Suntour XCM-V3 HLO első teleszkóp

32 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.06.)
  • Listaár: 20.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




Martin Balint avatar
17 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Nyáron kifejezetten jól mozog olcsó és robusztus villa létére

- 120- ból 100at kimozog, ami szintén szép és korrekt

- Hidraulikus féket 180- as tárcsával simán viseli, PM rögzítés

- Igénytelen robusztussága végett

- Kisebb durvulásokat is bírja

- Van benne anyag, jó minőség- masszív acél és alumínium

- Nem kotyog és koppantani sem sikerült

- Sár tűrésről nem tudok nyilatkozni, mert nem használtam latyakban

- Szép, nagyon jól mutatott a Hardyban, igényes szép megjelenés

-  A lock out sem dísz, tényleg működik és az állító is

Hátrány

- Télen csak keréktartónak jó

- Jön belőle az olaj 

- Nehéz

Tapasztalat

Bőven teljesíti az ezért a nevetséges összegért kiszabható penzumot, középkatiban teljes mértékben megállja a helyét, a hátrányok meg igazából nem róhatók fel neki. Lehet erőszakolni, hobbistáknak és nyári bringásoknak, kezdőknek szerintem a legjobb választás. Mentőövnek meg bárkinek jó. Amíg nincs keret komolyabbra teljesen jó. Ha meleg van kifejezetten jó élményt nyújt. Én most cseréltem két év után Rock Shox XC30- ra, majd arról is írok véleményt.

Erre ajánlom

Hobbisoknak, kezdőknek, amatőröknek túrára. Vertikálisan tekerni a súlya miatt kicsit nehéz lehet. 

Ennyiért vettem
14 a dekában
Mért tömeg
3000 g
Csatolt képek
Suntour XCM-V3 HLO  2016 első teleszkóp
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
rugóút:
  • 80 mm

  • 100 mm


 
rugózás:

Spirálrugó


 
csillapítás:

Olajpatron


 
becsúszószár átmérő (mm):

28


 
becsúszószár anyaga:

Acél


 
külső szár:

Alumínium


 
váll:

Alumínium


 
villanyak átmérő (coll):

1,1/8


 
villanyak anyaga:

Acél


 
fék kompatibilitás:
  • tárcsafék

  • v-fék


 
tengely:

Normál (9mm)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

van


 
lock-out:

van


 
színválaszték:
  • Fekete

  • Fehér


tömeg:

2300 g


 
ajánlott felhasználás:

Cross country


 
további információk:
  • Gyorszáras papucs
  • IS 6 tárcsafékrögzítési lehetőség
  • Beépítési magasság: 470 mm
  • Villanyak hozz: 255 mm

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-7 (7 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour XCM-V3 HLO takarítása
2 válasz
utolsó: 2014. szept.
Suntour XCM-V3 HLO(menyiért vegyek telót?)
3 válasz
utolsó: 2014. dec.
Suntour XCM-V3 HLO-hoz Avid BB7 180-as tárcsával?
4 válasz
utolsó: 2013. feb.
Suntour XCM-V3 RLD remote lock átrakható egy Raidonba?
5 válasz
utolsó: 2012. nov.
Suntour XCM v3 kihúzható-e 100 mm-re?
3 válasz
utolsó: 2012. szept.
Suntour XCM-V3 baj ha kiveszem a gumit a rugóból?
6 válasz
utolsó: 2012. márc.
Suntour XCM-V3 hogyan kell szerelni?
1 válasz
utolsó: 2011. dec.
1-7 (7 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCM-V3 HLO termékkel kapcsolatban: