Suntour XCM-V3 MLO első teleszkóp

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2015 (frissítve: 2015.01.)
  • Listaár: 19.340 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

bl4ckv0id avatar
21 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2022, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nekem az új olajpatronos csillapítású változat van és ez az XCM30-as modell. A régiekben nem volt csillapítás, csak egy mezei rugós villa volt az XCM. 2016-os modell óta sokat javult, a csillapítás nem tudom melyik évben került először bele.

Én meg vagyok elégedve vele, szépen mozog, jó minőségű a felépítése, jól néz ki. Nyilván egy levegős teleszkóp jobban működik, de az nem ennyibe kerül. A beállító- és a lockout csavar is jó minőségű. Tárcsafék híján nem tudom, mennyire csavarodik, de szerintem elbírja a 180-as tárcsát. Gumi férőhely bőven van.

 

Hátrány

Mint minden telónak a plusz súly elöl.

Tapasztalat

A régi Zoom rugós teleszkóphoz képest sokkal jobb, az csak nehezéknek volt jó. Összességében meg vagyok elégedve vele.

 

Update: 180-as tárcsafékkel használom, simán bírja. Igaz nem hidrós a fék, de a Shimano is közelíti vagy el is éri az Avid BB5 szintjét.

Erre ajánlom

Város, XC, amit a Suntour ajánl.

Ennyiért vettem
42000
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

habib09 avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Lekoppantani még nem tudtam. Pedig egyszer kétszer erősen próbálkoztam. Nekem eddig nem csavarodott. Szerintem igénytelen. Szép, tartós a festése és matricázása. Jól bírja a kiképzést. Olyan a mozgása most is, mint amikor megvettem.

Hátrány

Olyan a mozgása most is, mint amikor megvettem. Nagyon valószínű, hogy azért nem sikerült lekoppintani soha, mert az út (80mm) felénél többet soha sem mozgott. Hidegben melegben ugyanolyan keményen mozog, hiába van rajta állítási lehetőség.

Tapasztalat

Én csak hulladéknak hívom. Na nem azért mert ennyire nem tetszett volna, csak szerintem vannak jobb hasonló árú villák is.

​Az előző kommenteket olvasva valószínű, hogy csak én fogtam ki egy "ilyen" mozgású Sr XCM V3-as telót.

Erre ajánlom

Boltba járásra jobb villát nem fogsz találni.

​Esetleg még arra jó, ha gyors fel kell pattanni a bringára akkor nem árt, ha van benne villa.

Ennyiért vettem
18000Ft
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Endlessrageonlyone avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Sziasztok !

 

120 Kg ammal használtam 100mm rugó út.

Nagyon finom mozgás a 100mm kb 90 mm ert kimozog  szennyeződést, sarat olajos port stb nagyon jól birta.

Tárcsafékkel nem használtam de ettől függetlenül szimmeringek  lock out minden jól birta  a kihívásokat.

Csavarodni,lógni , kotyogni nálam nem kezdett.

Hátrány

Gyenge minőségű alapanyagok

Tapasztalat

Korrekt

Erre ajánlom

Laza xc

Ennyiért vettem
21000
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

BenoKTM avatar
19 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Nyáron tökéletesen működik, szinte teljesen kimozogja az útját a 80-85 km-om alatt
  • A sárnak van elég hely, de néha beszorul egy kisebb mennyiség a becsúszók és a merevítő közé
  • A vastag becsúszóknak (30 mm) hála a 180 mm-es tárcsa nem csavarja
  • Kis karbantartási igénye van
  • Nem sikerült még koppantanom
Hátrány
  • A visszaút csillapítás szabályzó szinte semmit nem ér
  • Télen iszonyatosan Felkeményedik
Tapasztalat

Túrázásra és kezdő XC telónak szerintem tökéletes. Az első szerviz után megírom, hogy megjavult-e a teleszkóp visszaút csillapítás szabályzója.

Erre ajánlom

Hobby XC, túra, városi bringázás

Ennyiért vettem
Bringában volt
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
 
rugóút:
  • 80 mm
  • 100 mm

 
rugózás:

Spirálrugó


 
csillapítás:

van


 
becsúszószár átmérő (mm):

30


 
becsúszószár anyaga:

Acél


 
külső szár:

Alumínium


 
váll:

Alumínium


 
villanyak átmérő (coll):

1,1/8


 
villanyak anyaga:

Acél


 
fék kompatibilitás:
  • Tárcsafék
  • v-fék

 
tengely:

Normál (9mm)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

van


 
lock-out:

van


 
színválaszték:
  • Fekete
  • Ezüst
  • Fehér

tömeg:

2550 g


 
ajánlott felhasználás:

Cross country


 
további információk:
  • Gyorszáras papucs
  • IS 6 tárcsafékrögzítési lehetőség
  • Beépítési magasság: 470 mm
  • Villanyak hozz: 255 mm

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour XCM-V3 MLO-t hogy kell karbantartani?
9 válasz
utolsó: 2016. márc.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCM-V3 MLO termékkel kapcsolatban: