Suntour XCC első teleszkóp

24 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2002
  • Listaár: 10.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




Répamester avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2001, több mint 1 évig, brutálfutárként használtam
Előny

finom mozgás

tartóssság

merevég

ár

Hátrány

nehéz

nincs csillapítás

a lábat nem lehet szétszedni kipucolássra

nincs tárcsafék konzol

Tapasztalat

Az én kezem alatt két ilyen villa fordult meg, és nagyon meg voltam velük elégedve.
A mozágása finom mindenre könnyen megindul. De mint olcsóbb villába csak két acélrugó és egy gumibak van, tehát semmiylen csillapítás nincs benne. Engem nem zavar a gyors visszaút ezért is vagyok vele ennyire megelégedve.

Nekem (80kg) a gumibak hossza egy kicsit sok volt érdemes belőle egy olyan 2 cm-t levágni. A rugók a becsúszó szárban vannak oldala érdes érdemes őket lepolírozni a szebb mozgásért. Ettől azonban a villa egy kicsit puhább lesz. Szerencsére a keménységet pedig rugó előfeszítéssel tudjuk állítani a zárókupakoknál.

A láb több részből készült ennek ellenére merev, egyik oldalon értelmetlen zsírzó lyuk van. (de a kosz sem megy be rajta) A villa tartós, nekem 4 év ütöm-verem használat után kezdett kotyogni egy kicsit, aztán ellopták. Utánna vettem a második ugyanolyat amit a ami napig használok. A merevségért, finom mozgásért és tartósságért azonban ebben az árban a súllyal kell fizetni így senki olyannak nem ajánlom akinek fontosak a grammok.

Szerintem mindent tud amit egy 10 000 forintos villának tudnia kell.

Erre ajánlom

mindenre amihez egy olcsó villa kell

Ennyiért vettem
12 000
Csatolt képek
Suntour XCC  2001 első teleszkóp
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCC termékkel kapcsolatban: