőven elég volt a tudása. Még akkor is jó volt, amikor eltévedtem egy kis dűlőutazásra valahol a 7-es út mellett, Fehérvárról hazafele.

*megfelelő gondozás: Nekem valószínűleg ezt sikerült elvétenem annál a résznél, hogy jó egy évig hozzá se nyúltam. Még csak le sem töröltem eső/porosabb nap után. Saras viszont csak egyetlen egyszer volt, még a legelején, azután volt megtörölve, aztán semmi. Valószínűleg pont emiatt kezdett el valahol belül rozsdálni a jobb becsúszókar kb. 1 év után. Azóta (újabb 1éven át) törölgettem a külsejét, a záró gumikat is megmozgatva, áttörölve, kívülről kis láncolajat ráengedtem, azzal megjárattam. Amennyi koszt így kihozott, azt letöröltem, majd ugyanez újra amíg csak a tiszta olaj jön ki. Valahol a 2 év között kb. 1év 2 hónapra volt egy nagygenerál, ahol szétszedték, és gondos tisztításon esett át.

Erre ajánlom

városba, aszfaltra, enyhe terepre (kemény felületű föld, letaposott murva, szélesebb ösvények). Ahova amúgy az alsó kategóriás teleszkópokat szánják, arra maximálisan megfelelt nekem.

Ennyiért vettem
merida crossway 10-v 2013-hoz volt
11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour SF-M3010 fura hangot ad, kilazulhatott a rugó?
4 válasz
utolsó: 2012. szept.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour SF-M3010 termékkel kapcsolatban: