Suntour XCM-V3 HLO első teleszkóp

32 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.06.)
  • Listaár: 20.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




kriszhor avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Egyszerű, könnyen szervizelehető villa. N.igen tud elromlani, kellően vaskos, nem sporoltal az anyaggal. Nekem 29-s verzió volt. Merida big nine gyári villája, árkategóriában kb egyetlen vetel, nem nagyon van alternatíva. Mozgásra nagyjából egyenletes és 100-80/90 et kimozog, a kinézete szerintem egyszerű és sok bicajhoz jól passzol.

Hátrány

Használtan vett bringával, sajnos erősen el volt hanyagolva. Friss kenés, sok zsír és tisztítás teljesen tűrhetővé teszi. Ez egy olcsó villa nem szabad többet várni tőle mint amit az ár mutat. A mozgása egész jó, de néha darabossá válik. Igen nehéz sajnos, és ugrásnál visszarant erősen ami zavaró. Tárcsa csavarja.

Tapasztalat

Összességében ára mutatja mit tud, kezdő darab jól karbantartható és kevésbe kerül az alkatrész. A vaskos felépítése előny de nehéz. Sajnos kotyogni kezd pár év után. Nekem nyikorgott is már. Emnek ellenére az úthibákat jól csillapítja.

Erre ajánlom

Kezdő mtb. Túrázás, versenyre nem való és ugratni sem.

Ennyiért vettem
Bringahoz volt
Mért tömeg
2500 g
Szerinted hasznos?

 
rugóút:
  • 80 mm

  • 100 mm


 
rugózás:

Spirálrugó


 
csillapítás:

Olajpatron


 
becsúszószár átmérő (mm):

28


 
becsúszószár anyaga:

Acél


 
külső szár:

Alumínium


 
váll:

Alumínium


 
villanyak átmérő (coll):

1,1/8


 
villanyak anyaga:

Acél


 
fék kompatibilitás:
  • tárcsafék

  • v-fék


 
tengely:

Normál (9mm)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

van


 
lock-out:

van


 
színválaszték:
  • Fekete

  • Fehér


tömeg:

2300 g


 
ajánlott felhasználás:

Cross country


 
további információk:
  • Gyorszáras papucs
  • IS 6 tárcsafékrögzítési lehetőség
  • Beépítési magasság: 470 mm
  • Villanyak hozz: 255 mm

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-7 (7 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour XCM-V3 HLO takarítása
2 válasz
utolsó: 2014. szept.
Suntour XCM-V3 HLO(menyiért vegyek telót?)
3 válasz
utolsó: 2014. dec.
Suntour XCM-V3 HLO-hoz Avid BB7 180-as tárcsával?
4 válasz
utolsó: 2013. feb.
Suntour XCM-V3 RLD remote lock átrakható egy Raidonba?
5 válasz
utolsó: 2012. nov.
Suntour XCM v3 kihúzható-e 100 mm-re?
3 válasz
utolsó: 2012. szept.
Suntour XCM-V3 baj ha kiveszem a gumit a rugóból?
6 válasz
utolsó: 2012. márc.
Suntour XCM-V3 hogyan kell szerelni?
1 válasz
utolsó: 2011. dec.
1-7 (7 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCM-V3 HLO termékkel kapcsolatban: