Suntour XCM-V3 HLO első teleszkóp

32 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.06.)
  • Listaár: 20.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




csmisi avatar
118 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Fehér színben szép ez a Suntour első teleszkóp, az enyém kormányról zárható.

Hátrány

Az előfeszítés állítás csak dísz, teljesen hatástalan, elég kemény a rugózás. Update: szétszedtem, átzsíroztam, és megjavult :)

Tapasztalat

Olcsó, szép, belépő szintű teló. Sokat nem kell tőle várni, de túrázásra tökéletes választás lehet. Nekem tárcsafékes változat van, 180mm-es tárcsával használom, nem vettem észre hogy nagyon csavargatná. Kormányról zárható lockos változat, ez a része jól működik, lezárás után nem mozog. Lehetne puhább a rugózása, nekem a 100 kiló körüli súlyomhoz is elég kemény, sajnos az állítási lehetőség hatástalan, nem észrevehető a változás. Volt az előző bringámon egy 2006-os XCM , az nagyon szépen mozgott, gyönyörűen lehetett állítgatni, úgy látom a Suntournál visszalépés történt az XCM sorozatban sajnos :( Update: karbantartás után megjavult az állíthatóság, és bár most sem túl puha, de sokkal jobb mint volt!

Erre ajánlom

Kezdő villának megteszi, túrákra, stb

Ennyiért vettem
új bringán volt
Csatolt képek
Suntour XCM-V3 HLO  2011 első teleszkóp
Suntour XCM-V3 HLO  2011 első teleszkóp
Suntour XCM-V3 HLO  2011 első teleszkóp
16 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
rugóút:
  • 80 mm

  • 100 mm


 
rugózás:

Spirálrugó


 
csillapítás:

Olajpatron


 
becsúszószár átmérő (mm):

28


 
becsúszószár anyaga:

Acél


 
külső szár:

Alumínium


 
váll:

Alumínium


 
villanyak átmérő (coll):

1,1/8


 
villanyak anyaga:

Acél


 
fék kompatibilitás:
  • tárcsafék

  • v-fék


 
tengely:

Normál (9mm)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

van


 
lock-out:

van


 
színválaszték:
  • Fekete

  • Fehér


tömeg:

2300 g


 
ajánlott felhasználás:

Cross country


 
további információk:
  • Gyorszáras papucs
  • IS 6 tárcsafékrögzítési lehetőség
  • Beépítési magasság: 470 mm
  • Villanyak hozz: 255 mm

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-7 (7 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour XCM-V3 HLO takarítása
2 válasz
utolsó: 2014. szept.
Suntour XCM-V3 HLO(menyiért vegyek telót?)
3 válasz
utolsó: 2014. dec.
Suntour XCM-V3 HLO-hoz Avid BB7 180-as tárcsával?
4 válasz
utolsó: 2013. feb.
Suntour XCM-V3 RLD remote lock átrakható egy Raidonba?
5 válasz
utolsó: 2012. nov.
Suntour XCM v3 kihúzható-e 100 mm-re?
3 válasz
utolsó: 2012. szept.
Suntour XCM-V3 baj ha kiveszem a gumit a rugóból?
6 válasz
utolsó: 2012. márc.
Suntour XCM-V3 hogyan kell szerelni?
1 válasz
utolsó: 2011. dec.
1-7 (7 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCM-V3 HLO termékkel kapcsolatban: